Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از نشریه هیل، بر اساس یادداشت جدیدی که به تازگی بوسیله «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا و به دستور ترامپ امضا شده است، گارد ملی این کشور قرار است حدود 4000 سرباز را از امروز به مرز مکزیک اعزام کند. این یادداشت پس از آن امضا شد که دونالد ترامپ از متیس درخواست کرده بود تا زمان ساخته شدن دیوار مرزی مکزیک، نیروهایی به این منطقه اعزام شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این یادداشت، حدود 4000 نیروی گارد ملی آمریکا قرار است برای محافظت از مرز جنوبی این کشور به این منطقه اعزام شوند. این سربازان قرار نیست با مهاجران و سایر افراد بازداشت شده از سوی وزارت امنیت داخلی این کشور درگیر شوند؛ مگر اینکه متیس دستور آن را صادر کند.

بر اساس این یادداشت، این نیروها مجهز به سلاح خواهند بود تا در صورت نیاز برای دفاع از خود از این سلاح ها استفاده کنند. رئیس سازمان گارد ملی آمریکا در حساب توییتر خود نوشت که بیش از 500 سرباز با خودرو، بالگرد و دیگر تجهیزات مورد نیاز هم اکنون در حال حرکت به سمت مرز جنوبی آمریکا هستند.

این در حالی است که در این یادداشت هیچ اشاره ای به هزینه اعزام این تعداد نیرو به مرز مشترک آمریکا با مکزیک نشده است.

ترامپ اوایل هفته گذشته به جیمز متیس دستور داد که تا زمان ساخت دیوار مرزی مکزیک، از ارتش کشور برای حفظ امنیت مرز استفاده کند تا از ورود غیرقانونی مهاجران هم ممانعت شود. رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه هم اعلام کرد که قرار است بین 2000 تا 4000 نیرو به مرز فرستاده شود تا با اقدامات غیرقانونی از جمله قاچاق مواد مخدر جلوگیری شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اعزام 4000 سرباز به مرز مکزیک از تعداد (6000 نفر) سربازی که که جورج دبلیو بوش در سال 2006 به مرز مکزیک فرستاد کمتر است. اما از تعداد 1200 سربازی که باراک اوباما در سال 2010 به این مرز جنوبی اعزام کرد هم بسیار کمتر است. اعزام 6000 سرباز از سوی جورج بوش به مرز مکزیک حدود 415 میلیون دلار هزینه داشت. این درحالی است که تاکنون پنتاگون هیچ اظهارنظری درباره هزینه احتمالی اعزام این نیروها و اینکه این پول از طریق چه سازمانی تأمین می شود، منتشر نکرده است.

ترامپ از دوره رقابت‌های انتخاباتی وعده داده بود که برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به کشور یک دیوار در امتداد مرز مکزیک احداث خواهد کرد و کشور مکزیک را مجبور می کند که هزینه ساخت این دیوار را بپردازد. این درحالی است که مکزیک اعلام کرده است به هیچ وجه هزینه ساخت این دیوار را نخواهد پرداخت.

آمریکا مکزیک گارد ملی دونالد ترامپ

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۹۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...

روزنامه تایمز مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرحی مفصل برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین دارد؛ اما قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، یک منبع نزدیک به ترامپ که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه تایمز گفت: (ترامپ) یک طرح دارد، اما نمی‌خواهد درباره آن با شبکه‌های خبری صحبت کند، چون در آن صورت دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند.

به گفته این منبع، ترامپ قصد دارد برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را در فهرست وعده‌های اصلی خود قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ بار‌ها گفته است در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جنگ را تمام کند. او همچنین در اواخر ماه میلادی گذشته گفت در صورت پیروزی در انتخابات تنها زمانی حاضر به حمایت از اوکراین خواهد شد که اروپا هم در این حمایت شریک باشد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حداقل بودجه نظامی لازم برای کشور‌های عضو ناتو را از ۲ درصد به سه درصد افزایش دهد.

منابع نزدیک به ترامپ باور دارند به نظر می‌رسد ترامپ این ایده را در پی گفتگو با «آندژی دودا»، رئیس‌جمهور لهستان پرورده باشد. دودا نیز پیش‌تر خواستار افزایش چشمگیر در بودجه دفاعی ناتو شده بود و انتظار می‌رود در اجلاس آتی سران ناتو آن را مطرح کند.

دیگر خبرها

  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • تجمع دانشجویان طرفدار فلسطین در مقابل بزرگترین دانشگاه مکزیک
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان
  • جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن! / چرا در دانشگاه تک تیرانداز مستقر می‌کنید! + ویدئو
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • کابوس تورم در تعقیب متقاضیان طرح نهضت ملی