Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-19@04:31:00 GMT

دانشگاه باید درگیر حل مشکلات جامعه شود

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۷۵۰۳۲

دانشگاه باید درگیر حل مشکلات جامعه شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان گفت: دانشگاه‌ها با فرهنگسازی باید درگیر حل مشکلات جامعه شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی در دیدار نوروزی هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت:«امسال توسط رهبر معظم انقلاب به نام حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شد و وظیفه همگانی هست که این شعار را به عمل تبدیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

محمدی گفت: «دانشگاهیان نقش به سزایی در تحقق این شعار دارند و بافرهنگ‌سازی تأثیر زیادی بر روی جامعه خواهند داشت.»

امام‌جمعه همدان گفت: «دانشگاه و دانشگاهیان باید درگیر حل مشکلات جامعه شوند و دانش‌آموختگان دانشگاه باید با دانش خود کمک کنند ایران اسلامی در مسیر پیشرفت قدم بردارد.»

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان بیان کرد: «باید سعی شود دانشجویان مهارت آموز پرورش یابند تا بتوانند پس از فارغ‌التحصیلی برای جامعه مفید واقع شوند.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان هم در این دیدار گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی همدان با توجه به فرمان های مقام معظم رهبری در راستای حمایت از کالای ایرانی گام برمی‌دارد تا آینده ایران اسلامی تضمین شود.»

سعید جامه بزرگی بابیان اینکه یکی از مهترین تولیدات داخلی، محصولات دانش‌بنیان هستند که با مصرف منابع حداقلی، کالاهای موردنیاز بازار را تولید کرده و بازده قابل‌ توجهی دارند، افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی همدان همانند سال قبل با شتاب هرچه بیشتر در جهت تولید محصولات دانش‌بنیان گام برمی‌دارد.»

وی تصریح کرد: «امروز ما باید با اتکال به توان دانش‌آموختگان، استادان، کارمندان و دانش جویان ایران اسلامی را آماده‌تر از قبل بسازیم و این شدنی نیست مگر بااطلاع رسانی دقیق از خدمات و کارکردهای دانشگاه آزاد اسلامی در کشور است.»

جامه بزرگی تأکید کرد: «سه سرمایه اصلی دانشگاه یعنی کارمندان دلسوز، استادان برجسته و دانش‌آموختگان موفق که باید تأثیر گذاری خود را بر روی جامعه بیش‌ازپیش آشکار سازند.»

در این دیدار سید علی‌اکبر فامیل روحانی مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی همدان، حجت‌الاسلام حمیدرضا طالقانی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان، سید علی‌اصغر تروهید، معاون نظارت منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی و هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی همدان حضور داشتند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۷۵۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های دانشگاه آزاد در اقلیم کردستان معرفی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با مؤسسه آموزش عالی ماد در جلسه‌ای با حضور مسئولان این دو سازمان منعقد شد.

محمدرضا ولیلو سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در این مراسم اظهار کرد: این دانشگاه با انعقاد این تفاهم‌نامه در پی گسترش دیپلماسی علمی با کشور‌های همسایه است.

وی با بیان موقعیت ممتاز جغرافیایی آذربایجان غربی که دارای مرز مشترک با سه کشور همسایه بوده و ۲۵ درصد مرز‌های کشور در این استان قرار دارد، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان در راستای سیاست‌های کلان این دانشگاه مبنی بر گسترش دیپلماسی علمی با کشور‌های همسایه فعالیت می‌کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به حضور این دانشگاه در نمایشگاه بین‌المللی meets که تابستان سال جاری در اقلیم کردستان برگزار شد، عنوان کرد: در کنار رایزنی‌های گسترده‌ای که در حاشیه این نمایشگاه با وزارت علوم اقلیم صورت گرفت، بازدیدی نیز از مؤسسه آموزش عالی ماد صورت گرفت و از نزدیک در جریان فعالیت این موسسه قرار گرفتیم.

ولیلو انعقاد این تفاهم‌نامه را گام مؤثری در حوزه امور بین‌الملل و جذب دانشجویان غیرایرانی برشمرد و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مهارتی در زمینه‌های مختلف و متناسب با نیاز مؤسسه آموزش عالی ماد را از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه دانست و بیان کرد: کمیته‌های تخصصی از طرف هر دو دانشگاه آزاد اسلامی استان و این مؤسسه در اقلیم کردستان برای پیگیری عملیاتی شدن بند‌های تفاهم‌نامه منعقدشده در نظر گرفته شده است.

فعالیت‌های مؤسسه آموزش عالی ماد

رئیس مؤسسه آموزش عالی ماد نیز گفت: این مؤسسه از سال ۲۰۱۳ در اربیل اقدام به اخذ مجوز در رشته‌های نفت، کامپیوتر، حسابداری و امور اداری کرده و اکنون در مقطع کاردانی در این رشته‌ها در اقلیم کردستان جذب دانشجو داریم.

بیروان فتاح‌احمد با اشاره به سابقه فعالیت و همکاری مؤسسه آموزش عالی ماد با دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، شریف و تبریز، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی را فرصت مناسبی برای تبادل علمی، تبادل دانشجو و استاد دانست.

وی با تأکید بر اینکه مؤسسه آموزش عالی ماد یکی از مراکز علمی فعال در رشته‌های فنی در اقلیم بوده و اکنون تعداد ۲ هزار دانشجو در مقطع کاردانی و در شیفت صبح این مؤسسه در اقلیم مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد: در شیفت بعدازظهر نیز یک هنرستان فنی در این مؤسسه مشغول به فعالیت است.

رئیس مؤسسه آموزش عالی ماد با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مهارتی در اقلیم، توسط دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی، برگزاری این دوره‌ها را مورد نیاز مردم اقلیم دانست و مطرح کرد: با انعقاد این تفاهم‌نامه در زمینه اعزام دانشجو به این دانشگاه نیز فعالیت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها در بیان مشکلات و چالش‌ها اخلاق و انصاف را رعایت کنند
  • آشنایی با هوش مالی در بازارچه دانش‌آموزی سما
  • آشنایی با هوش مالی در بازارچه دانش‌آموزی سمای آباده
  • برپایی نمایشگاه «آیین سرزمین من» در سمای واحد فسا
  • روند اقدامات فرهنگی ۵۰ سال گذشته باعث مشکلات امروز شده است
  • کتب درسی دانش‌آموزان، عامل تعیین کننده‌ پیوند نسل جوان با شهدا است
  • برپایی نمایشگاه«آیین سرزمین من» در سمای واحد فسا
  • راهیابی ۱۶ تیم آذربایجان غربی به مرحله کشوری مسابقات کرسی‌های آزاداندیشی
  • در تلاش برای رشد و همیاری شرکت های دانش بنیان
  • ظرفیت‌های دانشگاه آزاد در اقلیم کردستان معرفی می‌شود