Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@21:45:41 GMT

روز فناوری هسته‌ای روز ذکر مصیبت برای پس‌رفت است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۷۸۴۷۱

روز فناوری هسته‌ای روز ذکر مصیبت برای پس‌رفت است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امسال روز فناوری هسته ای می تواند ذکر مصیبتی برای پسرفت صنعت هسته ای باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با صبح توس؛ اظهار کرد: روز فناوری هسته ای در کشور پیامش اهمیت این صنعت برای پیشرفت و توسعه کشور در حوزه های مختلف است و بر این اساس نگاه به این صنعت به عنوان دستاورد علمی مهم بشریت می تواند جایگاه جمهوری اسلامی را در زیر ساخت کشور تبیین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: صنعت هسته ای دستاورد جهادی و بومی در نظام اسلامی بود و هرگز دولت های برخوردار و حاکم قبل از انقلاب به کشور اجازه نمی دادند در این زمینه به صورت مستقل وارد این حوزه شویم.

 

کریمی قدوسی با اشاره به شکستن سدهای پیشرفت کشور به عنوان آرمان های نظام اسلامی گفت: بر اساس همین آرمان ها به جوانان کشور این فرصت داده شد و به سرعت به مدارج بالایی در چرخه کامل سوخت هسته ای دست یافتند.

 

وی افزود: روز ملی هسته ای روزی بود که ملت ایران توانست غنی سازی با غنای 20 درصد را به دست آورد و به چرخه کامل سوخت هسته ای دسترسی پیدا کند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از آنجاییکه دشمن دائم به دنبال آن بود که مقابل پیشرفت کشور بایستد به بهانه های مختلف تلاش کردند این تحول عظیم را متوقف کنند و با انواع تحریم ها دانش و استقلال علمی کشور را تهدید کنند.

 

وی افزود: امروز در روز فناوری هسته ای می توان ذکر مصیبت نسبت به پسرفت صنعت هسته ای، توقف تحقیقات و فناوری، توقف تولید قطعات غنی سازی، توقف تولید اورانیوم با غنای مورد نیاز راکتورهای هسته ای، توقف ذخیره سازی اورانیوم غنی شده داشت.

 

کریمی قدوسی گفت: وعده های ارائه فناوری هسته ای و صنعتی به جز جلسات کارشناسی دستاوردهای قابل توجهی نداشته است و افرادی که می گفتند ملت ایران با برجام متضرر نمی شود بایستی پاسخگو باشند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۷۸۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصیبت جدید مستاجران؛ قیمت نجومی کارتن موز!

از کف تا سقف‌شان انباشته از کارتن‌های موز صادراتی است. کارتن‌های موز سمت راست به ردیف کارتن‌های زیره ۳ لایه و کارتن‌های سمت چپ به ردیف کارتن‌های زیره ۵ لایه اختصاص دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، ردیف‌های تنگ هم که به کوهی کارتنی می‌مانند.

کارتن؛ یکی از مصائب مستاجران

عباس، کارگر یکی از همین حجره‌هاست. او هر روز پیش از طلوع آفتاب سراغ دیگر حجره‌ها می‌رود و کارتن‌های موز محکم و قابل استفاده را جمع‌آوری و خریداری می‌کند؛ بعضی‌ها را به تعداد و بعضی دیگر را به کیلوگرم می‌خرد. قبل از خرید هم به توصیه آقا جمشید (صاحب کارش) خوب کارتن‌ها را وارسی می‌کند تا عیب و ایرادی نداشته باشند. از ساعت حدود ۱۰ صبح قبل از آمدن آقاجمشید، کارتن‌ها مرتب و منظم در حجره روی هم ردیف عمودی ردیف شده‌اند. کمی بعد از آن هم سر و کله مشتری‌ها که این روز‌ها اغلب مستاجر هستند، پیدا می‌شود. عباس هوای آن‌ها را دارد. چون خاطره‌های چندان خوبی از روزگار اجاره‌نشینی خود و اهل و عیالش ندارد. یکی از آن خاطرات همین تهیه کارتن‌های مقاوم برای اسباب‌کشی بود که باید بابت‌شان کلی هزینه پرداخت می‌کرد.

کارتن موزی کم از خدمات پکینگ ندارد!

یکی از مشتری با شنیدن قیمت کارتن‌های موز صادراتی از دهان عباس، کمی متعجب می‌شود و دوباره قیمت را می‌پرسد. عباس هم که عادت دارد به دیدن این تعجب کردن‌ها، تکرار می‌کند: «سایز بزرگ ۲۵ هزار تومان و سایز کوچک ۲۰ هزار تومان.» مشتری که هنوز متعجب است باز می‌پرسد: «این قیمت که گفتید برای همین کارتن‌های موزی‌ست دیگر؟» عباس، چای را لاجرعه سر می‌کشد: «بله؛ توی هر کدامشان می‌توانی از ۵ تا ۱۰ کیلوگرم با خیال راحت اسباب جای بدهی و با خودت ببریشان تا آن سر دنیا.» مشتری که پیش از این کارتن‌های موز را از برخی اصناف با قیمت هر کارتن ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان تهیه می‌کرد و با شنیدن هزینه‌های چند ده میلیونی خدمات پکینگ ویژه اسباب‌کشی، دود از سرش برمی‌خاست، بی‌معطلی ۱۰ کارتن موز سایز کوچک از عباس خرید تا همه زندگیش را در آن بسته‌بندی کند.

دیگر خبرها

  • مصیبت جدید مستاجران؛ قیمت نجومی کارتن موز!
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • مسیر تحولی دانشگاه آزاد، امید آفرین است
  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی