Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@14:48:53 GMT

آشوب در قطارهای فرانسه در پی اعتصاب سراسری

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۷۶۱۶۵

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، میلیون‌ها مسافر و گردشگر امروز –یکشنبه- با موجی دیگر از فلج شدن قطارها مواجه شدند. این اتفاق در پی آن روی داد که کارکنان راه‌آهن در اعتراض به برنامه‌های اصلاحات اقتصادی «امانول ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه، اعتراض کردند و برخی اتحادیه‌ها هشدار دادند که اعتصابی را سازماندهی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارکنان قطار چند روز پیش، در اعتراض به برنامه دولت برای بازبینی شرکت راه‌آهن دولتی «اس‌ان‌سی‌اف» اعتصابی سراسری و سه‌ماهه را آغاز کردند. این بزرگ‌ترین چالشی است که ماکرون تاکنون در تلاشش برای مدرن کردن اقتصاد فرانسه با آن مواجه شده است. 

بنا به اعلام اس‌ان‌سی‌اف، انتظار می‌رود یک‌سوم کارگرانی که برای رفت‌وآمد مداوم قطارها مورد نیاز هستند، امروز دست از کار کشیده باشند که در مقایسه با اعتصاب‌های ۴۸ ساعته در سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته، پسرفت محسوب می‌شود.

اما برخی اتحادیه‌های کارگری، با به نتیجه نرسیدن مذاکرات با وزرا درباره اصلاحات، از موضعی سخت‌تر سخن به میان می‌آورند.کنفدراسیون عمومی کارگری فرانسه (سی‌جی‌تی) روز جمعه اعلام کرد که اگر شرایط تغییر نکند، اعتصاب‌ها تا ماه ژوئن نیز می‌تواند به درازا بکشد. 

«لورن برون»، رئیس بخش راه‌آهن سی‌جی‌تی، افزود که کارگران، در صورت لزوم، آماده «مبارزه‌ای طولانی» نیز هستند. 

در حال حاضر، اتحادیه‌ها خواستار اعتصاب در دو روز از پنج روز کاری در هفته تا پایان ماه ژوئن شده‌اند تا با تغییر سیاست انحصار اس‌ان‌سی‌اف، پیش از آن‌که در برابر رقابت با قوانین اتحادیه اروپا قرار بگیرند، مبارزه کنند.

این امر به معنای از میان رفتن امنیت شغلی و بازنشستگی زودهنگام برای کارگران راه‌آهن است. دولت مدعی است که این اصلاحات سبب می‌شود این شرکت بدهکار بدل به سازمانی عمومی و سودده شود. 

کارگران می‌گویند که اقدام‌هایی از این دست راه را برای خصوصی‌سازی این شرکت باز می‌کند. 

رویارویی میان ماکرون و اتحادیه‌های راه‌آهن سخت‌ترین آزمونی است که این بانکدار و سرمایه‌گذار پیشین با آن دست‌وپنجه نرم کرده است. 

«لورن برگر»، رئیس اتحادیه سی‌اف‌دی‌تی، روز گذشته در مصاحبه با رادیو اروپا ۱ گفت که «اکنون توپ در زمین دولت است». این اتحادیه نیز به اعتصاب‌های امروز و فردا می‌پیوندد. 

دولت تاکنون اعلام کرده که بر سر مواضعش درباره اصلاحات اقتصادی باقی خواهد ماند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: امانوئل ماکرون اعتصابات کارگری در فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۷۶۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتصاب کارکنان راه آهن هلند

تین نیوز

کارکنان راه آهن هلند در اعتراض به نا امنی دست به اعتصاب زدند

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، اتحادیه کارکنان راه آهن هلند از برنامه ریزی برای برگزاری اعتصاب سراسری در روز ۲۰ آوریل (۱ اردیبهشت ماه) خبر داد.

کارکنان راه آهن هلند در اعتراض به ضرب و شتم یک مامور فروش بلیط و یک لکوموتیوران در یکی از ایستگاه های راه آهن این کشور، شنبه شب در تمامی ایستگاه های راه آهن هلند اعتصاب کردند.

به نوشته نشریه داچ نیوز، این اعتصاب سه دقیقه ای راس ساعت ۲۲:۳۰ به وقت محلی هلند، در سراسر این کشور برگزار شد. کارکنان راه آهن معتقدند که دولت باید ساز و کاری جامع برای حفظ امنیت آنها طراحی نموده و از تکرار حوادثی مشابه در آینده جلوگیری نماید.

حادثه ضرب و شتم یک زن مامور فروش باجه بلیت در یک ایستگاه محلی واقع در مسیر دلفت لاهه رخ داده که منجر به آسیب دیدگی شدید این کارمند راه آهن هلند شده است. بنا بر اعلام پلیس، گروهی از جوانان ناشناس به این مامور راه آهن حمله ور شده و وی را مورد ضرب و شتم شدید قرار داده اند.

بنا بر اعلام پلیس هلند، میزان حملات انجام شده به کارکنان راه آهن این کشور طی یک سال گذشته بیش از ۸ درصد افزایش داشته است. طی بازه زمانی یک ساله، ۱۰۴۲ مورد درگیری میان کرکنان راه آهن و افراد مهاجم گزارش شده که وضعیتی نگران کننده در خصوص حفظ امنیت کارکنان راه آهن ایجاد نموده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • لغو سفارش ساخت قطارهای مسافری به CRRC چین
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • اعتصاب کارکنان راه آهن هلند
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • هرآنچه باید از مشخصات و امکانات قطار میلاد بدانید