Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه یو اس ای تودی، ران پال، عضو سابق مجلس نمایندگان آمریکا، خواستار خروج نیروهای آمریکایی از سوریه شد.

وی در یادداشتی این روزنامه، ضمن تشریح سیاست‌های غلط و مداخله‌جویانه نوشت: ناامید شدم وقتی شنیدم رئیس جمهور ترامپ موضع خود را برای بازگرداندن نیروهای آمریکایی از سوریه تغییر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما قصد داریم به کشور خودمان بازگردیم؛ جایی که به آن تعلق داریم.

ران پال  -که پدر  رند پال، سناتور جمهوریخواه آمریکایی، است- در این یادداشت نوشت: من کاملا معتقدم رئیس جمهور می داند ( نتیجه) سیاست خارجی مداخله‌جویانه، هدر رفت پول و نیروهای نظامی آمریکا است. او در ماه فوریه با انتشار توئیتی گفته بود  «طی چند ماه گذشته، آمریکا حدود 7 هزار میلیارد دلار در خاورمیانه هزینه کرده است... این یک اشتباه است». حق با او بود. این یک اشتباه بزرگ است. 

او در ادامه نوشت: همزمان با رقابت های انتخاباتی، دونالد ترامپ مخالفت خود را با ادامه حضور نیروهای آمریکایی در سوریه اعلام کرد. او چندی پیش گفت ماموریت اصلی نیروهای آمریکایی در سوریه نابودی داعش بوده و این هدف تقریبا محقق شده است و خواستار بازگشت نیروهای آمریکایی به کشورش شد؛ اما پس از آن موضع خود را تغییر داد و باقی ماندن نیروهای آمریکایی در سوریه را تایید کرد. پنتاگون نیز برنامه خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را شایعه دانست  و اعلام کرد آمریکا به مبارزه با داعش در سوریه ادامه خواهد داد.

با این حال، به نظر می رسد  مشکل اصلی، حضور نومحافظه کارانی است که بر سیاست خارجی واشنگتن غالب هستند و سعی دارند دروغ بزرگ خود را واقعی جلوه دهند.  آنها معتقدند در صورتی که آمریکا نیروهای خود را از سوریه خارج کند، گروه های تروریستی خلاء موجود را بار دیگر پر می کنند. اما واقعیت این است که گروه های تروریستی به واسطه حضور نیروهای آمریکایی در سوریه رشد می کنند نه خروج آنها.

در توضیح مطلب فوق باید گفت که پیش از سال 2003 و حضور نظامی آمریکا در عراق، هیچ القاعده ای در این کشور وجود نداشت. پیش از حضور نظامی آمریکا در سوریه در سال 2011، هیچ تروریستی در این کشور وجود نداشت و سیاست های مرموز باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا برای تغییر حکومت در سوریه باعث رشد گروه های تروریستی همچون داعش در این کشور شد. همچنین کاربرد تسلیحات نظامی آمریکا به وسیله گروه های تروریستی در عراق و سوریه مهمترین دلیل بر حمایت دولت واشنگتن از گروه های تروریستی است.

پال در انتهای یادداشت خود نوشت: حقیقت کاملا واضح است؛ طناب داعش در دست آمریکا است و بدون حمایت های خارجی، داعش هرگز قادر نبود جایگاه قابل توجهی را در سوریه به دست آورد. با وجود این، نو محافظه کاران آمریکایی معتقدند آمریکا با حضور نظامی در سوریه باید منافع خود را تثبیت کند. 

انتهای پیام/

یادداشت ران پال در یو اس اس تودی درباره سوریه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا سوریه تسلیحات نظامی دونالد ترامپ عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۷۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟

مقامات آمریکایی تصور می‌کنند کمک‌های جدید واشنگتن به اوکراین کمک خواهد کرد جلوی پیشروی روسیه طی ماه‌های آینده گرفته شود اما مشکلات دیگری بر سر راه کی‌یف وجود دارد و ایالات متحده از آن می‌خواهد به کمبود نیروهای اوکراینی رسیدگی کند و ظرفیت‌های دفاعی‌اش را افزایش دهد زیرا بدون این موارد بعید است اوکراین تا سال ۲۰۲۵ بتواند حمله‌ای بزرگ انجام دهد.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته لایحه کمک کنگره آمریکا به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که با مخالفت سرسختانه جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا مواجه شده بود، به تصویب رسید.

روزنامه واشنگتن‌ پست در گزارشی می‌نویسد: «همزمان با اینکه محموله‌های اولیه تسلیحات از جمله گلوله‌های توپخانه، موشک‌های دفاع هوایی و خودروهای زرهی به اوکراین می‌رسند، مقامات آمریکایی انتظار دارند این تسلیحات جدید، زمان را برای کی‌یف بخرد تا ارتش و دفاع میدان نبرد را پیش از حمله احتمالی روسیه تقویت کند.»

یکی از مقامات دفاعی آمریکا بدون آنکه نامش افشا شود، گفت: «کمک‌های آمریکا به اوکراینی فرصتی می‌دهد تا با حملات مداوم روسیه چه در خط مقدم و چه در آسمان بهتر مقابله کند و با تاثیرگذاری بیشتری از سربازان و هم‌چنین غیرنظامیان دفاع کند. اما زمان ارزشمند است و نباید هدر شود.»

روزنامه واشنگتن پست تاکید می‌کند: «پس از ۲ سال از جنگ اوکراین، نیروهای این کشور شتاب اولیه‌ای را که در میدان نبرد داشتند، از دست داده‌اند. اکثر مقامات آمریکایی طی مصاحبه‌هایی گفته‌اند که زلنسکی (رئیس‌جمهور اوکراین) جهت بازپس‌گیری ۲۰ درصد از کشورش – که در حال حاضر تحت کنترل روسیه است –هیچ مسیر نظامی مشخصی ندارد.»

«راب لی» تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا که اکنون در موسسه تحقیقات سیاست خارجی مشغول به کار است و جنگ اوکراین را از نزدیک رصد می‌کند، گفت: «وضعیت نیروهای میدان نبرد اوکراین مشکل جدی است. اگر این مسئله حل‌وفصل نشود، بسته آمریکا کمکی به اوکراین نخواهد کرد.»

کی‌یف هنوز اعلام نکرده است که در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ به چه تعداد نیرو نیاز خواهد داشت. فرمانده ارشد سابق اوکراین که در ماه فوریه توسط رئیس‌جمهور زلنسکی کنار گذاشته شد، می‌گفت که حدودا «نیم میلیون نیرو» نیاز خواهد بود اما جانشین او می‌گوید که تعداد نیروهایی که اوکراین نیاز دارد، «کم‌تر» است.

روزنامه واشنگتن پست با اشاره به همین موضوع می‌نویسد: «کمبود نیروهای اوکراین بر چالش‌های سیاسی که دولت زلنسکی با آنها مواجه است، تاکید می‌کند. مسئله استقرار و بسیج نیروها از جمله مسائلی هستند که زلنسکی برای دور نگه داشتن روسیه و هم‌چنین حفظ اتحاد ملی اوکراین آن هم پس از ۲ سال جنگ و خونریزی باید به آن رسیدگی کند.»

حفر گور برای نیروهای کشته شده ارتش اوکراین

این روزنامه علاوه بر کمبود نیروها که آمریکا از اوکراین می‌خواهد تا آن را بهبود ببخشد، به نقل از مقامات آمریکایی مسئله دیگری را برجسته می‌کند.

واشنگتن پست می‌نویسد: «مقامات آمریکایی نیاز می‌بینند که دفاع فیزیکی اوکراین پیش از حمله احتمالی روسیه بهبود پیدا کند. نیروهای اوکراینی سال گذشته را به حفر، ایجاد موانع و مین‌گذاری گذراندند اما مقامات آمریکایی معتقدند باید اقدامات بیشتری در این راستا انجام شود. آنها امیدوارند مین‌های ضد تانک و ضد نفر که در بسته تسلیحاتی روزهای اخیر اعلام شد، کمک حال اوکراینی‌ها باشد.»

دولت «جو بایدن» با توجه به کمک‌هایی که ارائه کرده است، از اوکراین دستاورد نظامی می‌خواهد اما در عین حال می‌داند که کمبود نیروهای این کشور جنگ‌زده اروپایی مسئله حائز اهمیتی است، از این رو واشنگتن به کی‌یف می‌گوید که «هم نیروهایش و هم ظرفیت‌های دفاعی‌اش را افزایش دهد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • تحلیلگر آمریکایی: دانشجویان معترض آمریکایی نیرو‌های نیابتی ایران هستند!
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است