Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@22:06:37 GMT

واکنش کره‌شمالی به حکم حبس پارک گئون هه

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۷۸۵۲۴

واکنش کره‌شمالی به حکم حبس پارک گئون هه

جهان > آسیا و اقیانوسیه - همشهری‌آنلاین:
کره‌شمالی در اولین واکنش به حکم حبس رئیس‌ جمهور سابق کره‌جنوبی، او را خائن و مسئول فساد فوق‌العاده بزرگ این کشور توصیف کرد.

پارک گئون هه به اتهام فساد به ۲۴ سال حبس محکوم شده است.

اين واكنش از سوی خبرگزاری کی‌سی‌ان‌ای کره‌شمالی یک روز پس از آن مطرح شد که دادگاه منطقه‌ای مرکزی سئول، پارک گئون هه، رئیس‌جمهور سابق کره‌جنوبی را به اتهامات متعددی از جمله سوءاستفاده از قدرت، دریافت ده‌ها و میلیون‌ها دلار از شرکت‌ها از طریق رشوه و اخاذی متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از مارس سال گذشته در بازداشت به سر می‌برد.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، روابط میان دو کره در دوره زمامداری پارک گئون هه به بدترین درجه رسید؛ زیرا او پس از آزمایش‌هاي موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی در سال ۲۰۱۶ موضع سرسختانه‌ای گرفت.

رسانه‌ دولتی کره‌شمالی همچنین سال‌ها لحنی خشونت‌طلبانه و جنسیت‌گرایانه برای انتقاد از پارک داشت.

پیش از آن‌که پارلمان تحت کنترل اپوزیسیون کره‌جنوبی در دسامبر ۲۰۱۶ به استیضاح پارک رای دهد، میلیون‌ها تن از مردم کره‌جنوبی خواستار عزل او شده بودند.

پارک رسما در مارس سال گذشته عزل و بازداشت شد. او محاکمه‌اش را انتقام سیاسی می‌داند و از حضور در جلسه‌هاي دادگاه خودداری کرد.

در همین زمینه: پارک گئون‌هی به ۲۴ سال حبس محکوم شد پخش زنده دادگاه پارک گئون هه همسر رهبر کره‌شمالی در لباس پوشیدن از کیت میدلتون تقلید می‌کند کشف پاسپورت مخفی کیم جونگ اون و پدرش درخواست ۳۰ سال زندان برای رئیس جمهور سابق کره جنوبی اون، مون را دعوت کرد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۷۸۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد

ایسنا/زنجان رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ابهر از اتمام آسفالت‌ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین در دو لاین شمالی و جنوبی خبر داد.

علی‌اصغر عطوفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین به صورت تمام عرض در هر دو لاین شمالی و جنوبی با ۴۹ هزار تن آسفالت دانه باز از کیلومتر ۸۵ تا ۹۰ به دلیل خرابی بیش از حد انجام شد.

وی با بیان اینکه از کیلومتر ۹۱ تا ۹۸ در روزهای آینده نسبت به روکش و اصلاح رویه آسفالتی اقدام خواهد شد، ادامه داد: در سال گذشته ۳ کیلومتر از انتهای حوزه استحفاظی شهرستان ابهر در لاین‌های شمالی و جنوبی لکه‌گیری اساسی صورت گرفته است.

عطوفی تصریح کرد: ۲.۵ کیلومتر از محور ترانزیت ابهر_تاکستان نیز در لاین‌های شمالی و جنوبی اصلاح روکش با ۹ هزار تن آسفالت انجام شده که در صورت تخصیص بودجه و قیر امسال نیز در خصوص روکش آسفالت کمربندی ابهر_خرم‌دره اقدام خواهد شد.

او با توضیح اینکه در سال ۱۴۰۲ نسبت به روکش محور روستایی ابهر دولت آباد اقدام شده که مابقی در حدود ۷ کیلومتر در برنامه کاری امسال قرار است روکش شود، ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ نسبت به لکه‌گیری جزیی محورهای آزادراه، جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی به مقدار ۸۵۰ تن با آسفالت گرم اقدام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگاهی به طبیعت پارک ملی ساریگل از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • ‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!