Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@16:39:07 GMT

شورای شهر علت اصلی استعفای شهردار را اعلام کند

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۷۰۱۳۸

شورای شهر علت اصلی استعفای شهردار را اعلام کند

یک کارشناس مسائل سیاسی برخورد ابهام امیز از سوی نجفی در خصوص استعفا را مورد نقد قرار داد وگفت: این امر و ارائه چنین رفتاری اصلا مطلوب نیست و به اعتقاد من این به نوعی بازی با افکار عمومی است. اگر موضوع چیز دیگری غیر از بیماری است که البته قطعا هست، به صراحت بگویید.

خبرگزاری فارس: ناصر ایمانی تحلیلگر سیاسی در خصوص استعفای نجفی از ریاست شهرداری تهران اظهار داشت: به نظرم ریشه این موضوع در خود آقای نجفی و شورای شهر تهران است، صرف نظر از بحث اصلاح طلبان و اصولگرایان موضوع را اگر بخواهیم جناحی نگاه نکنیم به هر حال شهردار تهران استعفا داده و خودشان هم ظاهرا عنوان کردند علت این استعفا بیماری است و همچنین رئیس شورای شهر تهران نیز همین دلیل را برای استعفای شهردار بیان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه گروهی از مطبوعات که طرفدار دولت محسوب می‌شوند شایعات دیگری را در خصوص استعفای نجفی مطرح می‌کنند افزود: شورای شهر تهران و آقای نجفی به صراحت باید به این دست شایعات پاسخ دهند چرا که این افراد اعتقاد و ادعای شفافیت دارند و عنوان می‌کنند که همه چیز باید شفاف باشد! بسیار خوب پس آقایان شفافیت را از خودشان شروع کنند و با صراحت اعلام کنند که علت اصلی استعفای آقای نجفی چیست.

این کارشناس تصریح کرد: انتظار می‌رود همانطور که آقای نجفی گزارش مفصلی از تخلفات شهردار سابق دادند به همین شفافیت هم دلیل استعفایشان را ثابت کنند. این قابل پذیرش نیست که علت را بیماری بیان کنند و از طریق رسانه هایشان طوری وانمود کنند که افکار عمومی در یک ابهام باقی بماند که مساله استعفا بحث بیماری نیست و مسائل دیگری در میان است.

این کارشناس مسائل سیاسی برخورد ابهام امیز از سوی نجفی را مورد نقد قرار داد و خاطرنشان کرد: این امر و ارائه چنین رفتاری از سوی نجفی اصلا مطلوب نیست و به اعتقاد من این به نوعی بازی با افکار عمومی است. اگر موضوع چیز دیگری غیر از بیماری است که البته قطعا هست، به صراحت بگوید که یا نگذاشتند ایشان کار کند یا به ایشان فشار آوردند یا هر مساله دیگری.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف ۷ ماهه شهردار تهران تاکید کرد: در اینکه این کار برای آقای نجفی سنگین بود و از ۷ ماه گذشته تاکنون عملکرد مطلوبی در کارنامه کاری ایشان به چشم نمی‌آید شکی نیست. به هر حال مدیریت شهرداری تهران حجم کار بسیار بالایی دارد و در حوزه‌های مختلف همچون مسائل عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و ساخت و ساز‌ها سبب شده حجم بسیار زیاد کار در شهرداری تهران وجود داشته باشد.

ایمانی خاطرنشان کرد: از همان ابتدا که نجفی به عنوان شهردار انتخاب شد نیز تردید میان صاحب نظران وجود داشت که ایشان توانایی انجام این کار را ندارند و در عین حال بالاخره هم شورای شهر تهران ایشان را به عنوان شهردار منصوب کرد و حال هم علت استعفا را خودشان بیماری عنوان کردند اگر که واقعا دلیل دیگری وجود دارد باید به صراحت عنوان شود و یا تکذیب شود. به هرشکل عدم شفافیت در مقابل افکار عمومی و مردم پایتخت اصلا مطلوب جریانی که اتفاقا قائل و مدعی شفافیت است، نخواهد بود. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003LvM

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۷۰۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن تویسرکانی، به سمت شهردار کرمان منصوب شد

 در متن حکم وزیر کشور برای انتصاب شهردار کرمان آمده است: در اجرای صدر تبصره ۳ ذیل بند ۱ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱ خرداد ۱۳۷۵ و  اصلاحات بعدی آن و براساس پیشنهاد شورای اسلامی شهر کرمان، جنابعالی را به سمت شهردار کرمان منصوب می‌نمایم.

وحیدی، در این حکم، ضمن تأکید بر لزوم توجه به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مفاد بیانیه گام دوم انقلاب و انتخاب مدیران متعهد و کارآمد و برنامه‌ریزی دقیق، ۱۳ هدف و سیاست کلی را برای پیاده‌سازی و اجرا به شهردار کرمان ابلاغ کرده است.

حکم محسن تویسرکانی، از سوی مهدی جمالی‌نژاد، معاون وزیر کشور، به وی اعطا شد.

محسن تویسرکانی، ۲۵ دی‌ماه ۱۴۰۲ با ۱۰ رأی موافق و یک رأی ممتنع اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، به‌عنوان سرپرست شهرداری کرمان انتخاب شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال
  • محسن تویسرکانی، به سمت شهردار کرمان منصوب شد
  • سوالی که گم شد؛ قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • شهردار این شهر توسط عضو شورای شهر ربوده شد
  • تعلیق عضو شورای یک شهر به اتهام دزدیدن شهردار!
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • خروج علیه شهردار تهران
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری