Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،در این نشست که با حضور سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان در دفتر وی برگزار شد، عباس مسعودی، یکی از اعضای کارگروه مشورتی معماری، و شهرسازی شهرداری کرمان در رابطه با طرح بازآفرینی محله‌ی گلبازخان گفت: محله‌ی گلبازخان، ارزشمندترین بافت از لحاظ دست‌نخوردگی است که البته آسیب‌های زیادی دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بافت محله‌ی گلبازخان، مجموعه‌ای ارگانیک و تمام اجرای آن در ارتباط با یک‌دیگر است.
مسعودی با بیان این‌که بافت محله‌ی گلبازخان، نمی‌تواند نیاز‌های امروز را پاسخ دهد، گفت: بنابراین، برای بازآفرینی بافت این محله، باید کاربری‌ها را تغییر دهیم.
وی افزود: تغییر کاربری‌ها در محله‌ی گلبازخان باید به سمت گردشگری باشد؛ ضمن این‌که در این زمینه تجربیاتی هم وجود دارد که می‌توان به آن‌ها اتکا کرد.
 مسعودی با تأکید بر این‌که آنچه مورد تأکید است، حفظ صد درصدی کالبد محله‌ی گلبازخان است، گفت: تعهدات احتمالی شهرداری در بخش‌هایی از این محله را نیز به‌عنوان وضع موجود می‌بینیم.
وی افزود: کاربری‌ها در محله‌ی گلبازخان باید به اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی و پذیرایی از گردشگران در قالب کافه‌رستوران تبدیل شود.
وی به اجزای پروژه‌ی مورد بررسی در این نشست اشاره کرد و گفت: برای محور کاظمی، محله‌ی گلبازخان، پیاده‌راه تجلی، محور گلبازخان و میدان توحید، به‌عنوان اجزای این پروژه طراحی لازم انجام گرفته است.
 مسعودی بیان کرد: در تمام محور نیز شبکه‌ی دوچرخه به‌صورت رفت‌و‌برگشت در نظر گرفته شده است.
لازم به ذکر است؛ در این نشست سایر اعضا نیز به بیان نقطه‌نظرات خود در خصوص طرح ارایه شده، پرداختند.

انتهای پیام/ی

در نظر گرفتن گذری برای پیاده روی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران اخبارفرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۷۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در اين ديدار که جمعي از مديران دستگاهاي مختلف استان نيز حضور داشتند، مسائل و مشکلات اين منطقه در حوزه هاي مختلف مطرح و براي آن تصميماتي اتخاذ شد.


 نماينده مردم يزد، اشکذر و زارچ در مجلس شوراي اسلامي اعم از مشکلات اين محله را نبود پارکينگ مناسب عنوان کرد و گفت: قرار شد زميني با کاربري پارکينگ در محل توسط نمايندگان محله مشخص تا زمين آن توسط شهرداري تملک شود. 


جوکار با اشاره به اينکه محله تخت استاد يکي از محله هاي بسيار قديمي و در مرکز بافت تاريخي يزد قرار دارد افزود: آب انبار تاريخي اين محله در حال تخريب است که قرار شد توسط اوقاف واگذار و ميراث فرهنگي هم کار مرمت آن را بر عهده بگيرد.


 ايجاد دوربين هاي امنيتي، ساماندهي حسينيه،استفاده از فضاي ورزشي و گشت هاي ويژه امنيتي از جمله موارد ديگري بود که نماينده مردم يزد در مجلس شوراي اسلامي به آن اشاره کرد.

وي خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلاتي که توسط مردم و نمايندگان آنها مطرح شد، قرار است در قالب يک مصوبه به دستگاههاي مربوطه ارسال و اجرايي شود.

دیگر خبرها

  • اراده کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شیراز برای رفع فقر
  • آماده شدن سایت های مسکن در چهار شهر استان کرمان
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • شواهدی از آثار تاریخی در خیابان باباطاهر همدان مشاهده شد
  • احداث ۶ دستگاه پل عابر پیاده در محور‌های پرتردد مازندران
  • فیلم | تشییع شهید گمنام در ارتفاعات کوهپایه کرمان
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد
  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر
  • بسته تشویقی برای محلات بازآفرینی شهری