Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@07:25:20 GMT

بازیافت زباله‌های کاغذی در خانه

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۷۰۳۲۶

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صد و سیما؛ تولید کاغذ بیشتر؛ به قطع تعداد بیشتری از درختان منجر می‌شود، به همین علت میزان مصرف و دورریز کاغذ اهمیت زیادی دارد. با هدف کاهش هدر دادن و دور ریز کاغذ ۱۰ توصیه برای بازیافت زباله‌های کاغذی ارائه می شود :
۱ـ از کاغذهایی که فقط یک سمتشان استفاده شده در چاپگرها دوباره استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌توانید از این کاغذها برای فکس‌ها و چاپ‌های غیررسمی استفاده کنید.
۲ـ با استفاده از تکه‌ای مقوا و کناره‌های خالی کاغذهای چاپ، یک دفترچه یادداشت درست کنید.
۳ـ کاغذهای چاپی را به جای کاغذهای نقاشی در اختیار کودکان قرار دهید تا روی آن خط خطی و نقاشی کنند چرا که این کاغذها از کاغذهای مرسوم برای نقاشی ارزان‌تر هستند.
۴ـ با کاغذها در کنار فرزندانتان کاردستی درست کنید. گزینه‌های خلاقانه برای این گونه کارهای هنری بی‌پایان هستند. به این شیوه می‌توان کاغذهای باطه را به سادگی به وسایل زیبا و خلاقانه تبدیل کرد که مدت طولانی تری قابل استفاده هستند.
۵ـ روزنامه یا کاغذهای قدیمی می‌توانند به جای فوم و لایه‌های پلاستیکی در بسته‌بندی‌ها مورد استفاده داشته باشند.
۶ـ اگر گربه خانگی دارید می‌توانید از روزنامه‌های باطله به جای خاک مخصوص مدفوع گربه استفاده کنید.
۷ـ با استفاده از کاغذها و مقواهای باقیمانده از کاردستی‌های کودکان و روبان‌های مختلف کاغذهای بسته‌بندی و کادویی زیبا بسازید و به جای کاغذهای کادو آماده استفاده کنید.
۸ـ از خرده‌های کاغذهای قدیمی برای پر کردن کوسن‌ها یا عروسک‌های پوشالی استفاده کنید. خرده کاغذها مانند مواد مصنوعی عمل می‌کنند با این تفاوت که بسیار ارزان‌تر و در عین حال سالم‌تر هستند.
۹ـ به جای خرید لوازم‌التحریر فانتزی خودتان با استفاده از کاغذهای موجود در خانه، سیم‌های قابل انعطاف و دیگر وسایل تزئینی وسایل مورد نیاز خود را بسازید!
۱۰ـ اگر نمی‌توانید با استفاده از روش‌های بالا کاغذهای باطله خود را خلاقانه مجددا استفاده کنید، باز هم نباید آنها را دور بریزید. کیسه‌های کاغذی، روزنامه‌ها، مجلات، پاکت‌نامه‌ها، کاغذهای چاپی و کاغذهای بسته‌بندی همگی قابل بازیافت هستند. تنها کاغذهای تغییر ماهیت داده، کاغذهای چند لایه (مانند کاغذهای بکار رفته در بسته‌بندی فست‌فود)، بسته‌بندی مواد غذایی حیوانات خانگی، کاغذهای روغنی یا آغشته به مواد غذایی هستند که غیرقابل بازیافتند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از مراکز باز یافت محله خود در این مورد پرس‌وجو کرده و از کارشناسان راهنمایی بگیرید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۷۰۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل اجرایی چک الکترونیک

بانک مرکزی دستورالعمل اجرایی چک الکترونیک و تفاوت‌های آن با چک کاغذی را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی، در بخشنامه‌ای به تاریخ ۲۷ اسفند ماه سال و به منظور تکمیل اقدامات قانونی و تبیین سازوکار اجرایی خدمات مرتبط با چک الکترونیکی، دستورالعمل فوق الذکر را با محوریت افتراقات مرتبط با این محصول نسبت به چک کاغذی به شرح زیر ابلاغ کرد:

به موجب تکلیف قانونی مندرج در تبصره ماده (۱) قانون «اصلاح قانون صدور چک» مصوب سال ۱۳۹۷، زیر ساخت صدور و تبادل چک الکترونیکی موسوم به سامانه چکاد از آبان ماه سال ۱۴۰۱ شروع به فعالیت کرد و متعاقباً توسعه محصول در چارچوب قوانین و مقررات مترتبه در دستور کار این بانک قرار گرفت. از این رو و به منظور تکمیل اقدامات قانونی موصوف و تبیین سازوکار اجرایی خدمات مرتبط با چک الکترونیکی، دستورالعملی با محوریت افتراقات مترتب بر این محصول نسبت به چک کاغذی؛ ارسال می‌شود.

گفتنی است، همان‌طور که در ماده ۹ دستورالعمل صدرالاشاره تصریح شده است سایر احکام، الزامات و سازوکار‌های اجرایی ناظر بر صدور و تبادل چک الکترونیکی، حسب مورد تابع مفاد «قانون اصلاح قانون صدور چک» و مقررات مربوط از جمله «دستورالعمل حساب جاری (ریالی)» و آخرین اصلاحیه‌های آن‌ها می‌باشد. ‏‏

خواهشمند است دستور فرمایید ضمن ابلاغ مراتب به واحد‌های ذیربط، تمهیدات و اقدامات مقتضی برای اجرای دقیق دستورالعمل پیوست معمول شده و بر حسن اجرای آن نظارت شود.

دیگر خبرها

  • دستورالعمل اجرایی چک الکترونیک
  • راهنمای خرید دستگاه تسمه کش مناسب
  • روز جهانی بازیافت+ تاریخچه و شعار
  • هنگام خانه‌تکانی لوازم بازیافتی را دریابید
  • خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها به محیط زیست/ پسماند؛ معضل یا فرصت برای کسب ثروت؟
  • «روش ۳۳۳» چیست و چگونه از آن برای بسته‌بندی لباس‌های مخصوص سفر استفاده کنیم؟
  • چگونه چینی‌ها هزاران مرغ شاخدار را پس از پرورش، بسته بندی می‌کنند (فیلم)
  • انواع هدیه نوروزی با بسته‌بندی‌ خلاقانه و جذاب با ارسال فوری
  • روش‌های نوین مهار زباله‌های پلاستیکی
  • روش تشخیص لوازم یدکی اصل از تقلبی