Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:55:10 GMT

جذابیت‌های بصری نمایشگاه کتاب مورد توجه قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۷۴۷۹۷

جذابیت‌های بصری نمایشگاه کتاب مورد توجه قرار گیرد

تهران- ایرنا- رئیس سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بر ایجاد جذابیت‌های بصری و ارتقای محتوایی نمایشگاه کتاب به صورت ویژه تاکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محسن جوادی شامگاه گذشته، 18 فروردین ماه در دومین جلسه ستاد برگزاری این نمایشگاه با تاکید بر تسریع در روند اجرایی نمایشگاه اظهار کرد: توجه به جنبه‌های بصری نمایشگاه، عنصر جذابیت در فضا سازی‌ها، تولید برنامه‌های مناسب برای ارتقای محتوای نمایشگاه و ایجاد تنوع در برنامه‌ها از جمله موارد ضروری هستند که نیاز به اهتمام مدیران دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: هدف اصلی ما در این آوردگاه فرهنگی، توجه و کمک به صنعت نشر است اما باید توجه داشت که یکی از ویژگی‎‌های صنعت نشر ما، تنوع در انتشار آثار است به همین دلیل استفاده از نیروهای جوانان در برنامه‌ها، یکی از پیشنهاداتی است که می‌توان برای ایجاد تنوع در برنامه‌های نمایشگاه به کار گرفت.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اصل صرفه‌جویی در هزینه‌های نمایشگاه کتاب افزود: این اصل به طور ذاتی اخلاقی است از این رو صرفه‌جویی در هزینه‌های نمایشگاه به عنوان یک مشی باید مورد توجه قرار گیرد، هرچند مدیران کمیته‌ها باید توجه داشته باشند معاونت امور فرهنگی تلاش خواهد کرد تا کمبودها را جبران کند و پشتیبان آنها بماند.
رئیس سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به ضرورت هماهنگی میان مدیران و مجموعه‌های همراه در نمایشگاه کتاب تهران گفت: مخاطب باید در نمایشگاه، احساس امنیت و رضایت داشته باشد و از این رو باید صدای واحد و مشخصی از نمایشگاه به بیرون بازتاب پیدا کند.
وی ادامه داد: روال کار در نمایشگاه بین المللی کتاب، مشخص و تعریف شده و در مواردی که اختلافی میان مدیران کمیته‌ها وجود دارد، نظر نهایی بر عهده معاون اجرایی است هرچند تاکنون تعامل خوبی میان دوستان با معاون اجرایی ایجاد شده است.

** هزینه های نمایشگاه کتاب یک دغدغه است
قائم مقام نمایشگاه نیز در این جلسه گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها هزینه‌های نمایشگاه است که باید تلاش شود تا در کمیته‌های مختلف کاهش پیدا کند.
امیرمسعود شهرام‌نیا با تاکید بر استقرار کمیته‌ها در مصلای امام خمینی (ره) تهران ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر کمیته‌ها در مصلی مستقر شوند تا زمینه برای ورود ناشران به محل نمایشگاه سریع تر فراهم شود.
وی بر ضرورت نظارت جدی‌ و دقیق‌تر در این دوره از نمایشگاه تاکید و اضافه کرد: تخلفات در نمایشگاه باید جدی گرفته شود و متناسب آن تخلف، جریمه هایی تعیین شود تا تفاوت بین متخلفان و کسانی که به قوانین احترام می‌گذارند، مشخص باشد.
شهرام نیا ادامه داد: در جلسه شورای نظارت مقرر شد تا در این دوره از نمایشگاه، رسیدگی به تخلفات فقط به ناشران محدود نشود بلکه به همه کارمندان و افرادی که در نمایشگاه همکاری می‎‌کنند، تسری پیدا کند از این رو کارگروه‌های مشخصی برای نظارت بر بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده که به زودی احکام آنها صادر خواهد شد.
معاون اجرایی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با نهادها و سازمان‌های شهری گفت: در چند روز گذشته جلسات متعددی با نهادهای مختلف و در راس آن‌ها شهرداری تهران برگزار شد و مساعدت‌های بسیاری صورت گرفت.
یحیی دهقانی از استقرار دو کمیته اجرایی و پشتیبانی در محل برگزاری نمایشگاه کتاب خبر داد و افزود: با پی‌گیری انجام شده، گمرک نمایشگاه کتاب نیز از سوی مسئولان گمرک به تایید نهایی رسید و آماده بهره‌برداری و ورود نخستین محموله کتاب‌های خارجی است.
وی با تاکید بر رعایت قوانین در انعقاد قرارداد با پیمانکاران ادامه داد: مدیران کمیته‌های مختلف باید توجه داشته باشند که تضمین ساخت غرفه‌ها و سازه‌ها بر عهده سازندگان غرفه‌هاست و در قراردادهای خود به این اصل توجه کنند.
سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فراهنگ**1880**1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نمايشگاه كتاب معاون فرهنگي وزارت ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۷۴۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟

بر اساس بیانیه اخیر دولت هند مبنی بر منع مسافرت شهروندان هندی به ایران و اسرائیل شنیده‌ها حاکی از عدم حضور هند به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ کمتر از 11 روز مانده به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران،‌ حضور هندی‌ها به عنوان مهمان ویژه این رویداد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که پس از صدور بیانیه دولت هند در روز 24 فروردین که در آن  به شهروندانش توصیه کرد که با توجه «به شرایط حاکم بر منطقه» تا اطلاع ثانوی از سفر به ایران و اسرائیل خودداری کنند. بعید است که ناشران هندی بتوانند خود را به نمایشگاه کتاب تهران برسانند. پیگیری‌های دوطرف تا این لحظه به نتیجه‌ای ختم نشده است.

نگاهی به سالن رایت نمایشگاه کتاب دهلی/ رایت سنتر دهلی چه قابلیت هایی برای نشر ایران دارد؟

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مذاکره با وزارت فرهنگ هند پیگیر حضور ناشران این کشور در نمایشگاه کتاب تهران است،‌  یاسر احمدوند رئیس نمایشگاه کتاب تهران و معاون فرهنگی وزرات ارشاد در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تایید این پیگیری‌ها گفت: نتیجه این پیگیری‌ها به زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود