Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا اولیایی منش، دبیر و رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت گفت: شورای عالی بیمه در سال گذشته، به صورت فعالانه به بحث تصویب تعرفه های پزشکی سال 97 ورود کرد و در دو جلسه و با حضور تمامی اعضای شورا، در آبان و دی ماه 96 به اتفاق آرا، مصوب شد که تعرفه های پزشکی سال 97 به اندازه میزان رشد تورم اعلام شده از سوی سازمان برنامه و بودجه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  اولیایی منش اظهار داشت: شورای عالی بیمه در جلسه 30 آبان ماه، تصمیم گرفت که رشد تعرفه های پزشکی سال 97، مطابق با رشد تورم اعلام شده از سوی سازمان برنامه و بودجه باشد و در نامه ای در تاریخ 5 آذرماه، این موضوع را به این سازمان اعلام کرد.

وی افزود: بر اساس قانون، پیشنهاد تعرفه های پزشکی باید ابتدا در شورای عالی بیمه تصویب و پس از ارائه به سازمان برنامه و بودجه و تایید این سازمان، به هیئت دولت ارسال شود اما متاسفانه رسیدگی به نامه شورای عالی بیمه، با تاخیر چندماهه روبرو شده است و در دی ماه نیز شورای عالی بیمه تاکید کرد که مصوبه قبلی باید اجرایی و به هیات دولت ارسال شود و وزیر بهداشت نیز در چندین مکاتبه با سازمان برنامه و بودجه، درخواست تسریع در بررسی پیشنهاد شورای عالی بیمه و تصویب آن در هیئت دولت را داشت اما این اقدام تا روزهای پایانی سال 96 انجام نشده بود و پیگیری های دبیرخانه شورای عالی بیمه، به جایی نرسید.

دبیر و رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت اظهار داشت: امیدواریم در اوایل سال جاری، تکلیف تعرفه های پزشکی سال 97 در بخش خصوصی، دولتی، خیریه و عمومی غیردولتی مشخص شود و توسط هیئت دولت، اعلام شود تا مراکز ارائه خدمات از سردرگمی نجات پیدا کنند و خدمات خود را بر اساس تعرفه 97، ارائه دهند.

اولیایی منش تاکید کرد: با توجه به تورم موجود و رشد هزینه‌ها و قیمت ارز، باید برای هزینه های مراکز درمانی، فکری اساسی شود تا هزینه های آنها جبران شود و در تصویب تعرفه های پزشکی امسال، حتی روز هم مهم است چون تصویب و ابلاغ تعرفه ها هر قدر که با تاخیر انجام شود، به مراکز درمانی آسیب خواهد رساند.

وی در پایان با تاکید بر این که شورای عالی بیمه هیچ تعللی در تصویب تعرفه های پزشکی 97 نداشته است، یادآور شد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، پیشنهاد رشد تعرفه‌ها، هر سال باید پیش از تصویب بودجه، توسط شورای عالی بیمه انجام و به سازمان برنامه و بودجه ارسال شود تا در محاسبات بودجه سال آینده، محاسبه شود و شورای عالی بیمه در سال 96، برای اولین بار چندماه پیش از تصویب بودجه، پیشنهاد رشد تعرفه ها را به سازمان برنامه و بودجه ارائه داد اما تاخیر این سازمان موجب شد این قانون عملیاتی نشود و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه، به سرعت، نظر خود را به هیات دولت اعلام کند.

انتهای پیام/

لزوم تسریع در تصویب تعرفه پزشکی سال 97

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۷۰۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی

رضا منصوری، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه فعالیت این سازمان را در قالب‌های فرهنگی، درمانی و آموزشی عنوان کرد.

وی؛ دیدار با خانواده شهدا، توزیع خدمات به جامعه کم‌برخوردار، برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های جریان‌ساز، برگزاری مراسمات مختلف با شرکت بسیجیان و مجموعه دانشگاه، برپایی ایستگاه‌های صلواتی به مناسبت‌های مختلف را در قالب فعالیت‌های فرهنگی سازمان مطرح کرد.

وی در بحث درمانی به طرح شهید محمدعلی رهنمود اشاره و اظهار کرد: چهارشنبه اول هرماه بین ۲۰ تا ۲۴ تیم پزشکی متشکل از پزشک، پرستار، کارشناس بهداشت محیط و روانشناس به مناطق کم‌برخوردار استان اعزام و پس از ویزیت بیمارانی که برای ادامه درمان نیاز به خدمات تخصصی دارند به صورت رایگان اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه از پوشش امدادی و درمانی در سالگرد عملیات بازی‌دراز سخن گفت و افزود: تمامی عوامل از بهداشت، درمان، دانشگاه علوم پزشکی، سپاه، ارتش، فراجا، تأمین اجتماعی و هلال احمر به صورت یک تیم در کنار یکدیگر به شکل منسجم در مراسم سالگرد عملیات بازی‌دراز خدمات ارائه می‌دهند.

اعزام تیم‌های تخصصی به مناطق کم‌برخوردار در مناسبت‌های مختلف، خدمات‌رسانی در راهپیمایی اربعین، انجام تست غربالگری در ادارات، غربالگری دندان‌پزشکی برای کودکان زیر ۱۵ سال در مدارس، از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط ۳۱ کانون بسیج جامعه پزشکی فعال در سطح استان بود که منصوری به آنها اشاره کرد.

وی با ارائه آماری از خدمات انجام شده در سالی که گذشت، افزود: ۲۱۶ تیم عمومی در قالب ۱۷ هزار و ۲۸۳ نفرروز طی سال گذشته به مناطق کم‌برخوردار اعزام شدند.

منصوری اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ پزشک عمومی و متخصص به همراه بیش از ۹۰۰ کادر درمان، بهیار، تیم‌های درمانی در مناطق کم‌برخوردار ارائه خدمت داشته که تعداد ۴۸۳ نفر به پزشک متخصص ارجاع که ۳۶ نفر از این تعداد بستری شدند.

وی ارزش ریالی خدمات ارائه شده را حدود ۱۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۵ میلیارد تومان از این مبلغ هزینه دارو و مابقی خدمات بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • رانندگان آژانس شهرداری قزوین بیمه‌ تکمیلی می‌شوند
  • عقب‌ماندگی تعرفه‌های پزشکی نسبت به رشد قیمت تمام شده خدمات
  • رشد تعرفه های پزشکی نسبت به قیمت تمام شده خدمات عقب است
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان