Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@22:31:41 GMT

هر ۴۵ دقیقه یک کشته در سوانح جاده‌ای نوروز

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۷۴۶۸۳

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی گفت که با توجه به گزارش‌های ارائه شده از سوی رئیس جمعیت هلال احمر، سوانح جاده‌ای ۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و هر ۴۵ دقیقه یک کشته در سوانح جاده‌ای نوروز داشته ایم.

مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: فراکسیون مستقلین صبح امروز نشستی با آقای پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر داشت که ایشان در این نشست گزارشی از وضعیت این سازمان و بودجه سال ۹۷ آن ارائه کرد که براساس آن بودجه این سازمان ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در حال حاضر ۲۴ فروند هلیکوپتر در هلال احمر موجود است و اعتبار دو فروند دیگر نیز پرداخت شده که باید تحویل داده شود.

وی با اشاره به تاکید بر ضرورت آموزش نیرو‌های امدادی و آموزش‌های مستمر در این جلسه گفت: ۳۰۰ دستگاه ماشین امداد و نجات و آمبولانس برای هلال احمر خریداری شده که به زودی به ناوگان حمل و نقل هلال احمر اضافه شده و در استان‌ها توزیع می‌شود.

سخنگوی فراکسیون مستقلین خاطرنشان کرد: در این نشست موضوع سفر‌های نورزوی هم طرح شد البته هلال احمر تنها مرجع ارائه گزارش نیست، اما طبق گزارش ارائه شده کشته‌های سوانح جاده‌ای نوروز امسال ۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و هر ۴۵ دقیقه یک کشته در تصادفات جاده‌ای داشتیم که آمار وحشتناکی است.

لاهوتی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس سالانه ۱۵ هزار کشته در جنگ داشتیم، یادآور شد: در حال حاضر ۲۰ هزار کشته در سال در سوانح رانندگی داریم و با توجه به اینکه خیلی از افرادی که در اثر سوانح جاده‌ای فوت می‌کنند سر صحنه کشته نمی‌شوند و بعدا فوت می‌کنند جزو این آمار آورده نمی‌شود؛ بنابراین ما سالانه بیش از ۲۰ هزار کشته در سوانح جاده‌ای داریم.

وی در پایان اظهار کرد: قرار شد در جلسه دیگری با حضور همه دستگاه‌های امدادی اورژانس، پلیس راهداری و ... موضوع مربوط به سوانح جاده‌ای مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۷۴۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جمعی از پرسنل راهنمایی و رانندگی، اورژانس، هلال احمر و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکاب در مانوری بمناسبت دهم اردیبهشت روز بدون حادثه، آمادگی خود را برای امداد رسانی در حوادث غیر مترقبه و خدمت به شهروندان اعلام نمودند.   در این مانور نیرو‌های پلیس راه و یگان‌های امدادی هلال احمر، اورژانس و اداره راهداری تکاب با تجهیزات امدادی و خودرو‌های اداری در محل مانور حضور یافته و آمادگی خود را برای مقابله با حوادث احتمالی اعلام نمودند.

دیگر خبرها

  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با یک کشته و سه مصدوم
  • تصادف رانندگی در آزادراه کاشان ـ قم با ۵ کشته و مجروح
  • یک کشته در برخورد دو کامیون در آزاد راه اصفهان- شیراز
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • ۴ کشته در پی تصادف نیسان و پژو ۴۰۵ در جاده پارس‌آباد
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند