Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-06@13:57:07 GMT

نشست تخصصی کاتبان قرآن کریم برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۷۷۶۳۳

نشست تخصصی کاتبان قرآن کریم برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، مینا نیک رزم با اعلام این خبر افزود: نشست فوق روز چهارشنبه 22 فروردین ماه سال جاری راس ساعت 16 در محل حوزه هنری استان برگزار می شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه هنر کتابت یک نیاز و مقوله فرهنگی است و ضرورت ساماندهی برای بهبود آن و به منظور رسیدن به جایگاه ممتاز هنری و تخصصی کتابت خطوط قرآنی و همچنین ارتقای فنی و کیفی آن، نشست تخصصی کاتبان قرآن کریم برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیک رزم  اضافه کرد: جهت تهیه مصحف با نگاه و رویکرد به عرصه تحقیق و مباحث نظری و پژوهشی در این راستا و با حضور هنرمندان خوشنویسی و علاقمند متبحّر در این رشته هنری و صاحبنظران کارآمد امور قرآنی و تخصصی جهت مطالعات، خوشنویسی، رسم الخط، علوم قرائت و کتابت قرآن و ادعیه با جمع آوری آرا در زمینه مختلف قرآنی و ارائه آرا در زمینه فنون مختلف قرآنی و ارائه الگوی مناسب بجهت جلوگیری از غلط های رایج فعلی و ساماندهی برای بهبود آن، این کارگاه خوشنویسی برگزار می شود.
نیک رزم اظهار داشت: در این کارگاه که به صورت ماهانه برگزار خواهد شد، شرکت کنندگان از آموزش های علمی، فنی و تخصصی نسخ و ثلث بهره مند شده و علاوه بر مشق و تمرین مداوم و خلق آثار هنری که مرسوم اینگونه مجامع است مباحث نقد و تحلیل و مقایسه فنی با آثار قدما مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۷۷۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی

   

مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در اردوگاه فرهنگی تربیتی امام خمینی (ره) شهرستان خمین با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

مسئول برگزاری این دوره از مسابقات گفت: این مسابقات در سه روز و در شکل اردوی تفریحی و رقابتی برای دانش آموزان پسر و دختر به صورت مجزا در حال برگزاری است.

اسکندری افزود: حدود ۳۰۰ دانش آموز پسر و ۳۰۰ محصل دختر در این دوره به رقابت می‌پردازند.

او با اشاره به اینکه این مسابقات در قسمت‌های و رشته‌های تحقیقی و آوایی برگزار می‌شود، ادامه داد: رشته‌های آوایی شامل حفظ قرآن کریم، ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی قرآن، اذان و مداحی مخصوص پسران در حال برگزاری است.

مسئول برگزاری این دوره از مسابقات گفت: رشته‌های پژوهشی نیز شامل تفسیر یا فهم قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشاء نماز است.

او ادامه داد: این دوره از مسابقات به دلیل حضور دانش آموزان در اردوگاه شامل فوق برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی متنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • کارگاه تخصصی کتابت قرآن کریم شمال غرب در مراغه
  • برگزاری آزمون تخصصی حفظ قرآن کریم در خواف
  • ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان قرآنی مدرک دریافت می‌کنند
  • برپایی کارگاه تخصصی کتابت قرآن کریم در مراغه