Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

یک فعال بخش ناوگان باری جاده‌ای معتقد است نرخ کرایه حمل‌ونقل جاده‌ای به جز چند مبادی ورودی و پایانه داخلی‌ آن‌هم انگشت‌شمار که نزدیک به نرخ واقعی است، در بقیه مراکز توزیع بار با کرایه واقعی فاصله زیادی دارد. 

به گزارش تین‌نیوز، کوروش فلاحی با بیان این مطلب در یک گروه تلگرامی و در جمع رانندگان و مالکان کامیون نوشت: فعالان این بخش باید خواهان تثبیت نرخ کرایه بر حسب تن بر کیلومتر باشند و تنها این فرمول می‌تواند حق‌الزحمه حمل بار را برای این قشر تضمین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان‌این‌که در سال‌های گذشته یکی از فعالان این بخش (مالک نخعی) تحقیقات کامل و جامعی از هزینه‌های موجود در حمل بار انجام داد و با جدول‌بندی انواع کامیون و کشنده این هزینه‌ها را مشخص و ارائه کرد، گفت: در این تحقیق هزینه حمل یک تن بار در یک کیلومتر  برای یک کشنده با ظرفیت ۲۲تن بار خالص حدود ۵۰۰ ریال ارزیابی شده بود، یعنی در یک مسیر ۱۰۰۰ کیلومتری یک تریلر با ۲۲تن بار خالص  یک میلیون و 100 هزار تومان (۱۰۰۰×۲۲×۵۰۰=۱۱،۰۰۰،۰۰۰ به تومان  ۱،۱۰۰،۰۰۰)  هزینه پنهان و آشکار دارد که البته هنوز هم خوشبینانه محاسبه شده است.

فلاحی افزود: حال به غیر از آن چند نقطه انگشت شمار که نرخ کرایه نزدیک به واقعیت دارد کجا را سراغ دارید که کرایه واقعی داشته باشد؟ 

این فعال بخش ناوگان باری جاده‌ای اظهار کرد: به عنوان مثال از بندرعباس که نزدیکترین نرخ حمل بار به واقعیت را دارد یک کشنده با ۲۲تن بار خالص به تهران ۲ میلیون و 500 هزار تومان کرایه می‌گیرد که هزینه حمل این بار در حدودا ۱۲۰۰ کیلومتر مسافت، به تومان یک میلیون و 320 هزار تومان (  ۱۲۰۰×۲۲×۵۰۰=۱۳،۲۰۰،۰۰۰ ریال)  می‌شود یعنی کرایه واقعی با کسر کلیه هزینه‌ها یک میلیون و 180 هزار تومان خالص خواهد بود.

به گفته وی این در حالی است که برگشت از تهران به بندرعباس با کرایه حداکثر یک میلیون تومان انجام می‌شود یعنی راننده با همان هزینه مجبور است مقداری از کرایه رفت را هم هزینه برگشت کند.

فلاحی با اشاره به اظهاراتی مبنی بر این‌که هزینه حمل بار در سال ا97 بر حسب تن کیلومتر حدودا ۷۰ هزار تومان یعنی از سال قبل ۲۰ هزار تومان گرانتر خواهد شد، گفت: حال فعالان بخش ناوگان بار جاده‌ای خود حدیث مفصل بخوانند از این داستان.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: کرایه حمل بار جاده ای کوروش فلاحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۷۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ اسپورتینگ لیسبون قهرمان لیگ پرتغال در فصل ۲۰۲۳/۲۴ شد

اسپورتینگ لیسبون در فاصله دو هفته مانده تا پایان فصل، قهرمانی خود در لیگ پرتغال را مسجل کرد

طرفداری | با توجه به شکست ۲-۰ بنفیکا برابر فامالیکائو، قهرمانی اسپورتینگ لیسبون در فصل ۲۰۲۳/۲۴ لیگ پرتغال در فاصله دو هفته مانده تا پایان رقابت‌ها، مسجل شد. این بیست و چهارمین قهرمانی سبز و سفید پوشان در سطح اول فوتبال پرتغال به حساب می‌آید. 

شاگردان روبن آموریم با ۹۲ گل زده، بهترین خط حمله رقابت‌ها را در اختیار دارند و تفاضل آن‌ها نیز از سایر تیم‌ها بهتر است (۶۳+).

جدول لیگ ۱۸ تیمی پرتغال جدول لیگ پرتغال اسپورتینگ لیسبون

 

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • رسمی؛ اسپورتینگ لیسبون قهرمان لیگ پرتغال در فصل ۲۰۲۳/۲۴ شد
  • کرایه تاکسی در اهواز ۳۵ درصد گرانتر شد
  • پیشنهاد افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در اهواز
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • تصاویر نجومی شانزدهم اردیبهشت (۵ مه)
  • جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران
  • پس از یسنا این بار یک نوجوان ۱۶ ساله در طبیعت گم شد!
  • سوپرگل بازیکن ایرانی از فاصله 50 متری در لیگ ژاپن!
  • نرخ کرایه تاکسی‌های نقده در سال ۱۴۰۳ اعلام شد