Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمی بعد از اعلام خبر بازگشت دوباره نمایشگاه کتاب تهران به مصلای امام(ره)، با توجه به اتمام ساخت رواق‌های شرقی و غربی آن، مدیریت مصلی از امکان برپایی همه سالن‌ها در فضاهای مسقف خبر داد.

ایران آنلاین / با این حال آن طور که مدیر کمیته ناشران داخلی سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب تهران گفته است، حتی در شرایط جدید هم حدود 20 هزار متر از فضای نمایشگاه زیر چادر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌گزارش «ایران»، دوازدهم دی ماه سال گذشته مطلبی به نقل از کریم دولتی، قائم مقام بهره‌برداری و امور فرهنگی مصلای امام خمینی منتشر شد. در این مطلب او از پیشرفت‌هایی که در ساخت بخش رواق‌های مصلی صورت گفته و از آمادگی مصلی برای میزبانی ناشران در برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در بهار 97 خبر داده بود. دولتی در گفت‌و‌گویی تأکید کرده بود که حتی با وجود اضافه شدن بخشی‌هایی به نمایشگاه امسال، امکان برپایی بیش از 95 درصد آن در فضاهای مسقف ممکن است.با این حال هومان حسن‌پور، مدیر کمیته ناشران داخلی این دوره از نمایشگاه کتاب تهران به «ایلنا» گفته که همچنان ۲۰ هزار متر از فضای نمایشگاهی زیر چادر برپا می‌شود. البته او تأکید کرده که میزان دقیق این متراژ بستگی به این دارد که هر بخش از نمایشگاه تا چه میزان و چگونه فضایی که در اختیارشان قرار داده می‌شود را مدیریت کند. یکی از مباحثی که طی روزهای اخیر مطرح شده احتمال برگزاری دوباره سالن کتاب‌های کودک و نوجوان در بخش سازه‌های موقت است، حسن‌پور در همین رابطه گفته: «جانمایی امسال زیر نظر معاونت اجرایی نمایشگاه صورت گرفته و از نظرات و پیشنهادات انجمن‌های حوزه‌های مختلف نشر که دست‌اندرکار هستند نیز استفاده شده است.» بنابر سخنان مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه، اگر این متراژ‌ها بخوبی مدیریت شوند تا حدود زیادی مشکلی ایجاد نخواهد شد وگرنه باید بعضی بخش‌ها را به ناچار در چادرها و سازه‌های موقت برگزار کرد. در حال حاضر گفت‌وگوها و مذاکرات برای تصمیم‌گیری درباره همین موضوعات است تا ناشران زیر چادر نروند یا دست‌کم بخش محدودی از نمایشگاه در سازه‌های موقت برگزار شوند. حسن‌پور تأکید کرده وقتی تقسیم‌بندی متراژ‌ها عادلانه‌تر و منطقی‌تر باشد مسئولان اجرایی نمایشگاه قادر به جانمایی تعداد بیشتری از ناشران در فضای مسقف خواهند بود. وی در همین رابطه تصریح کرده: «در حال حاضر بخش‌های عمومی، دانشگاهی و خارجی همان میزان فضایی که در اختیارشان گذاشته شده را کافی می‌دانند و نوع متراژ‌بندی را به گونه‌ای اعمال کرده‌اند که توانسته‌اند خودشان را زیر فضای مسقف جای بدهند. تنها بخش کودک است که احتمال می‌دهد نیاز به چادر برای تعدادی از ناشران حوزه خود داشته باشد.»
البته آن‌طور که مدیرکمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب گفته در واقع این خود ناشران کودک هستند که احساس می‌کنند تمام ناشران کودک زیر فضای مسقف جا نمی‌شوند و ناگزیر هستند تا تعدادی از ناشران کودک را زیر چادر جانمایی کنند.
بنابراعلام مسئولان نمایشگاه کتاب تهران این دوره، افزون بر 2 هزار ناشر در این دوره ثبت‌نام کرده و درخواست غرفه کرده‌اند. البته خواسته این ناشران جدا از درخواست‌هایی است که برای فضاهای اداری و کاری نمایشگاه همچون ستاد اجرایی و... مطرح می‌شود.
یکی دیگر از نکاتی که در ارتباط با نمایشگاه کتاب بهار جاری مطرح شده صحبت از تغییرات احتمالی در آیین نامه و ضوابط این نمایشگاه با توجه به جابه جایی دوباره‌اش و از سویی تعداد بالای ناشران شرکت‌کننده در آن است.بنابرسخنان حسن‌پور، امسال تغییرات زیادی در آیین‌نامه و ضوابط نمایشگاه کتاب اتفاق افتاده منتهی مسأله این است که بخش‌های مختلف نمایشگاه این تغییرات را اعمال کنند. به‌عنوان نمونه در آیین‌نامه امسال سقف و کف متراژ تعیین شده که اگر این موارد توسط مدیریت بخش‌های مختلف نمایشگاه بدرستی اعمال شوند باید شرایط بهتری نسبت به سنوات گذشته داشته باشیم.
با وجود سخنانی که در ارتباط با برگزاری حدود 20 هزار متر مربع از نمایشگاه در سازه‌های موقت گفته شده به هر حال مصلی در میزبانی دوباره‌اش از نمایشگاه کتاب امسال، شرایط بهتری در مقایسه با سال‌هایی دارد که این بخش از مدیریت شهری تهران میزبانی نمایشگاه کتاب تهران را بر عهده داشته است. مسئولان اجرایی نمایشگاه در حال حاضر مشغول بررسی لیست جانمایی‌ها هستند. حال باید دید جانمایی غرفه‌ها به چه شکلی انجام می‌شود و به تبع آن چه بخش‌هایی به ناچار به سازه‌های موقت منتقل خواهند شد./روزنامه ایران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۷۰۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین «آبنبات» در راه نمایشگاه کتاب

مهرداد صدقی از انتشار «آبنبات لیمویی»، آخرین کتاب از مجموعه «آبنبات‌ها» تا پیش از نمایشگاه کتاب خبر داد. 

به گزارش ایسنا، صدقی نویسنده مجموعه آبنبات‌ها با اعلام این خبر گفت: نسخه نهایی «آبنبات لیمویی» را اسفندماه سال گذشته به انتشارات سوره ‌مهر تحویل دادم و در فرآیند انتشار قرار گرفته است. 

او افزود: در«آبنبات لیمویی» خوانندگان همچنان ماجراهای محسن را دنبال می‌کنند. محسن حالا تحصیلاتش را در دانشگاه گرگان به پایان رسانده و می‌خواهد ازدواج کند.


صدقی با اشاره به این که «آبنبات لیمویی» آخرین جلد از سری مجموعه آبنبات‌ها خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه داستان «آبنبات لیمویی» در روزگار کنونی می‌گذرد، فعلا قصد ندارم این مجموعه را ادامه دهم و می‌خواهم داستان‌نویسی را با ژانرهای دیگر ادامه دهم.

بنا بر اعلام انتشارات سوره مهر، سه رمان طنز «آبنبات هل‌دار»، «آبنبات دارچینی» و «آبنبات نارگیلی» با مجموع ۸۶ نوبت چاپ از پرفروش‌ترین کتاب‌های این انتشارات محسوب می‌شوند.

 در معرفی ناشر از سه کتاب منتشرشده این مجموعه آمده است: کتاب «آبنبات هل‌دار» دربردارنده داستان‌هایی به هم پیوسته با موضوع طنزآمیز است. قصه طنز و نمکین از زبان یک طفل بجنوردی که برادر عزیزش قرار است برود جبهه! آبنبات هل‌دار!

چه خاطراتی که از روزگار جنگ در این سرزمین باقی نمانده و هر کسی می‌داند که آن روزها فقط روزهای جنگ و گلوله نبودند. درون مرزهای ایمنی که عده‌ای جان خود را بر سر حفظ تمامیت و امنیت آن می‌نهادند، مردمی شریف و صبور روزگار می‌گذراندند و اکنون مهرداد صدقی با زبان طنز و کلک، ماجراهای مفرحی از آن روزگاران برای مردم امروز تعریف می‌کند.

داستان را محسن که ته‌تغاری یک خانواده  پنج‌نفره است روایت می‌کند و فضای داستان در یکی از محله‌های قدیمی بجنورد، در سایه‌سار محبت مادربزرگی پیر و فرتوت اتفاق می‌افتد. محسن است و بازیگوشی و ماجراجویی که این نوستالژی دهه شصتی را با کارهای شیطنت‌آمیزش پر از خنده و شادی می‌کند.

«آبنبات پسته‌ای» در ادامه روایت‌های کتاب قبلی و اتمام جنگ و آغاز دهه ۷۰ شمسی است. راوی کتاب نیز همچون آب‌نبات هل‌دار، همان محسن بازیگوش و پرشر و شور است که این بار هم با شیطنت‌های خود فضای مفرحی را برای خوانندگان رقم می‌زند. محسن که حالا در دوران نوجوانی خود به سر می‌برد، در کوچه سیدی شهر بجنورد، معروف است به سر زبان‌داری و بازیگوشی. خواهر او ملیحه که دختری جوان و دم بخت است، خواستگارهای فراوانی دارد که ارتباط خنده‌دار محسن با خواستگارهای خواهرش از جمله نکات طنزآمیز و جالب توجه کتاب است. بازه زمانی داستان‌های به هم پیوسته این کتاب از سال ۷۰ تا ۷۲ شمسی است که علاوه بر خاطرات نوستالژیک عصر قدیم، به یک دسته از رویدادهای تاریخی مهم که در آن برهه زمانی اتفاق افتاده و بر زندگی خانواده محسن و همسایه‌های او تاثیر گذاشته نیز اشاره می‌کند. 

کتاب «آبنبات دارچینی» در ادامه کتاب «آبنبات هل‌دار» به قلم «مهرداد صدقی» نوشته شده است. ماجراهای داستانی این کتاب بین سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۴ می‌گذرد و شخصیت اصلی آن «محسن» درگیر ماجراهای پیش‌بینی‌نشده‌ای می‌شود که ناخواسته روی زندگی خود و اطرافیانش تأثیر می‌گذارد و همین امر موقعیت‌های طنزآمیزی را ایجاد می‌کند.

در «آبنبات نارگیلی» که جلد پس از آبنبات دارچینی است، محسن دانشجو شده و اتفاقات در نیمهٔ دوم دههٔ ۷۰ روایت می‌شود. نارگیلی هم مثل آثار قبلی صدقی فضای نوستالژی دارد و یادآور تمام اتفاقاتی است که در این برههٔ زمانی رخ داده؛ همچنین شرایط اجتماعی حاکمی که تأثیرش روی زندگی راوی مشهود است هم در بخش‌های مختلف این این رمان به چشم می‌خورد.

 انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • چرا ترجمه‌ها در حوزه کودک و نوجوان بر تألیف پیشی گرفت؟
  • کتاب در عصر رسانه‌ها
  • امانت ۶ هزار کتاب در ماه در کتابخانه مرکزی میبد
  • موج بارشی جدید از اوایل روز دوشنبه در خوزستان
  • هشدار سطح زرد برای فعالیت سامانه بارشی در خوزستان
  • آخرین «آبنبات» در راه نمایشگاه کتاب
  • عکس/واکنش ملیکا زارعی به حمله دیشب ایران به اراضی اشغالی
  • گشایش نمایشگاه سازه‌های رزینی در نیشابور
  • توجه به تئاتر کودک و نوجوان در پردیس تئاتر تهران