Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@16:08:22 GMT

ایلام|راه عشایریلیلم شهرستان آبدانان مرمت می‌شود+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۷۷۵۳۹

ایلام|راه عشایریلیلم شهرستان آبدانان مرمت می‌شود+فیلم

‍‍‍‍‍‍

فرماندارآبدانان گفت: بازسازی مسیر عشایری سراب نقل «لیلم» شهرستان آبدانان به طول ۷ کیلومتر بااعتباری بالغ‌بر ۳۰۰ میلیون ریال در دستور کار قرارگرفته است. ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱ استانها ایلام نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام ، راه روستایی یکی از مهم‌ترین خدمات زیربنایی است که نقش و جایگاه ویژه‌ای در توسعه مناطق روستایی ایفاء می‌کند، به‌طوری‌که از آن به‌عنوان شریان حیاتی هر منطقه یاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاده‌ها علاوه بر حمل تولیدات زراعی، عامل اصلی جابجایی مسافران و پیونددهنده مناطق روستایی و شهرها می‌باشد.

راه‌ها باعث کاهش زمان حرکت و کاهش قیمت تمام‌شده کالاهای تولیدی می‌شود و از این رو  راه عشایری «لیلم» شهرستان آبدانان یکی از راه‌های فراموش‌شده در سالیان مختلف است که امکان تردد در آن میسر نبوده است که می‌طلبد در این راستا تلاش مضاعف و حساسیت منطقه  و ارائه خدمات به عشایر منطقه موردتوجه خاص قرار گیرد تا علاوه بر خدمات زیر بنایی به عشایر توسعه مناطق روستای موجب تولید محصولات بومی و گامی درراه پیشبرد خوداتکایی و اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید ملی شود.

با عنایت به این حساسیت یکی از عشایر این منطقه بنام امیر احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: راه عشایری «لیلم» به علت گذر زمان قابل‌استفاده نیست.

وی گفت: از مسئولان عنایت و توجه به عشایر منطقه را درخواست داریم.

یکی دیگر از ساکنان این منطقه عشایری نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ایلام اظهار داشت: راه عشایری «لیلم» مدت‌ها است که تعمیر و بازسازی نشده است.

وی گفت: همین بی‌توجهی به راه‌های عشایری موجب بلااستفاده از این راه و تحمل سختی و مشقت برای عشایر شده است.

اما مجید عسگری در گفتگو با خبرگزاری تسنیم در راستای توجه به راه عشایری «لیلم»  اظهار داشت: بازسازی مسیر عشایری سراب نقل  «لیلم»  شهرستان آبدانان به طول 7 کیلومتر بااعتباری بالغ‌بر 300 میلیون ریال در دستور کار قرارگرفته است.

فرماندارآبدانان افزود: با توجه به این‌که این مسیر طی سالیان به دلیل عدم تعمیر و نگهداری مشخص و به دلیل فرسایش ناشی از بارندگی‌ها از بین رفته بود، این مسیر را برای سهولت دسترسی عشایر منطقه و همچنین پاره‌ای دیگر از مسائلی که در حوزه منطقه با آن مواجه هستیم، بازسازی می‌شود.

به گزارش تسنیم،جامعه عشایری در طول چند دهه گذشته، علیرغم کاهش سهم آن در جمعیت کشور در فرایند توسعه نقش فرازندِ ای داشته است. لذا توسعه و ترویج فرهنگ روستایی با تأکید بر نقش روستا و روستاییان کشور و نیز عشایر غیور به‌ویژه درزمینهٔ توسعه و رشد اقتصادی، در سال حمایت از تولید داخلی  زمینه‌ساز رفع بسیاری از مشکلات موجود در کشور است. توجه بیش‌ازپیش به وضع معیشت مردم در روستاها و نیز عشایر کشور می‌تواند با ایجاد نشاط و امید در میان مردم، سبب گرم شدن کسب‌وکار و رونق زمینه‌های اقتصادی و نیز بهبود صنعت گردشگری روستایی در کشور شود، چراکه مشکل‌های موجود در روستاها وزندگی عشایری می‌تواند به شهرها تسری یافته و سرآغازی بر مشکلات در دیگر نقاط کشور باشد.

عشایر، که به تعبیر امام (ره) ذخایر این مملکت محسوب می‌شوند، همواره با نقش مهم خود در تولید مؤثر بوده‌اند و غیرت و تعصب آن‌ها در حفظ یکپارچگی سرزمینی و دفاع از وطن مثال‌زدنی است.

پس بر مسئولان فرض است در سال حمایت از تولید ملی توجه به عشایر و روستا را به‌عنوان یکی از راه‌های تحقق شعار سال مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام/ ع

R7718/P1494/S6,52/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۷۷۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود

استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: برای پیشگری از خسارت‌ به عشایر شورای عشایر در استان و شهرستان‌ها تشکیل شود، مسائل بررسی و تدابیر لازم اندیشیده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری شامگاه _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در جلسه ستاد بحران استان، اظهار کرد: با توجه بارش‌ها دو شهرستان اردل و کوهرنگ بالای ۴۰ میلی‌متر بوده همچنین بارندگی‌های را در دو روز آینده در پیش داریم که نیازمند مراقبت بیشتر فرمانداران این دو شهرستان و شهرستان‌های دیگر است.

وی افزود: با توجه به اینکه فصل کوچ نزدیک است فرمانداران مرزی و مدیران کل منابع طبیعی و امور عشایر در جلساتی با همتای خود در استان خوزستان، برای رعایت تقویم کوچ اقدام کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سعی شود که این کوچ به تأخیر بیفتد و در سر موعد خودش یعنی همان ۲۵ اردیبهشت انجام شود، همچنین برای پیشگیری از خسارت به عشایر شورای عشایر در استان و شهرستان‌ها تشکیل شود، مسائل بررسی و تدابیر لازم اندیشیده شود.

حیدری اضافه کرد: نباید هیچ جاده استان اعم از اصلی، روستایی و عشایری مسدود شود، برای جاده‌های که احتمال رانش برای آن‌ها وجود دارد آماده‌باش لازم به دستگاه‌ها زده شود.

وی عنوان کرد: در سه شهرستانی که جمعیت عشایری بالایی وجود دارد اسکان و مواد غذایی مورد نیاز تأمین شود و تمام ظرفیت‌های موجود اعم از سپاه، هلال احمر و مدیریت بحران در این خصوص آماده باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که فرمانداران خسارات وارده را به گزارش کنند، تاکید کرد: ساخت ایستگاه‌های هواشناسی به خصوص در شهرستان بن تسریع شود.

حیدری افزود: با توجه به نزدیکی فصل آبیاری ترمیم کانال‌های آبرسانی کشاورزی انجام شود همچنین مراقبت‌های لازم برای کاهش آسیب به گندم‌زار و شیلات صورت پذیرد.

وی با بیان این‌که عملیات‌های جاده‌ای تسریع شود و نقاط حادثه خیز بررسی شود، گفت: با توجه به اینکه فردا آخرین روز تعطیلات است و شاهد موج جدیدی از مسافرت‌ها خواهیم بود. پلیس راهور، راهداری، هلال احمر و اورژانس در خصوص تصادفات یک مراقبت ویژه صورت دهند و عوامل خود را تقویت کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مسؤلیت غرق‌شدگی ها در رودخانه‌ها با هلال احمر است و باید در این خصوص بدون فوت وقت اقدام کند.

کد خبر 750416

دیگر خبرها

  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • وارد آمدن خسارت به ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری استان ایلام
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی بارش‌های سیلابی به حوزه عشایری ایلام
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری در کوهرنگ
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود
  • خروش رودخانه ورگر آبدانان در استان ایلام (فیلم)