Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@18:17:05 GMT

پناهنده شدن دختر صدام به اردن

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۶۹۰۲۰

پناهنده شدن دختر صدام به اردن

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز عراق، عاطف الطراونه رئیس پارلمان اردن امروز تاکید کرد: رغد صدام به اردن پناهنده شده است.

این در حالی است که او گفت: در صورت اثبات حمایت او از تروریسم، دولت اردن او را (به عنوان پناهنده) نخواهد پذیرفت.

الطراونه در مصاحبه با روزنامه «الیوم السابع» مصر گفت: «هیچ یک از سران عراق در اردن حضور ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رغد صدام حسین، دختر صدام هم به اردن پناهنده شده است. ما عرب هستیم و از مسئله پناهندگی و تعهدات مربوط به آن اطلاع داریم.

او گفت: «میزبانی او ناقض قانون اردن نیست؛ زیرا اردن هر شهروند اردنی یا هر فرد بیگانه‌ای را که به کشور‌های همسایه تعرض کند، محاکمه می‌کند و از او بازجویی خواهد شد و در نهایت قانون، تعیین کننده خواهد بود.»

الطراونه در پاسخ به سوالی در خصوص حمایت او (رغد صدام حسین) از تروریسم گفت: «این مسئله به مراجع قضایی مربوط است و در صورت محکومیت او یا دیگری، اردن به او پناه نخواهد داد.»

او افزود: «برای اقامت او در اردن قوانینی وجود دارد. او مهمان است و هیچ اقدامی برخلاف چارچوب قانون اردن مرتکب نشده و هیچ فعالیت سیاسی در خاک اردن انجام نداده است که به عراق آسیب وارد کند.»

گفتنی است، دولت عراق در ۵ فوریه ۲۰۱۸ با انتشار یک فهرست، نام ۶۰ تن از افرادی را که تحت پیگرد هستند، اعلام کرد که دختر صدام یکی از این شصت نفر بود.

دختر صدام اردن رغد صدام

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دختر صدام اردن رغد صدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۹۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه اردن: حماس آتش جنگ غزه را روشن نکرد

ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن امروز دوشنبه گفت که حماس درگیری‌های جاری در نوار غزه را تحریک نکرده است، او اسرائیل را متهم کرد که همه شرایط لازم را برای انجام ماموریت تشکیلات خودگردان فلسطین فراهم نمی‌کند.

به گزارش باهانیوز، الصفدی در سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد در ریاض خاطرنشان کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، خاورمیانه را به سمت یک جنگ منطقه‌ای سوق می‌دهد و گفت که این جنگ اسرائیل را به یک "کشور منحوس" تبدیل کرده است.

علاوه بر این، وزیر خارجه اردن راه حل دو دولتی را خواستار شد و گفت: این تنها گزینه‌ای است که می‌تواند امنیت و صلح پایدار را تضمین کند.

پیش از این، نخست وزیر اردن نیز گفت: نسبت به انجام هر اقدامی از سوی اسرائیل که زمینه ساز کوچ اجباری یا داوطلبانه فلسطینی‌ها شود، هشدار می‌دهیم، زیرا این اقدام، فلسطین را نابود می‌کند.

وزیر خارجه اردن اخیرا نسبت به وقوع قحطی گسترده در غزه هشدار داد. 

بر این اساس، این مقام اردنی با اشاره به شرایط اسفناک غزه، خاطرنشان کرد: فلسطینیان در غزه تنها در شرایطی می‌توانند با قحطی در کوتاه مدت مقابله کنند که اسراییل اقدام به بازگشایی مرز‌های زمینی برای ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه کند. 

وی کمک‌های ارسالی فعلی به غزه را در برابر نیاز‌های مردم ناچیز برشمرد و خواستار پایبندی طرف‌های منازعه به قوانین بین المللی بشردوستانه شد. 

بر اساس اعلام مقامات سازمان ملل، اکنون بیش از نیم میلیون فلسطینی در قحطی به سر می‌برند و سایر فلسطینیان در این باریکه تنها یک وعده غذا در روز در اختیار دارند. 

تلاش برای ارسال کمک‌های بین المللی از طریق هوایی و دریایی ناکافی بوده و علاوه بر پرهزینه بودن، به اندازه ارسال کمک‌های زمینی به درستی در میان مردم نیازمند توزیع نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • افشاگری‌های عضو جدا شده از منافقین در دادگاه درباره همکاری های نظامی این گروهک با ارتش صدام
  • برگزاری رقابت‌های تنیس دختران ۱۲ غرب آسیا
  • وزیر خارجه اردن: حماس آتش جنگ غزه را روشن نکرد
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • موضع‌گیری جدید وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • قهرمانی دختران تنیس در رقابت‌های غرب آسیا