Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مقام های ارشد سازمان ملل که به میانمار سفر کرده، گفت که این کشور آماده بازگشت آوارگان مسلمان روهینگیایی نیست.

ایران آنلاین /اورسولا مولر، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه پس از سفری شش روزه به میانمار گفت: از آنچه که دیدم و از مردم شنیدم، آنها به سرویس‌های بهداشتی دسترسی ندارند، نگرانی‌هایی درباره امنیت و حمایت آنها وجود دارد، بی‌خانمانی همچنان خطری برای مسلمانان روهینجایی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط برای بازگشت آنها از بنگلادش مهیا نیست.

میانمار به پاکسازی قومیتی مسلمانان روهینگیایی و آوارگی ۷۰۰ هزار تن از آنها متهم شده است.

این مقام مسئول سازمان ملل ادامه داد: دولت میانمار قول داده است تا تمامی امکانات و شرایط را برای بازگشت این افراد تحت توافق امضا شده ماه نوامبر ۲۰۱۷ با دولت بنگلادش فراهم آورد.

یکی از مقام‌های دولت میانمار ماه گذشته میلادی گفته بود: دولت میانمار چند صد تن از آوارگان روهینجایی را برای بازگشت احتمالی آنها مورد تایید قرار داده است. این گروه، نخستین آوارگانی خواهند بود که باز می‌گردند.

به معاون امور بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل دسترسی بی‌سابقه‌ای برای ورود به میانمار داده شد و به وی اجازه دادند تا در مناطقی در استان راخین واقع در غرب میانمار وارد شود و با وزرای دفاع و امور مرزی و همچنین آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار و سایر رهبران مدنی دیدار کند.

وی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز گفت: من از مقام‌های میانمار خواستم تا به خشونت موجود پایان داده و بازگشت آوارگان روهینگیایی از کمپ "کاکس بازار" در بنگلادش به صورت داوطلبانه صورت گیرد.

این مقام ارشد سازمان ملل همچنین گفت: من وارد مناطقی شدم که روستاها در آنجا به آتش کشیده شده و با بولدوزر با خاک یکسان شده بودند. آمادگی دولت میانمار را برای بازگشت آوارگان میانمار ندیدم.

میانمار می‌گوید که نیروهایش در کمپینی مشروع علیه تروریست‌ها در غرب این کشور فعالیت کرده‌اند.

مقام‌های بنگلادشی نیز پیشتر تردید خود را نسبت به تمایل دولت میانمار در بازگرداندن آوارگان روهینجایی ابراز کرده‌اند.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۷۴۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت علیرضا بیرانوند از زبان پزشک معالج: او برای بازگشت به میادین آماده است!

بیرو آماده بازگشت به چارچوب دروازه پرسپولیس

طرفداری | پزشک معالج علیرضا بیرانوند از بهبود دروازه بان تیم ملی و پرسپولیس خبر داد.

پزشک معالج علیرضا بیرانوند در تشریح وضعیت او گفت:

پس از آنکه دست گچ علیرضا بیرانوند را باز کردیم، تمرینات و برنامه های ویژه ای برای بهبود کامل او در نظر گرفته شد که خدا را شکر پس از مدتی با آمادگی مطلوب به تمرینات برگشت.

به نقل از فارس، وی با بیان این که بیرانوند برای حضور در میدان مشکلی ندارد گفت:

دروازه بان تیم ملی و پرسپولیس از نظر پزشکی مشکلی ندارد و می تواند تیمش را همراهی کند اما این که در دیدار با سپاهان به میدان برود بستگی به نظر سرمربی و مربی دروازه بان های پرسپولیس دارد. وی از نظر پزشکی برای بازی کردن مشکلی ندارد.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • بیرانوند برای بازگشت به دروازه پرسپولیس آماده شد
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • ۶۳مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمت رسانی می کنند
  • وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • وضعیت علیرضا بیرانوند از زبان پزشک معالج: او برای بازگشت به میادین آماده است!