Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:33:56 GMT

30 هزار میلیارد ریال صرف بازسازی راههای روستایی می شود

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۶۹۴۳۳

30 هزار میلیارد ریال صرف بازسازی راههای روستایی می شود

سمنان- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: 30 هزار میلیارد ریال برای خرید قیر رایگان و بازسازی راه های روستایی کشور براساس مصوبه بودجه سال 97 به دستگاه های اجرایی کشور تخصیص یافته است.

غلامرضا کاتب روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : با توجه به این که اصلاح و بهسازی معابر روستایی در جلوگیری از مهاجرت به شهرها و افزایش اشتغال موثر است در سال جاری از میزان قیر قابل توزیع، 54 درصد آن به وزارت راه و شهرسازی اختصاص می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت : امسال بیش از 20 هزار روستای بالای 20 خانوار کشور در طرح بازسازی جاده های روستایی کشور از قیر رایگان برخوردار می شوند.
وی با بیان این که طرح های راه‌سازی و بهسازی معابر روستایی در اولویت برنامه‌های دولت و مجلس قرار دارد، اظهارداشت : همچنین 17 درصد قیر رایگان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و 13 درصد آن سهم وزارت کشور است که بین دهیاری‌ها توزیع می‌شود.
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : باید برای تکمیل طرح های نیمه تمام در سال جدید برنامه‌ریزی‌های مناسب صورت گیرد و برخی از طرح های استان ها به دلیل کمبود اعتبار از سال 93 به صورت نیمه تمام رها شدند که با تزریق اعتبار به بهره‌برداری می رسد.
کاتب با تاکید بر اصلاح ورودی شهرها از سوی مسوولان امر ، تصریح کرد : در راستای اجرای عملیات بهسازی، معابر هفت منطقه در استان سمنان در سال گذشته ساماندهی شد که با توجه به مطالبات مردم، ورودی منطقه کرند گرمسار به عنوان بخش تأثیرگذار در بخش اقتصادی و گردشگری از مهم ترین طرح های اصلاح معابر سال گذشته بود.
وی با بیان این که به منظور کاهش سوانح و حوادث باید نقاط حادثه‌خیز منتهی به استان سمنان اصلاح شود، افزود : آسفالت مسیرهای مواصلاتی روستاهای گرمسار یکی از طرح هایی است که برای سال 97 پیگیری می شود.
وی بیان داشت : در سال گذشته تلفات برون شهری روستایی در استان سمنان 30 نفراعلام شد که نسبت به مشابه سال گذشته 22 درصد کاهش نشان می دهد و رتبه هشتم در کشور را دارد که می توان با توزیع قیر رایگان و اصلاح معابر این رقم را به میزان قابل توجه ای کاهش داد.
به گزارش ایرنا، استان سمنان با 97 هزار و 491 کیلومتر مربع به لحاظ وسعت رتبه ششم را در کشور دارد، 660 کیلومتر از بزرگراه 860 کیلومتری تهران – مشهد در استان سمنان واقع شده است.
سه هزار و 784 کیلومتر راهِ استان سمنان 2.1 درصد از راه های کشور را شامل می شود.
براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن 1395، 141 هزار و 858 نفر در 284 روستای استان بیش از 700 هزار نفری سمنان زندگی می کنند.
بیش از 75 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور وجود دارد.
7339/6026

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بازسازي راهها روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۹۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی

به گزارش خبرگزاری مهر، اشکان جعفرکریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: مجوز استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر شد.

وی افزود: این مجوز با پیگیری‌های این دفتر و با توجه به مشکلات دهیاری‌ها برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی، توسط ستاد کل نیروهای مسلح، صادر شد که بر اساس آن، به مدت ۲ سال استفاده از تعداد محدودی نیروهای وظیفه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای غیرپزشکی برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور امکان‌پذیر شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد ۹۳۸ پایگاه آتش نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌منظور دسترسی به حداقل استانداردهای لازم برای ارائه خدمات آتش‌نشانی و ایمنی به جوامع روستایی کشور، تعداد پایگاه‌های مذکور به‌مرور در حال افزایش است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این پایگاه‌ها، تأمین نیروی انسانی موردنیاز است که به دلیل محدودیت منابع اعتباری دهیاری‌ها، استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه می‌تواند در رفع این مشکل، مؤثر واقع شود.

کریمی همچنین درباره اثربخشی موضوع گفت: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بر اساس مجوز اخذ شده از ستاد کل نیروهای مسلح بالغ بر ۳۵۰ نیروی امریه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی جذب و بکارگیری شدند که موجب فعال‌سازی این پایگاه‌ها و ارائه خدمات شبانه‌روزی در بسیاری از آنها شد.

وی افزود: در تعدادی از پایگاه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته، نیروهای امریه علاوه بر انجام خدمات اطفای حریق، نسبت به ارائه آموزش‌های ایمنی به اهالی روستاها نیز اقدام می‌کردند که در بهبود وضعیت ایمنی روستاها، بسیار اثرگذار بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی اظهار داشت: با توجه به صدور مجوز جدید توسط ستاد کل نیروهای مسلح، به منظور هماهنگی برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت، جلسه‌ای در دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح با حضور نماینده دولت در امور کارکنان وظیفه و نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

وی گفت: در این جلسه درباره چالش‌های مربوط به این موضوع و راهکارهای رفع آنها بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم در این باره گرفته شد.

کد خبر 6086816

دیگر خبرها

  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان
  • شناسایی و رفع 132 تعدی به حریم راههای گلستان انجام شد
  • استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای اصفهان صادر شد/انیروهای امدادی در حالت آماده باش