Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-19@04:16:08 GMT

کمتر از 20 درصد مازندرانی ها میوه و سبزی کافی می خورند

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۷۶۵۶۷

کمتر از 20 درصد مازندرانی ها میوه و سبزی کافی می خورند

دکتر اکبر فاضل تبار ملکشاه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان توصیه شده مصرف میوه و سبزی برای هر نفر در شبانه روز را 400 گرم اعلام کرد .
وی گفت : در حال حاضر میانگین کشوری مصرف این محصولات کمتر از یک چهارم میزان توصیه شده و حدود یکصد گرم است ، ولی شهروندان مازندرانی حتی به این میزان هم مصرف سبزی و میوه ندارند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این پزشک متخصص تغذیه کم خوری میوه و سبزی را یکی از عوامل مهم بیماریزا در مازندران بر شمرد و افزود : نتایج آخرین تحقیقات وزرات بهداشت در خصوص شناسایی عوامل خطر بیماری ها در مازندران نشان داده است که این موضوع در بیش از 70 درصد بیماری ها نقش داشته است .
بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی ، باغداران و کشاورزان مازندران سالانه سه میلیون تن انواع میوه و 560 هزار تن سبزی تولید می کنند.
** درمان طبیعی با مصرف میوه و سبزی
رئیس انجمن تغذیه مازندران از میوه ها و سبزی ها به عنوان داروهای درمانی طبیعی نام برد و تاکید کرد که مصرف کافی این مواد می تواند در جلوگیری و کنترل بیماری ها بویژه سرطان تاثیر زیادی داشته باشد.
وی گفت : در حالی استان مازندران بیشترین آمار ابتلا به سرطان گوارش را در کشور دارد که این استان انبار سبزی و میوه کشور است و مصرف این محصولات می تواند در برابر انواع بیماری های گوارشی از جمله سرطان چتر دفاعی ایجاد کند .
این پزشک متخصص تغذیه توضیح داد : میوه ها و سبزی ها محتوی مواد مغذی ، فیبر ، آنتی اکسیدان ها و سرشار از ویتامین های ' دی ' ، ' ای ' و ' سی ' هستند که قدرت دفاعی بدن را تقویت می کنند.
وی افزود : میوه های نارنجی و ترش بیشتر دارای ویتامین 'سی ' و میوه ها و سبزی های رنگ بنفش مثل ولیگ (میوه جنگلی مازندران ) بیشتر حاوی آنتی اکسیدان هستند .
فاضل تبار با اشاره به برخی باورها در میان مردم و توصیه به خوردن تنها یک میوه به صورت نمونه سیب برای پیشگیری از بیماری ها ، گفت : توصیه برای مصرف میوه و سبزی تنها به خوردن یک نوع میوه خلاصه نمی شود و باید سالادی از انواع میوه ها و سبزیجات خورده شود تا نیازهای بدن به صورت کامل و جامع پوشش داده شود .
وی در پاسخ به این پرسش که مصرف میوه و سبزی تا چه اندازه در جلوگیری و کنترل بیماری سرطان تاثیر دارد ؟ توضیح داد : از میان عوامل محیطی بروز سرطان ، الگوی غذایی درست به عنوان یکی از بخش های این عامل تا 35 درصد در کاهش این بیماری تاثیر دارد .
علم پزشکی عوامل بروز سرطان را به 2 عامل ژن و محیط تقسیم می کند که الگوی غذایی درست زیر شاخه عامل محیطی به شمار می رود .
رئیس انجمن تغذیه مازندران با توصیه به افراد برای قرار دادن میوه و سبزی در سبد هر وعده غذایی ، تاکید کرد : خام خوری بهترین و تاثیر گذارترین شیوه مصرف این محصولات است .
2096/1654
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال ابتلا به سرطان درمان سرطان میوه و سبزی میوه ها و سبزیجات موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۷۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت میوه شب عید اعلام شد

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران ضمن تشریح قیمت انواع میوه شب عید از عرضه بیش از تقاضای انواع میوه در تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران از کاهش تقاضا برای انواع میوه در شب عید امسال خبر داد و دلیل این کاهش را همزمانی نوروز و ماه رمضان عنوان کرد و گفت: به دلیل این تقارن بازار میوه امسال مانند هر سال نیست و البته پیش‌بینی می‌شد که این اتفاق بیفتد.

وی در ادامه اظهار کرد: بازار میوه شب عید بازار آرامی است؛ انواع میوه شب عید در سراسر تهران توزیع شده و مردم تهران هر میزان میوه برای نوروز نیاز داشته باشند موجود است. در واقع عرضه امسال از تقاضای بیشتر است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در تشریح انواع قیمت میوه‌های شب عید به ایلنا گفت: براساس آخرین قیمت‌های کشف شده در میدان مرکزی عمده‌فروشان میوه و تره بار تهران قیمت پرتقال شمال بر حسب کیفیت ۸۰۰۰ تومان، ۱۶۰۰۰ تومان و ۲۵۰۰۰ تومان محاسبه شده است.

پرتقال تامسون ۸۰۰۰ تومان، ۱۶۰۰۰ تومان و ۲۳۰۰۰ تومان و پرتقال رسمی ۸۰۰۰ تومان، ۱۲۰۰۰ تومان و ۲۰۰۰۰ تومان قیمت دارند.

خیار به این دلیل که امکان انبار شدن آن وجود ندارد و باید به روز مصرف شود نسبت به دیگر میوه‌ها گران‌تر است و قیمت‌های ۱۵۰۰۰ تومان، ۲۵۰۰۰ تومان و ۳۰۰۰۰ تومان برای آن تعیین شده است.

سیب زرد لبنانی ۲۰۰۰۰ تومان، ۳۵۰۰۰ تومان و ۵۰۰۰۰ تومان قیمت دارد.

قیمت کیوی ۲۵۰۰۰ تومان، ۳۵۰۰۰ تومان و ۵۵۰۰۰ تومان است.

موز فیلیپینی ۵۵۰۰۰ تومان، ۶۵۰۰۰ تومان و ۷۲۰۰۰ تومان و موز هندی ۵۰۰۰۰ تومان، ۵۵۰۰۰ تومان و ۶۵۰۰۰ تومان قیمت دارند.

هر کارتن آناناسنیز از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان قیمت خورده و در هر کارتن ۶ تا ۷ آناناس قرار می‌گیرد.

منبع:ایلنا

دیگر خبرها

  • وضعیت شیوع سرطان در ایران/ ۶۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است
  • شالیکاران مازندرانی فعلا نشاکاری نکنند
  • احیای پسربچه مازندرانی با تلاش تیم اورژانس ورسک
  • با سلامتی به استقبال بهار برویم
  • قیمت میوه شب عید اعلام شد
  • مهمترین اشتباهات رژیم لاغری
  • میوه شب عید به اندازه کافی در گلستان موجود است
  • سبزی که کبد چرب را درمان می کند!
  • انتخاب یک مازندرانی بعنوان رئیس فدراسیون والیبال کشور
  • ۵۰ درصد افراد مبتلا به فشار خون از بیماری خود اطلاع ندارند