Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حمیدرضا صادقی افزود: کاهش بارندگی‌ها و فقر مراتع پناهگاه حیات وحش شیراحمد سبزوار سبب شده اهوان این پناهگاه برای تامین غذای خود به مزارع کشاورزان مجاور هجوم ببرند.

  وی گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه تغذیه دستی را آغاز میکنیم و همچنین پیگیر مجوز حفر چاه بجای قنات شیراحمد هستیم تا با افزایش آب بتوانیم کشت علوفه را در پناهگاه انجام دهیم که این امر منوط به مساعدت امور اب منطقه‌ای استان در صدور هر چه سریعتر مجوز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  رئیس محیط زیست سبزوار در خصوص گلایه کشاورزان مبنی بر اینکه چرا محیط زیست اطراف پناهگاه را فنس کشی نمی‌کند افزود: در سال‌های گذشته حدود ۱۰ کیلومتر از اطراف پناهگاه فنس کشی شده و بخشی نیز به صورت کانال حفاری شده است، اما این فنس کشی چاره کار نیست چرا که اهوان از مناطق دیگر از پناهگاه خارج می‌شوند.
صادقی گفت: کشاورزان برای در امان ماندن از هجوم اهوان اقدام به فنس کشی در اطراف مزارع خود کنند.
وی افزود: حدود یکهزار راس آهو در پناهگاه شیراحمد سبزوار زیست کنند که بخاطر خشکسالی امکان رفتن ان‌ها به دیگر مناطق مجاور و حتی شهرستان‌های مجاور وجود دارد.
پناهگاه حیات وحش شیراحمد با حدود ۲۵ هزار هکتار وسعت در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر سبزوار قرار گرفته‌است.   انتهای پیام//ا.س   هجوم اهوان به مزارع کشاورزان سبزوار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۷۶۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مسعود اسدی توفان و بارندگی‌های اخیر را بی سابقه در تاریخ خوزستان دانست و گفت: بارش‌های بهاری اخیر خسارت‌های سنگینی به بخش کشاورزی استان وارد کرده است.

وی افزود: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندمزار‌های آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و در خوشبینانه‌ترین حالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

اسدی با بیان اینکه علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است، ادامه داد: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان می‌گوید: انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

وی اضافه کرد: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند.

دیگر خبرها

  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • خسارت به کشاورزان در پی طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو
  • برداشت توت فرنگی از مزارع مازندران (فیلم)
  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام