Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@21:20:10 GMT

به سریال ما بی‌مهری‌ کردند

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۷۸۵۴۰

به سریال ما بی‌مهری‌ کردند

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛   حمید رحیمی نادی ـ تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «دیوار به دیوار» ـ  درباره حذفیات برخی از قسمت‌های فصل دوم «دیوار به دیوار» گفت: با ما کمی نامهربانی کردند ولی نه از جهتی که اشکال پخش داشته باشیم. ایرادات پخش در همه جای دنیا مرسوم است. در ارتباط با کنداکتور ما را کاملا فلج کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ‌گاه ندیده بودم چنین کنداکتور نامناسبی را به یک سریال اختصاص بدهند. آنهم سریالی که پر از ستاره است و خیلی برای آن زحمت کشیده شده است. ما خودمان معتقدیم هر کدام از بازیگران ما برای یک سریال کافی هستند و می‌توانند یک موتور محرک برای یک سریال باشند. ما ۱۷ موتور متحرک در این سریال داشتیم و هر کدامشان بسیار پرقدرت بودند. متأسفانه به ما بی‌مهری کردند. حال نمی‌دانم سیاست چیست. ولی به هر حال با اینکه کنداکتور بسیار بد بود، دوم شدیم. در شرایطی که ما چهار روز در هفته پخش نداشتیم قاعدتا مخاطب در سریال خودش را ول می‌کند. درست است فوتبال ملی و باشگاهی پخش شده است اما به هر حال خودمان را تا جایی که راه داشت کشاندیم، آن هم به واسطه تیم خوبی که جلوی دوربین و پشت دوربین داشتیم. به هر حال کار تا آنجایی که امکان داشت دیده شد.

رحیمی‌نادی سپس درباره مشکلات پخش مجموعه «دیوار به دیوار» گفت: اگر قرار باشد یک سریال با توهین و بد و بیراه گفتن و فحش‌های رکیک و حرکات زننده بیننده داشته باشد، امیدوارم آن مخاطب را نداشته باشد. ما خودمان معتقدیم «دیوار به دیوار» سریال خیلی شریفی بود. ما خیلی کم ایراد داشتیم و فیلتر شده جلو می‌رفتیم که مبادا توهین به شخصی صورت بگیرد. سانسور در کار ما به میزانی نبود که لطمه‌ای به کار بخورد و ما مخالفتی با این بخش‌ها نداشتیم. خوشبختانه هم تعامل خوبی با پخش داشتیم و هم فیلم‌نامه از سلامتی کامل برخوردار بود. بازیگران هم همه رعایت می‌کردند و کسی زیاده‌گویی نمی‌کرد. آقای مقدم هم به شدت مخالف هجو است.



این تهیه‌کننده همچنین با بیان اینکه ساخت دیوار به دیوار هنوز کامل به اتمام نرسیده است، گفت: ما هنوز در حال مونتاژ هستیم. ممکن است ریتم کار را بیشتر کنیم. واقعا اگر می‌خواستیم سریال کش‌دار باشد می‌توانستیم در ۲۳ قسمت کار کنیم ولی آنقدر کوتاه کردیم که بیننده وقتش گرفته نشود و هنوز معلوم نیست چند قسمت باشد. به احتمال زیاد ۱۷ یا ۱۸ قسمت خواهد بود و تا پایان هفته پخش آن به اتمام می‌رسد.

وی درباره ساخت فصل دوم این مجموعه و اینکه آیا از همان ابتدا تصمیم به ساخت فصل دوم گرفته شد؟ توضیح داد: از اواسط فصل اول مجموعه بود که به این تصمیم رسیدیم و این احساس را داشتیم «دیوار به دیوار۱» مورد اقبال عمومی قرار می‌گیرد. تصمیم گرفتیم که اگر فصل اول به سر منزل مقصود رسید، فصل دو را ادامه دهیم. منتهی فصل دوم را خیلی دیر شروع کردیم و از طرفی منتظر شدیم یک سری از بازیگران کارهایی که داشتند را به اتمام برسانند. تقریبا سه ماه شوتینگ دوربین داشتیم.

رحیمی نادی درباره احتمال ادامه‌دار بودن «دیوار به دیوار» و ساخت فصل جدید آن نیز گفت: همه تصمیم‌ها با تلویزیون است. اگر مدیران تلویزیون دوست داشته باشند کار می‌کنیم، اگر نه پرونده را می‌بندیم. ولی ما حتما در این مجموعه پایان خوبی خواهیم داشت و اگر سازمان مشکلات مالی نداشته باشد احتمال دارد دوباره کار را بسازیم.

این تهیه‌کننده درباره فیلمنامه فصل دوم «دیوار به دیوار» و اینکه آیا همچون فصل اول بر روی آن کار شده و آماده بود، اظهار کرد: در هر شرایطی می‌شود ادامه فصل یک کار را ادامه داد. اگر برای آخر قسمت یک پایانی بگذارید که جا داشته باشد کار شروع شود، این خود باعث می‌شود که روی فصل دوم فکر شود. فیلمنامه نقطه قوت هر سریالی است که خوشبختانه ما در این دو فصل با وجود آقای خشایار الوند که در حوزه طنز خیلی حرفه‌ای هستند و همچنین به واسطه حضور آقای سامان مقدم مذاکراتی برای طرح فصل دوم این مجموعه داشتیم. پس از آن بود که قصه به مدت دو ماه توسط خشایار الوند نگارش شد و ما با سه قسمت آماده جلوی دوربین رفتیم که هر چه جلوتر می‌رفتیم به تنگنای فیلم‌نامه می‌خوردیم چرا که تولید فیلم‌نامه همزمان با تولید مجموعه بود.




او در پاسخ به اینکه آیا «دیوار به دیوار» از همان ابتدا سریال نوروزی معرفی شد، درباره علت اینکه چرا تلویزیون ابتدا سریال دیگری را سریال نوروزی شبکه سه معرفی کرد، توضیح داد: این سریال از همان ابتدا به عنوان سریال نوروزی مطرح شد. در همان ابتدا با جلساتی که با آقای پورمحمدی داشتیم، ایشان گفتند چون سریال موفق بوده است، با قدرت قسمت دوم را هم بسازیم. ما اختلافی با تلویزیون نداشتیم هر هفته جزئیات کار به مدیران تلویزیون گزارش می‌شد. علت اینکه مجموعه‌ی «آرماندو» ابتدا معرفی شد شاید به این دلیل بوده که زمان ساخت آن به قول خودمان بیات شده بود، منتهی ما خودمان می‌دانستیم که «دیوار به دیوار» برای نوروز است.

او درباره علت غیبت مهدی ژوله در فصل دوم «دیوار به دیوار» توضیح داد: مهدی ژوله در مجموعه گلشیفته بهروز شعیبی حضور داشت و قرارداد بسته بود، همچنین قرارداد فیلم‌نامه‌نویسی با پیمان قاسم خانی در سریال دیگری را بسته بود و کاملا درگیر پروژه‌های دیگر بود و این همکاری پیش نیامد و متأسفانه یک بازیگر از تیم ما رفت.

این تهیه‌کننده درباره دشواری کارهای مناسبتی تلویزیون و رقابتی که میان آثار نوروزی وجود دارد، توضیح داد: کار در هر شرایطی سخت است حتی اگر شما سه سال هم وقت برای کار داشته باشید باز هم کار سخت است. شیرینی کار هم به این است که شما استرس داشته باشی که کارتان به آنتن برسد. به نظرم اگر پروژه‌ای با مشکل مالی مواجه نباشد و با فراق بال و اطمینان خاطر پای در پروژه‌ای بگذارید، کار سختی نیست. با همدلی که بین عوامل «دیوار به دیوار» و همچنین آقای مقدم بود این کار تقریبا به خیر و خوشی تمام شد.


 

رحیمی نادی در پایان درباره حضور الوند در مقام نویسنده در دو سریال نوروزی و طنز «پایتخت» و «دیوار به دیوار»، اظهار کرد: مجموعه «پایتخت» سال گذشته نوشته شده و به اتمام رسیده بود. آقای الوند هم نویسنده هوشمندی است و می‌داند که اگر قرار شد خطی را در این داستان برود، در آن داستان اصلا ورود پیدا نکند و توانایی‌اش بسیار بالاست. به هر حال ورز دادن و صیقل دادن سریال با نویسنده است که خوشبختانه ما در این دو پروژه‌ای که با ایشان کار کردیم در زمینه همکاری با یکدیگر و صیقل دادن کار همراه بودیم و با یکدیگر مشورت می‌کردیم.

فرهاد آئیش، ویشکا آسایش، یاسمینا باهر، رویا تیموریان، پژمان جمشیدی، گوهر خیراندیش، میترا حجار، علی قربان‌زاده، حسن زارعی، علی شادمان، آزاده صمدی، مهسا طهماسبی، رضا ناجی و سام نوری از جمله بازیگران «دیوار به دیوار ۲» هستند. این سریال داستان اتفاقاتی که برای پنج خانواده‌ رخ می‌دهد را روایت می‌کند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۷۸۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوار و شیپور بی مسکن می‌شوند؟

دریافت 25 MB کد خبر 6087768

دیگر خبرها

  • تاریخ و ساعت دقیق پخش سریال بدل علی مشهدی
  • آخرین خبر‌ها از ۲ ایستگاه پمپاژ آب پلدختر
  • (ویدئو) این سکانس جنگل آسفالت، کپی از آب درآمد!
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • دیوار و شیپور بی مسکن می‌شوند؟
  • سریال جدید تلویزیون به دو شبکه می‌رسد
  • دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود
  • آخرین خبرها از ۲ ایستگاه پمپاژ آب پلدختر
  • یک قصه خیالی به روایت فراری
  • شوخی همسفران «نون خ» با مسعود فراستی +فیلم