Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی جهان نيوز: دکتر محمد جواد نیک روش مسئول سازمان بسیج دانشجویی در دیدار نوروزی با اعضا و همکاران سازمان بسیج دانشجویی گفت: تجربه تکراری نامه اخیری که منتشر شد و دستمایه شماتت بیش از پیش دشمنان قرار گرفت نشان داد که منتسبین به این تشکل مقدس و موثر حتی آن موقع که ارتباطی با این سازمان هم نداشته باشند از سوی دوست و دشمن محل توجه و اثر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه مسائل سازمان بسیج دانشجویی با دیگر سازمان ها و دیگر مجموعه های مهم و موثر در انقلاب که ممکن است مسئولیت های خطیری هم داشته باشند متفاوت است چون آنها به مانند بسیج دانشجویی پیوند وسیعی با مسائل سیاسی و اجتماعی ندارند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی با تاکید بر اینکه انتشار نامه اخیر بیانگر این است که ما در چه سنگر حساسی توفیق حضور داریم، گفت: بسیج دانشجویی به واسطه مولفه های مختلفی که دارد به مثابه یک لشگر ویژه و نیروی مخصوص در میدان نبرد است؛ درست مانند لشکرهای ویژه ای که در دوران دفاع مقدس صف شکن بودند و فرماندهان در زمان برنامه ریزی روی آنها حساب ویژه ای باز می کردند چون می دانستند هر کجا این لشکرها وارد عمل شوند به دلیل ورزیدگی و قدرت ایمانی که داشتند صف را می شکنند.

نیک روش افزود: باور کنید که امروز بسیج دانشجویی برای نظام آن جایگاه نیرو مخصوص را دارد و اگر کسی شایستگی حضور در این تشکل را ندارد مشکل خودش است و از اهمیت این جایگاه و مجموعه و ضریب تاثیر گذاری و نفوذ آن کاسته نمی شود. با این وجود هر یک از ما باید این فکر را بکنیم که چقدر این حس را داریم که سنگر و محل خدمتمان در نسبت با ولایت آن جایگاه نیروی مخصوص را دارد.

وی با طرح این سوال که آیا امروز تمام آحاد بسیج دانشجویی که واقعا نیروی مخصوص نامیده می شوند در همین قد و قواره برای ولی نقش آفرینی می کنند، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که در جمهوری اسلامی، هر جا که قرار گرفته‌اید، همان جا را مرکز دنیا بدانید با این وجود باید بدانیم که اهمیت تنگه احد زمانی مشخص می شود که اهمیت آن از دست می رود و دشمن هم دقیقا در جایی سرمایه گذاری می کند که ضعفی وجود دارد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه دشمن هم می داند که امت حزب الله با آنچه که در قالب نامه اخیر منتشر شده هم آوایی و همراهی ندارد گفت: دشمن می داند که با سابقه تر از منتشر کنندگان این نامه در انقلاب اسلامی چه به واسطه مسئولیت ها و چه به واسطه مبارزات و سوابق انقلابی ویژه هم وجود داشته اند که در محاسباتشان دچار اشتباهاتی شده اند. در هر حال کسانی که از بین این افراد از مسیر اشتباه خود برگشته اند برای اسلام و انقلاب خوب بوده است اما کسانی که برنگشته اند شاید موانعی را ایجاد کرده باشند و یا موجب کاستن شتاب در مسیر اسلام و انقلاب شده باشند اما هیچ وقت مسیر که تحت اشراف ولایت است منحرف و یا متوقف نشده است و تجربه افتخار آمیز چهار دهه انقلاب اسلامی این مسئله را نیز اثبات می کند.

نیک روش اظهار کرد: هر چه زمان می گذرد عبرت آموزی تاریخ و ضرورت بهره مندی از آن برای ما بیشتر می شود. با این وجود رهبر معظم انقلاب نیز با توجه به اشرافی که خودشان به مسائل تاریخی دارند همواره جوانان را به مطالعه تاریخ چه تاریخ معاصر به ویژه تاریخ چهار دهه افتخارآمیز انقلاب اسلامی که همراه با فراز و فرودها و مشکلات، ریزش ها و رویش ها، فتوحات و احیانا عدم الفتح ها بوده و هم تاریخ اسلام توصیه کرده اند.

وی با بیان اینکه عبرت آموزی تاریخی با بررسی تطبیقی می تواند دستاوردهای خوبی به همراه داشته باشد، از این جهت که چطور می شود افراد انقلابی، تلاشگر، مومن و مجاهد در تحلیل و محاسبه دچار خطا شوند، افزود: موضوع نفوذ که رهبر معظم انقلاب در این سالها به آنها تاکید دارند نیز به این موضوع ربط دارد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه مجموعه بسیج دانشجویی مجموعه خاصی است و خدمت در آن آمادگی خاصی را نیز می خواهد، افزود: ایمان و مجاهدت لازمه نقش آفرینی در بسیج دانشجویی است. مجاهدت دو مولفه اصلی دارد که یکی تلاش مضاعف و دیگری پرداخت هزینه است با این وجود مجاهدت صرف پرکاری نیست از این رو پرداخت هزینه می خواهد و این پرداخت هزینه یک زمانی با مال و یک زمانی با نفس و یک زمانی با آبرو اتفاق می افتد. در هر حال تا زمانی که این روحیه در مجموعه بسیج دانشجویی ساری و جاری نشود نمی توانیم به نحو مقتضی بسیج دانشجویی را به عنوان یک نیروی مخصوص به جایگاه خود برسانیم.

نیک روش افزود: اگر به لوازم مورد نیاز برای رساندن بسیج دانشجویی به جایگاه اصلی خود به عنوان یک نیروی ویژه مجهز شویم گام بعدی این است که رویه ها، سیاست ها و آیین نامه ها اصلاح می شوند چون اینها تابع افراد هستند. در واقع تمام این مسائل مرهون اصلاح رفتارهای ما هستند.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان با خوشحالی و دوستان با تاسف از اینکه بسیج دانشجویی آنجوری که باید و شاید در جاهایی یاریگر ولایت نیست، یاد می کنند به همین دلیل دوستان منتظر یک تحول هستند، افزود: این تحول زمانی رقم می خورد که منابع انسانی سازمان تحولی بیندیشند و تحولی عمل کنند و شک نکنید که این تحول با ابلاغ محقق نمی شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: صداهایی که بعضا از بین دانشجویان بسیجی و بعضا از بین کسانی هم که مسئولیت هایی دارند به گوش می رسد حاکی از این است که واقعا باید دنبال غنای محتوایی باشیم و دنبال این باشیم که اندیشه خود و بچه های بسیج را به پایگاههای متقن اندیشه ای که همان منظومه اندیشه ای امامین انقلاب اسلامی و مبانی اندیشه اسلامی است گره بزنیم.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۷۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم

وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در هشتمین نشست از سلسله نشست‌های علمی با کارگزاران گفت:هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمیشود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، وزیر علوم و تحقیقات در هشتمین نشست از سلسله نشست‌های علمی با کارگزاران که در دانشگاه علامه طباطبایی در حال برگزاری است در پاسخ به سوال بسیج دانشجویی گفت:هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمیشود.

وی افزود: بسیج دانشجویی می‌گوید چرا حرف‌هایی که می‌زنید عمل نمی‌کنید .انتظار داریم ۱۰ مورد بیاورید و بگویید که چرا به این کار‌ها عمل نکردید .می گویید حضور کم در دانشگاه‌ها، بزنید حضور وزیر در دانشگاه تهران، علامه، خواجه نصیر، علم و صنعت.

وی ادامه داد: حضرت علی می‌فرمایند وجدان تنها محکمه‌ای است که نیاز به قاضی ندارد؛ باید یک حرفی بزنید که وجدان آدم، انسان را راحت بگذارد. بیش از ۶۰ سفر استانی داشتیم و با دانشجویان و اساتید دیدار داشتیم.حتی در تعطیلات عید در گروه‌های مجازی اساتید و دانشجویان حضور داشتم و به سوالات جواب دادم.



کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

سازمان برنامه بودجه باید ۱۵ درصد برای فعالیت‌های پژوهشی و ۵ درصد برای فعالیت فرهنگی اختصاص دهد

زلفی گل در ادامه گفت:بحث پژوهانه جامع را در برنامه توسعه هفتم آورده‌ایم،   سازمان برنامه بودجه باید ۱۵ درصد برای فعالیت‌های پژوهشی و ۵ درصد برای فعالیت فرهنگی اختصاص دهد

وی ادامه داد: کارانه در وزارت بهداشت وجود داشت در وزارت علوم نبود، این را مصوب کردیم .برای اولین برای استادانی که طی 5 سال گذشته استخدام  شدند پژوهانه ویژه اختصاص دادیم.

وی افزود: برای دانشمندان یک و دو درصد پژوهانه و اعتبار ویژه اختصاص دادیم .امسال یک ردیف ویژه در قانون بودجه برای پژوهانه آورده ایم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بورسیه صنعت را برای اولین بار رقم زدیم/ مجلات تحت نمایه بین‌المللی را ۱۰۰ درصد افزایش خواهیم داد

وزیر علوم و تحقیقات در ادامه گفت:با اتاق بازرگانی هماهنگ کردیم تا دانشجویان رتبه خاص بورسیه شوند و نگران آینده شغلی خود نباشند.یک کارگروهی شکل دادیم تا برای تمام مدیرمسئولان و سردبیران مجلات علمی کارگاه آمورشی بگذارند تا چه جوری مجلات ما تحت نمایه بین المللی دربیاید.

وی افزود: طی ۴۳ سال ۱۰۱ مجله وابسته به وزارت علوم تحت نمایه بین المللی بود، ولی در دوره ما تا الان ۶۷ مجله و بیش از ۱۰۰ درصد رشد خواهیم داد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • نصیرزاده: مشکل یحیی به کمک خودش حل می‌شود
  • نصیرزاده: مشکل یحیی به کمک خودش حل می‌شود؛ مخالفت بازیکنان؟ این هم مثل کلینزمن دروغ است
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • کوثری: بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم