Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

محمد حسین عزیزی در خصوص هشدارنسبت به شیوع تب مالت در کشور گفت: مصرف لبنیات سنتی از جمله اصلی‌ترین عامل انتقال تب مالت است. بر این اساس استفاده از شیر‌های نجوشیده و پنیر‌های تولید شده توسط شیر باز و سنتی، ویروس تب مالت را منتقل کرده و فرد مصرف کننده را آلوده به بیماری می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی صراط وی افزود: فصل بهار شرایط برای شیوع ویروس تب مالت فراهم است بنابراین رعایت نکات بهداشتی در این فصل امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درحالی که مصرف محصولات لبنی سنتی همچون پنیر تبریزی و شیرهای کیلویی در شهرها، به عاملی برای انتقال بیماری از روستاها به شهر تبدیل شده است . 

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران خاطر نشان کرد: نجوشاندن شیر محلی و مصرف آن در هر نوع فرآیند غذایی، ویروس تب مالت را به راحتی منتقل می کند. بنابر این با حرارت دادن شیر در فرآیند تولید ماست، ویروس تب مالت از بین رفته و احتمال انتقال بیماری از طریق ماست کاهش می‌یابد.

عزیزی عنوان کرد: استفاده از شیر‌های سنتی و کیلویی در تولید انواع بستنی‌های سنتی، ذغالی، اسکوپ و قیفی دستگاهی که به صورت دستی و خارج از کارخانه‌های پاستوریزه تولید می‌شود، مقرون به صرفه است. بنابراین به علت عدم توجه تولید کنندگان این نوع بستنی‌ها نسبت به حرارت دادن شیر‌های مورد استفاده در این مواد خوراکی، ویروس تب مالت به فرآورده تولید شده منتقل شده و مصرف کنندگان را بیمار می‌کند.

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران اذعان داشت: با توجه به افزایش شیوع ویروس تب مالت در فصل بهار و هشدار‌های اخیر وزارت بهداشت نسبت به افزایش تعداد افراد مبتلا به این بیماری توصیه می‌شود در شرایط فعلی از خوردن شیر، پنیر‌های باز و تبریزی، بستنی سنتی، قیفی دستگاهی و انواع اسکوپ‌ها خودداری شود.

عزیزی در ادامه گفت: در حال حاضر بسیاری از مردم بر اساس تصورات اشتباه مرسوم شده مصرف لبنیات سنتی را مفیدتر از محصولات لبنی کارخانه‌ای و پاستوریزه می‌دانند و بر این عقیده پافشاری می‌کنند که استفاده از محصولات ارگانیک می‌تواند فواید لبنیات را بیش از محصولات کارخانه‌ای به بدن منتقل کند در حالی که استفاده از لبنیات سنتی ناقل ویروس تب مالت بوده و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

وی در پایان افزود: نگهداری پنیر در آب و نمک برای بیش از 1/5 ماه احتمال انتقال ویروس تب مالت را در این محصول کاهش می دهد براین اساس استفاده از نمک در تولید پنیر نمی تواند به طور صد درصد این  ویروس را نابود کرده و منجر به تائید سلامت مواد غذایی شود.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۷۴۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید

رحیم نیازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از دپوی سیب زمینی در انبارها خبر داد و گفت: علی رغم افزایش هزینه های تولید، کشاورزان سیب زمینی کار بدلیل مازاد تولید با زیان روبرو هستند.

به گفته او، با توجه به افزایش هزینه های کارگری، حمل و نقل، بذر، دنباله بندها و ... قیمت تمام شده هرکیلو سیب زمینی ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان است، درحالیکه کشاورزان در فروش با زیان ۵ تا ۶ هزارتومانی روبرو هستند.

نیازی سرانه مصرف سیب زمینی را ۴۵ تا ۴۶ کیلو اعلام کرد و افزود: بنابر آمار سالانه ۳ میلیون و ۴۰۰ تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی بدون احتساب صنایع مورد نیاز است.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی با بیان اینکه مشکلی در تولید سیب زمینی نداریم، گفت: بنابر آمار بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید شده که این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

او گفت: بنابر آمار طی ۵ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی به بازار‌های هدف صادر شد چراکه صادرات سیب زمینی مازاد تنها راهکار تنظیم بازار و جلوگیری از زیان کشاورزان است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • معمای بنزین در ایران
  • عوارض مصرف زیاد پنیر
  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • قابل توجه کسانی که هر روز پنیر می خورند
  • تب مالت چیست؟ + فیلم