Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:فرمانده ناجا از کاهش تصادفات در جاده های اصلی خبر داد و گفت: ۵۴۰۰نقطه حادثه‌خیز در جاده‌هاه کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان، سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا در گفتگوی خبری برنامه نگاه یک گفت: سال 96 سالی بود که مناسبت ها و حوادث مختلفی را پشت سر گذاشتیم و وظیفه نیروی انتظامی هم این بود که در تمام این مناسبت ها و رخدادها حضور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصولا هر اتفاقی که در کشور رخ می دهد و مناسبت هایی که داریم نیروی انتظامی به هر شکلی در این ماموریت ها حضور دارد به عنوان مثال ناجا در ایام تعطیلات، شادی ها و عزا اقدامات خاص خود را انجام می دهد.

 

وی با بیان اینکه ما در سال گذشته مناسبت های مختلفی داشتیم، تصریح کرد: یکی از مناسبت های اصلی ما در سال گذشته شروع برنامه ها و تعطیلات نوروزی در کنار مردم در شهرها، جاده ها و مرزها بود و همکاران ما مشغول خدمت بودند و پرونده خوبی هم در ایام نوروز تقدیم کردند.

 

سردار اشتری با اشاره به 2 انتخابات مهم سال گذشته اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از رویدادهای مهم ما در سال گذشته بودند. به دلیل شرایط خاصی که در منطقه داشتیم و تهدیدات و تحرکاتی که در منطقه و از سوی گروه های سلفی و تروریستی انجام می شد،می بایست مراقبت های بیشتری صورت می گرفت که خوشبختانه قبل، حین و بعد از انتخابات نیروی انتظامی توانست به وظیفه خود عمل کند و فرمایشی که مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری امنیت و سلامت کامل انتخابات داشتند ما نیز در این راستا تلاش های خود را کردیم چون امنیت بر عهده نیروی انتظامی است هرچند دستگاه های دیگر مانند بسیج، سپاه و ارتش هم در این راستا ما را یاری دادند و بدون هیچگونه حادثه خاصی این ایام را سپری کردیم.

 

فرمانده ناجا بیان کرد: همچنین قبل از انتخابات مردم و کاندیداها برنامه های ویژه ای داشتند که می بایست همه اینها با یک نظم و رعایت حقوق دیگران برگزار می شد که ناجا در این زمینه نیز کارنامه موفقی داشت و هیچ مشکل امنیتی در آن زمان نداشتیم و این انتخابات افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران شد.

 

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حادثه تروریستی در حرم مطهر و مجلس به عنوان یکی دیگر از رویدادهای سال گذشته خاطرنشان کرد: خوشبختانه در آن زمان نیز نیروی انتظامی به موقع ورود کرد و با هوشیاری کامل این توطئه نیز خنثی شد.

 

وی با اشاره به اربعین حسینی نیز افزود: هرساله زایران عتبات عالیات در حال افزایش است و حدود دو و نیم میلیون نفر زایر از مرزهای شلمچه، مهران و چزابه خارج شدند. ما از مبدا تا مقصد زایران را همراهی کردیم، اقدامات ترافیکی، امنیتی و انتظامی را در این سه گروه تقسیم کرده بودیم، حدود 30 هزار نفر از همکاران بنده در این ایام در مرزهای زمینی حضور داشتند. در واقع می توان گفت سال گذشته بهترین سال در تردد ،تسهیل ،ورود و خروج زایران بود.

 

سردار اشتری با اشاره به زلزله کرمانشاه نیز خاطرنشان کرد: در این حادثه دلخراش نیز همکاران بنده حضور یافتند و تمام توان خود را برای حل مشکلات استان کرمانشاه بکارگیری کردند تا هفته ها همکاران ما در آنجا حضور داشتند و هنوز هم تعدادی از آنها در آنجا می باشند.

 

وی با اشاره به برنامه های هفته ناجا اظهار کرد: با حجم کار و برنامه هایی که در این هفته داشتیم ،خوشبختانه در خدمت مردم بودیم و اقدامات ویژه ای نیز انجام دادیم.

 

سردار اشتری با اشاره به اغتشاشات و توطئه دشمن در دی ماه سال گذشته به عنوان یکی دیگر از حوادث مهم سال گذشته افزود: ما در زمان رخ دادن این حادثه نیز چند روزی درگیر بودیم و نیروی انتظامی با تمام توان، اقتدار و هوشمندی خود حضور یافت و همکاری که مردم با نیروی انتظامی داشتند این حادثه به سلامتی خنثی و پایان یافت و بدون هیچ حاشیه ای که ضد انقلابان بتوانند ار آن سوءاستفاده کنند.

 

وی در خصوص برنامه های دهه فجر گفت: مقام معظم رهبری در آن روز فرمودند دشمن می خواهد در سه ماهه آخر سال ناامنی در کشورمان ایجاد کند که خوشبختانه دهه فجر نیز با برنامه ها و اقدامات ویژه نیروی انتظامی به سلامتی و با امنیت کامل برگزار شد.

 

سردار اشتری به حادثه خیابان پاسداران اشاره کرد و افزود: جا دارد از همین جا از همکاری دستگاه ها و همچنین اقدامات همکاران خود در نیروی انتظامی تشکر کنم، پلیس هوشمندانه و با هماهنگی دستگاه قضایی توانست این غائله را خاتمه دهد، غائله ای که می توانست یک فتنه ای برای کشور باشد و ماه ها نظام را درگیر خود کند.

 

وی با اشاره به چهارشنبه آخر سال نیز بیان کرد: متاسفانه چند سالی است برخی از مردم خارج از سنت ها تحرکات و اقداماتی را انجام می دهند که باعث بی نظمی و سلب آرامش مردم در برخی از شهرها و استان ها می شوند. طبق آمار 30 درصد از مصدومان، مجروحان و تحرکات در سال گذشته کاهش داشته است.

 

فرمانده ناجا با اشاره به برنامه های نوروزی تصریح کرد: قرارگاه نوروزی ما از 24 اسفند آغاز و تا 15 فروردین ادامه داشت. نیروی انتظامی با تمام ظرفیت در این مقطع ورود پیدا کرد، ما چند ماموریت در این ایام داشتیم که یکی از موضوعات مهم ما موضوعات ترافیکی، امنیتی و انتظامی بود. بحث ترافیک از اقدامات مهم ما بود که با تمام ظرفیت نیروی انتظامی به کمک پلیس راهنمایی و رانندگی آمد.

 

وی با بیان اینکه تردد در سال جاری 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته بود، تصریح کرد: بیش از یک میلیون و 600 هزار خودرو نیز به ناوگان خودرویی در سال 96 نسبت به سال 95 افزوده شده بود و به تبع آن سفرها نیز دو روز  زیاد شده بودند.

 

سردار اشتری در ادامه افزود: وضعیت جوی بسیار خوبی را امسال شاهد بودیم و بارندگی کمی کمتر بود، تقریبا جاده ها خشک بود و با توجه به افزایش خودرو، طول سفر و تردد طبیعی است که نسبت تصادفات کمتر بوده است اما  به نسبت سال قبل تصادفات در جاده های اصلی افزایش و جاده های فرعی کاهش داشته است در جاده های فرعی 38 کشته بیشتر داشتیم و علتش این است که جاده های فرعی استاندارد نیستند، پلیس هم کمتر حضور دارد.

 

وی ادامه داد: طبق نرم جهانی در دنیا به ازای هر 10 هزار خودرو 7.5 کشته در سال وجود دارد که این رقم در آسیا 10 است و در کشور ما در سال 2013 هفت بوده و امسال 4.8 درصد شده است لذا بر اساس نرم جهانی خوشبختانه میزان کشته ها  در سال در کشور ما کاهش داشته است.

 

وی با بیان اینکه عوامل متعددی در تصادفات جاده ای موثر هستند، بیان کرد: سه عامل انسان (عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، خستگی، سبقت غیرمجاز و عدم سرعت مطمئنه)، زیرساخت ها و جاده ها از عوامل موثر در تصادفات هستند.


وی با بیان اینکه همچنین 1400 نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد، اظهار کرد: ما این نقاط را شناسایی و به مسئولان اعلام کردیم، آنها هم پذیرفتند البته این نقاط حادثه خیز در سال های گذشته بالای 8 هزار بوده هرچند کاهش داشته ولی باید بیشتر از اینها نیز تلاش کنیم.

 

سردار اشتری ادامه داد: حدود سه هزار نقطه حادثه خیز در جاده های اصلی و بیش از دو هزار در جاده های فرعیوجود دارد. برای تمام این نقاط پرونده تشکیل شده و مسئولان مربوطه نیز درصدد برطرف کردن آن هستند.

 

وی با تاکید بر ایمنی خودروها به عنوان یکی از عوامل مهم در کاهش تصادفات جاده ای اظهار کرد: ایمنی خودروها در کاهش تصادفات مهم است ضمن اینکه فرهنگسازی نیز تاثیرگذاری زیادی دارد.

 

وی با بیان اینکه ما با خودروسازان تعارف نداریم، افزود: اگر خودروها ایمنی لازم را نداشته باشند، برخورد خواهیم کرد. خودروسازان باید حداقل ها مانند کیسه هوا، ترمزها و ایمنی را در تولید خودروهای خود رعایت کنند و از مردم هم خواهشمندیم در خرید خودرو به این موضوعات توجه داشته باشند.

 

وی با اشاره به لابی گری خودروسازان گفت: ما این مسئله را به صورت مطلق تایید یا رد نمی کنیم هرچند قدرت لابی گری وجود دارد ما حتی پافشاری می کنیم، اشکال کار این است که در ابتدا ایرادی که ما می گیریم آنها به دنبال اصلاح آن می روند ولی بهد از گذشت چند ماه یا یکسال مجددا کیفیت آن کاهش می یابد.

 

وی با اشاره به شعار سال 97 مبنی بر حمایت از کالای داخلی اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که کالاهای ایرانی را خریداری کنیم البته با کیفیت بالا، امسال هم مجددا ابلاغ کردیم حتما کالاهای ایرانی خریداری شود مگر اینکه مشابه آن وجود نداشته باشد، تمام خریدهای ما به ویژه اگر خارجی باشند از طریق وزارت دفاع خریداری شده و در اختیار ما قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به خودروهای خارجی نیروی انتظامی افزود: خریداری این خودروها به دلیل نیازی است که در جاده ها و استان ها به ویژه استان های مرزی داریم. استدلال ما این است که اگر در جاده ها تخلفی صورت می گیرد باید با سرعت پیگیری شود که این سرعت هم توسط این خودروها انجام می شود.

 

وی ادامه داد: بیش از 80 درصد خودروهایی که در نیروی انتظامی استفاده می شود خودروی داخلی هستند. این خودروها در ماموریت های خاص استفاده می شوند.

 

وی با اشاره به عملکرد ناجا در مقابله با قاچاق کالا گفت: ما برای کاهش بیکاری باید از قاچاق کالاها جلوگیری کنیم و از مبادی رسمی کنترل های لازم را انجام دهیم. اولویت ما مرزها و مبادی رسمی است. ما به مسئولان مربوطه اعلام کردیم قاچاق بسیاری از کالاها از مبادی رسمی صورت می گیرد بنابراین باید ایستگاه ها را تقویت کنیم، قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا در جاده ها و انبارها تشکیل شده است و امسال هم تقویت خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه ما برای جلوگیری از قاچاق کالا در مرزها امکانات به روز نداریم، تصریح کرد: ما در گلوگاه ها و ایستگاه ها فاقد دستگاه های اجرایی هستیم و نمی توانیم بازرسی دقیقی از کامیون ها داشته باشیم ولی با همین امکاناتی که داریم و با اشراف اطلاعاتی ،مسیر قاچاق را ناامن خواهیم کرد و خلافکاران بدانند در نهایت به دام نیروی انتظامی خواهند افتاد.

 

وی با بیان اینکه همه دستگاه ها بر خروج کالا در مناطق آزاد سهم دارند، تصریح کرد: مناطق آزاد و گمرک ها وظیفه بیشتری دارند و در مناطق آزاد کالای قاچاق بیشتری صورت می گیرد. نیروی انتظامی نیز در گلوگاه ها نظارت خود را افزایش خواهد داد.

 

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد پرونده های قاچاق به نتیجه می رسد، تصریح کرد: همچنین بیش از 95 درصد کشفیات ما در سال 96 نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

 

وی با اشاره به برخورد با باندهای بزرگ افزود: متاسفانه هر زمانی که ما شبکه و باندی را شناسایی می کنیم از خرده فروشان کسی حمایت نمی کند ولی در برخورد با باندهای بزرگ توصیه های زیادی به نیروی انتظامی می شود.

 

وی با اشاره به اقدامات ناجا در انسداد مرزها و کنترل آن افزود: جمهوری اسلامی ایران هشت هزار و 555 کیلومتر مرز دارد و با 15 کشور همسایه است و 2600 کیلومتر مرزهای آبی و مابقی خشکی است که نیروی انتظامی در 95 درصد این مرزها حضور داشته و انجام وظیفه می کند.

 

وی با بیان اینکه تجهیزات ما روز به روز افزایش یافته است، افزود: مقام معظم رهبری بر تقویت مرزها و مرزبانی تاکید دارند. نیروی انتظامی نیروی انسانی خود را در سال گذشته افزایش داده و بخشی از این نیروهای خود را در مرزها بکارگیری کرده است، امیدواریم امسال هم مانند سنوات گذشته تقویت شود.

 

سردار اشتری با بیان اینکه اعتبار ما در تقویت مرزها نسبت به سال گذشته بهتر شده است، اظهار کرد: اعتبارات مرزها 40 درصد افزایش داشته است ولی باز هم کم است و ما باید یک کار جهادی در تقویت مرزها داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه کشفیات مواد مخدر که در سال گذشته 700 تن بوده است، گفت: کشفیات مواد مخدر در سال گذشته نسبت به سال 95، 14 درصد افزایش داشته است که 78 درصد کشفیات در مرزهای شرقی بوده است.

 

وی با اشاره به امنیت فضای مجازی اظهار کرد: طبق آمار پلیس فتا فضای مجازی در سال گذشته 48 درصد نسبت به سال 95 افزایش داشته است که البته 84 درصد کشفیات ما هم افزایش داشته است و نسبت به نرم جهانی در شرایط خوبی قرار داریم.

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی دیدار با مراجع حسن روحانی کالای ایرانی مراجع و علماء مراجع اعتکاف روز طبیعت خبرگزاری شبستان درس فقه مراجع حمایت از کالای داخلی سردار اشتری فضای مجازی کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۷۱۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: در این مدت ۷۲ فقره تصادف جرحی و ۵۰۰ فقره تصادف خسارتی در خیابانها و معابر مشهد رخ داده است.

سرهنگ سیدرضا اسدنژاد روز دوشنبه افزود: مرتکبان ۶ هزار و ۴۹۹ فقره تخلف راهور نیز جریمه شدند که هزار و ۶۴۸ فقره از این تعداد مربوط به تصادفات حادثه‌ساز است.

جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی بیان کرد: در راستای برخورد قاطع با تخلفات حادثه ساز، دیروز ۵۵ دستگاه خودروی حادثه ساز نیز در مشهد توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

اسدنژاد افزود: اکنون ترافیک در خیابانهای این کلانشهر عادی و روان است.

روزانه حدود یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر مشهد خدمت رسانی می کنند.

 
 

دیگر خبرها

  • ۷۲ نفر در تصادفات شهر مشهد مصدوم شدند
  • کاهش ۶ درصدی تلفات جاده‌ای
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز محورهای کامیاران با ورود دستگاه قضا
  • مخبر: کاهش تلفات جاده‌ای از مهمترین اولویت‌های کشور است
  • کاهش تلفات جاده ای از مهمترین اولویت های کشور است
  • کاهش تلفات جاده‌ای و رفع نقاط حادثه‌خیز از اولویت‌ها است
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور