Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-28@17:43:06 GMT

مبانی انقلاب اسلامی ریشه در آیات نورانی قرآن دارد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۷۴۰۳۲

مبانی انقلاب اسلامی ریشه در آیات نورانی قرآن دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا قندهاری در همایش مودت رزمندگان و پاسداران سپاه قائم آل محمد استان سمنان که با حضور کلیه نیروهای سازمان حاضر در حسینیه شهدای گمنام سپاه استان برگزار شد؛ اظهار کرد: اسلام تنها مکتب جامع و توحیدی است سند اصلی اسلام؛ قرآن است.

وی با بیان اینکه مبانی انقلاب اسلامی همه از آیات نورانی قرآن نشأت گرفته است، افزود: اعتقاد به امت واحده و تلاش برای تحقق آن، حق طلبی و ظلم ستیزی، برپایی عدل و قسط، تلاش در جبهه حق برای تحقق برای غلبه حق بر باطل که بخشی را موفق شدیم که باطلی به نام رژیم پهلوی را بر آن غلبه و نظام اسلامی را بر آن مسلط کردیم، تلاش برای نفی استکبار و نفی استضعاف، آگاهی و بیداری و حضور مردم در صحنه همراه با معنویت و عدالت و عقلانیت همگی از مبانی انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان بیان کرد: انقلاب اسلامی در ایران رخ داد  در حالی که بر این کشور حکومتی طاغوتی و مستبد بر آن حاکم بود و ایران گرفتار استعمار خارجی بود و به عبارتی خارجی ها سرنوشت کشور را برای ما رقم می زدند و در این شرایط قیامی مردمی به رهبری امام خمینی(ره) رخ داد و به پیروزی رسید و نظام طاغوتی سرنگون شد.

قندهاری با بیان اینکه دستاوردهای زیادی انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف داشته است از جمله در زمینه سیاسی و اقتصادی ادامه داد: احیای فرهنگ اسلام ناب محمدی از دیگر دستاوردها و برکات انقلاب بود .

وی اظهار کرد: ارکان اصلی بقای و تداوم و استمرار انقلاب اسلامی عبارت از مکتب توحیدی اسلام ناب محمدی، ولایت فقیه رهبری امام و رهبر معظم انقلاب، مردم بصیر و آگاه، عدالت اجتماعی، استقلال، آزادی و وحدت و اتحاد مسلمانان است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان حدیثی از امام هشتم ما شیعیان این است که عقل انسان مسلمان کامل نمی شود مگر اینکه 10 خصلت داشته باشد یعنی 10  ویژگی باعث می شود عقل انسان کامل شود که آن 10 خصلت عبارت از امید خیر از انسان داشتن، از بدی اش در امان باشند، خیر اندک دیگران را بسیار ببیند، خیر بسیار خود را اندک ببیند که این امر خط مشی رزمندگان ما بود، هر چه حاجت از او خواستند دلتنگ نشوند، در طول عمر خود از طلب دانش خسته نشود، فقیر و تهیدست باشد اما در راه خدا زندگی اش بگذرد،گمنامی را از پرنامی بیشتر بخواهد و اینکه انسان کسی را نبیند جز اینکه از خودش بهتر بداند.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۷۴۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرآنلاین

tags # تاریخ معاصر ایران سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • ریشه حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • نباید با لغزش یک مسئول یا یک گروه توپخانه خود را به سمت یکدیگر فعال کنیم
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور