Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@11:36:21 GMT

217 اثر تاریخی شهرستان سلسله ثبت ملی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۷۰۸۰۹

217 اثر تاریخی شهرستان سلسله ثبت ملی شد

علی جوانمرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان سلسله همچنین 20 اثر تاریخی در انتظار ثبت دارد که در مناطق قلایی و بستام قرار دارند.
وی افزود: از شاخص ترین آثار تاریخی شهرستان می توان به قلعه تاریخی مظفری، خانه رحمتی، پل آذر کاکارضا و تپه باستانی گریران اشاره کرد که همه ساله در ایام نوروز گردشگران بسیاری از اقصی نقاط استان و حتی کشور از این آثار بازدید می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جوانمرد با اشاره به روستاهای هدف گردشگری شهرستان، عنوان کرد: روستای سراب هنام، روستای جوانمرد به واسطه داشتن سراب زز، روستای پرسگ و روستای آهنگران روستاهای هدف گردشگری شهرستان هستند که به واسطه قابلیت هایی که در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری دارند به عنوان روستای هدف معرفی شده اند.
رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سلسله با اشاره به وجود سه منطقه نمونه گردشگری در شهرستان خاطرنشان کرد: مناطق گردشگری کهمان، گلهو و کاکارضا از جمله مناطقی هستند که در فهرست مناطق نمونه گردشگری کشور به ثبت رسیده اند و در فصول مختلف گردشگری پذیرای گردشگرای بسیاری هستند.
شهرستان سلسله با 75هزار نفر جمعیت یکی از شهرستانهای استان لرستان است که مرکز آن شهر الشتر است.
این شهرستان از شمال به شهرستان دلفان، از جنوب به شهرستان خرم آباد و از شرق به شهرستان بروجرد محدود است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7265/6060
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال آثار تاریخی ایران و جهان باستانی شاخص صنایع دستی و گردشگری موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۷۰۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق گردشگری شهر بهبهان + فیلم

شهر تاریخی بهبهان در خوزستان دارای آثار گردشگری مختلفی از جمله کاروانسرای قدیمی، قلعه گلاب، حمام تاریخی بکان و محوطه باستانی ارجان است. بخشی از مناطق دیدنی بهبهان را در ویدئوی زیر می‌بینید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل زباله گرد در سلسله
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • مناطق گردشگری شهر بهبهان + فیلم
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی در لرستان
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است