Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@22:57:42 GMT

عکس العمل ها به حضور داعش در پایتخت اوج گرفت

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۷۹۳۵۸

عکس العمل ها به حضور داعش در پایتخت اوج گرفت

با پخش تصاویر تجسم ملایمی از دنیای بدون مدافعان حرم، عکس العمل ها به حضور داعش در "پایتخت" "اوج" گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد  سریال پر طرفدار پایتخت که این روزها پر بیننده ترین برنامه رسانه ملی هم هست با پرداختن به سوژه ای تازه و نو توجه ها را بیش از پیش به خود جلب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسسه رسانه ای اوج و سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم و نقش آفرینان توانای خود صحنه هایی محو و ملایم از گوشه ای از جنایات تکفیری ها در سوریه را به تصویر کشید.

فارغ از اندک واکنش های رسانه هایی که پیشتر نیز آگاهانه یا ناآگاهانه جاده صاف کن برهم خوردن امنیت ملی بوده اند، استقبال گسترده کاربران فضای مجازی از دیدن و لمس تلویزیونی روایتهایی که تا کنون فقط شنیده بودند غیر قابل پیشبینی بود.

برخی از واکنش‌های توئیتری به تصویر جنایات داعش در قسمت شب گذشته سریال پایتخت را بخوانید:

ژنعالی

‏این قسمت پایتخت باید بره جشنواره فجر سال بعد!
رکورد دیده شدن رو پیشاپیش جابه جا کرد.

فاطمه زهرا

‏اونجایی که داعشیا داشتن از ماشین پیاده میشدن...
نقی فقط یه جمله تکرار میکرد 
میگفت: 
"یا ابلفضل زن و بچه
یا ابلفضل زن و بچه.."

ستوده

‏‎پایتخت ۵ چه خوب تونست طنز و ترس و کنار هم نشون بده
امشب واقعا ترس از وجود حرامیها رو حس کردیم
ممنون از همه گروه

Neda Neisi

پایتخت امشب پر از بغض بود و اشک
فرار زنان و کودکان
خرابه‌های شام
ترس و جیغ و هراس
لگدهای چکمه به صورت زنان

neka

‏باورتون میشه هنوز از شدت استرس پایتخت قلبم درد میکنه

H Nazeri.ir

‏سریال پایتخت ‎طنز بود، اما واقعی ترین و وحشیانه ترین صحنه منطقه خاورمیانه را نشان داد، اگر ‎#مدافعان_حرم نبودند چه بر نوامیس ما می گذشت.

همه بیمه ان، جا نگرانی نیس

‏از ‎پایتخت به نویسندگی ‎محسن تنابنده
تا ‎به وقت شام به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا نشان دادن ما ‎ایرانی ها ممکنه در ‎سلیقه سیاسی با هم اختلاف نظر داشته باشیم
ولی به موقعش ‎#پای_کار_ایرانیم

ابراهیم نصیری

‏‎#مغزهای_کوچک_زنگ_زده مغزهای آنانی‌ست که سکانس های ترس و وحشت از حضور داعشی ها در ساختمان متروکه و حوری خطاب کردن دختران در فیلم را به تمسخر گرفته اند و در موردش توئیت میزنند.

Pejman Ahmadi

‏همه این جماعت متنفر شده از پایتخت و سناریوش فردا از ساعت ۹:۴۵ تلوزیون رو هی رفرش میزنن ببینن چی میشه 

دانیال جابر صفار

امشب در لحظه ای که لگد به صورت هما میخورد ، خیلی ها جواب سوالشونو گرفتن که «چرا در سوریه میجنگیم»!!!

باباشَمَل

و چقدر دردناک بود که جلو مادر چشم حرامی یک داعشی به دخترش می افتد. پایتخت ۵ امشب صحنه کوچکی از ۴ سال جنایت #داعش در عراق و سوریه را به تصویر کشید.

مصطفی شوقی

دوستان! همینقدر که خشن و تند و احساسی و بی رحمانه از اسارت دختران و زنان در پایتخت حرف می زنید به فکر ما دختر دارا هم باشید چرا اینقدر بی رحم؟ این سطح از خشونت فکری برای پدران دختردار آزار دهنده س گرچه آنچه در #سوریه و #عراق بر سر زنان و دختران رفت هزار روایت ناگفته و غیر مشکوف است. 

آدم إبن حوّا

دوست روشنفکرا که میگفتید مدافعای حرم پولشو میگیرن میرن جنگ، پایتخت ۵ رو دیدی؟ چند می‌گیری تو همچین صحنه‌ای باشی؟ ده میلیون؟ صد میلیون؟ یک میلیارد؟ چند؟

مریم توانا

فقط صدای هق هق همسرم وقتی که داعشی رفت سراغ دخترای نقی

محمدعلی‌اینا

این قسمت پایتخت ۵ این مصرع رو یادم آورد: 
میان خنده‌ها می‌ریخت اشک‌ عمه سادات...

امین اسدی

خیلی دردآوره برای مردی که چند تا داعشی وحشی به ناموسش بگن حوری و کتکش بزنن. امشب همه با دیدن پایتخت ۵ اینو احساس کردیم و واقعا اذیت کننده بود فقط و فقط باید گفت برای شادی روح همه ی مدافعان حرم و وطن صلوات 

محمّد طـــٰـــاهٰا

توی خونه ت نشستی ،کنار عزیزات
بعد بدنت هنوز میلرزه از دیدن صحنه های پایتخت،
نمیدونی خَشمِت رو چطور خالی کنی از "حوری" گفتن به دو دختر بچه، یک لحظه نمیتونیم تصور کنیم که چطور یه عده از اینجا با عشق میکنن میرن تو این شرایط...تا بشن مدافع حرم زینب(س)

 مصطفا طیبی

صد پسر در خون بغلتد
گم نگردد دختری...

سید مصطفی

امیدوارم سکانس های امشب سریال پایتخت ۵ به همه فهمانده باشد که چرا شهید محسن حججی سَر داد...

 گالوای مونث

تو امشب خندیدی / آخرش هم بغض کردی/ 
خواستی بگریی که تمام شد /اما یادت نرود / 
دختر بچه ای دیگر نمیخندد / چون پدرش رفت تا تو بتوانی بخندی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۷۹۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۲ تن در ۲ تصادف رانندگی به فاصله ۱۰ دقیقه در پایتخت

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از مرگ ۲ تن درپی وقوع دو تصادف رانندگی در معابر پایتخت در شب گذشته خبر داد.

سرهنگ علی اصغر شریفی در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات دو تصادف رخ داده در معابر تهران در شب گذشته گفت: متاسفانه در شب گذشته، دو تصادف در تهران رخ داد که  در جریان آن دو تن جان خود را از دست دادند. 

 مرگ موتورسوار در کورس با پراید

وی با اشاره به جزئیات یکی از تصادفات افزود: در ساعت ۲۳:۴۰ شب گذشته در محدوده شمال به جنوب خیابان فدائیان اسلام، قبل از خیابان مالک اشتر، یک دستگاه سواری پراید در حال حرکت بوده که با یک موتورسیکلت کوروس ناگهانی گذاشت در این کوروس، ناگهان موتورسیکلت با قسمت عقب اتوبوس درحال حرکت برخورد کرد.

شریفی گفت: بر اساس گفته شاهدان، راننده پراید به جای اینکه به کمک هموطن خود یعنی راکب موتورسیکلت بشتابد؛ صحنه تصادف را ترک کرده و از محل متواری شد. متاسفانه این برخورد باعث شد راکب موتورسیکلت جان خود را از دست بدهد اما اگر راننده پراید به کمک این فرد می رفت ممکن بود این فرد نجات پیدا کند. 

فوت عابر پیاده در پی فرار راننده مقصر

وی با اشاره به دومین تصادف که به فاصله ۱۰ دقیقه پس از حادثه قبلی رخ داد، گفت: در ساعت ۲۳:۵۰ شب گذشته، تصادف دیگری نیز  در مسیر جنوب به شمال بزرگراه یادگار امام قبل از خیابان آزادی رخ داد. در این تصادف، یک دستگاه خودرو پراید با عابرپیاده که مردی ۳۵ ساله است؛ برخورد کرد که متاسفانه در جریان آن  عابرپیاده بلافاصله در صحنه تصادف جان خود را از دست داد.

وی درباره مجازات راننده متواری از صحنه تصادف افزود: بر اساس ماده ۷۱۹ قانون مجازات اسلامی، هرگاه مصدوم احتیاج به کمک فوری داشته و راننده با وجود امکان رساندن مصدوم به مراکز درمانی و یا استمداد از مأمورین انتظامی از این کار خودداری کند و یا به منظور فرار از تعقیب، محل حادثه را ترک و مصدوم را رها کند؛ حسب مورد به بیش از دو سوم حداکثر مجازات مذکور در مواد ۷۱۴ و ۷۱۵ و ۷۱۶ این قانون محکوم خواهد شد و دادگاه نمی‌تواند در مورد این ماده تخفیف قائل شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ  از رانندگان خواست در صورت بروز هرگونه تصادف اعم از خسارتی و جرحی و فوتی در سطح معابر، قبل از هرگونه اقدامی، خونسردی خود را حفظ کرده و با پلیس و اورژانس تماس بگیرند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • ماجرای ضرب و شتم در اتوبوس BRT/ هشدار پلیس به مجرمان
  • رئیس پلیس پایتخت به مجرمان هشدار داد
  • تصاویری از پشت صحنه سریال «نون خ»
  • ویدئویی از پشت‌صحنه «نون خ» در سرما و شرایط سخت!
  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • آغاز پیش‌فروش بلیت اجراهای خرداد «امشب به صرف بورش و خون»
  • مرگ ۲ تن در ۲ تصادف رانندگی به فاصله ۱۰ دقیقه در پایتخت
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»