Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-09@00:20:53 GMT

ترک سیگار با داروی دیابت

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۷۹۴۳۷

ترک سیگار با داروی دیابت

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روزنامه دیلی میل، سیگار کشیدن عامل عمده مرگ و میرهای قابل پیشگیری است و مطالعات قبلی نشان می دهد که در مغز افرادی که تصمیم به ترک این عادت دارند تغییراتی ایجاد می شودکه می تواند عامل روی آوردن بسیاری از آنها به سیگار کشیدن دوباره شود.
محققان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا در مطالعه موش ها متوجه شدند که می توان داروی ارزان قیمت متفورمین را به عنوان یک عامل کمک کننده به ترک سیگار به افرادی تجویز کرد که برای ترک این عادت تلاش می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محققان موش ها را به 2 گروه تقسیم کردند و برای مدت دو هفته به یک گروه نیکوتین و به گروه دیگر محلول آب نمک دادند. آنها قبل از توقف مصرف نیکوتین به موش ها متفورمین دادند؛ محققان هیچ نوع اضطراب و یا سایر اثرات منفی ترک سیگار در این موش ها مشاهده نکردند. آنها متوجه شدند، متفورمین از بروز رفتارهای اضطراب ناشی از ترک نیکوتین بطور کامل پیشگیری می کند.
محققان معتقدند که متفورمین می تواند علائم ترک نیکوتین را بدون برجای گذاشتن عوارض جانبی ناشی از بهم خوردن توازن گلوکز خون درمان کند.
آنها در این مطالعه جدید درصدد فعال کردن آنزیمی معروف به پروتیین کیناز فعال شده با AMP یا AMPK برآمدند که به دنبال استعمال مزمن نیکوتین فعال می شود اما در جریان ترک نیکوتین از فعالیت می افتد.
مطالعات قبلی نشان داده اند که متفورمین که تقریبا 120 میلیون نفر در سراسر جهان آن را مصرف می کنند موجب فعال سازی این آنزیم ها می شود .

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۷۹۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جی پی اس در مغز انسان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازدیلی میل، برای بسیاری از افراد مسیریابی در جهان کاری سخت است که بدون موبایل قادر به انجام آن نخواهند بود. اما تحقیقی جدید حاکی از آن است که انسان ها بیشتر از آنچه تصور می کنند در رفتن از نقطه الف به ب ماهر هستند.

محققان دریافته اند انسان ها یک قطب نمای عصبی داخلی در مغزشان دارند که به آنها اجازه می دهد در محیط ناوبری کنند. این قطب نما که به شکل یک سیگنال الکتریکی باسلول های عصبی منتقل می شود، به فرد نشان می دهد به سمت مسیری تازه در حرکت است. علاوه بر آن هنگامیکه فرد جهت خود را تغییر می دهد، متوجه می شود که در مسیر تازه حرکت می کند و مثلا به جای آنکه به سمت شمال برود، به سمت شرق می رود.

تحقیق جدید توسط محققان دانشگاه بیرمنگام و لودویگ ماکسیمیلیان در مونیج انجام شده است. بنجامین گریفیث در دانشگاه بیرمنگام و مولف تحقیق می گوید: ما این قطب نمای عصبی را یک سیگنال مغزی توصیف می کنیم که به نقاط مختلف مغز که در مسیریابی فعال می شوند، ارسال خواهند شد. سیگنال های مذکور این مناطق از مغز درباره آنچه پیش روی فرد در محیط است، مغز را آپدیت می کند. همین امر به فرد کمک می کند اهداف ناوبری خود را هنگام حرکت در محیط به روزرسانی کند. این سیگنال ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونم ثانیه قبل از آنکه فرد واقعا بپیچد ارسال می شود.

او در ادامه افزود: هنگامیکه ما از یک کوچه در خیابان می پیچیم، سیگنال قطب نمای عصبی درباره پیچیدن به منطقه ای از مغز که مخصوص ناوبری است، گزارش می دهد و به این ترتیب فرد می تواند جهت حرکت خود را به روز رسانی کند. انسان ها بدون این قطب نما احتمالا نمی توانند مسیریابی کنند.

گریفیث و همکارانش برای این پروژه ۵۲ شرکت کننده سالم را برای آزمایش های ردیابی حرکات و ثبت سوابق فعالیت های مغزی شان به کار گرفتند.برای این منظور آنها از EEG استفاده کردند. این امر به محققان اجازه داد سیگنال های مغزی شرکت کنندگان را هنگام چرخاندن سر برای جهت یابی در رایانه های مختلف ثبت کنند. آنها سیگنال های مغزی ۱۰ شرکت کننده را که دچار بیماری هایی مانند صرع بودند را نیز رصد کردند. تمام این وظایف شرکت کنندگان را وادار کرد سرشان و در بعضی موارد فقط چشمانشان را بچرخانند.

به گفته محققان قطب نمای مغزی انسان همیشه روشن است اما سیگنال های آن قبل از حرکت کردن فرد در قدرتمندترین حالت هستند. این احتمالا هشداری به دیگر قسمت های مغز درباره تغییر جهت حرکت است.

کد خبر 6099530 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • سیلوسایبین، ماده فعال قارچ جادویی که به کاهش افسردگی کمک می‌کند
  • نخستین داروی رشد مجدد دندان در جهان آزمایش می‌شود
  • نگران فراگیری تک فرزندی هستیم/ دیابت و فشار خون؛ تهدیدی برای گیلان
  • کشف جی پی اس در مغز انسان
  • اولین داروی رشد دندان آزمایش می‌شود
  • انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود
  • نبود کارشناس تغذیه در تنها کلینیک دیابت کرمانشاه
  • سیگار کشیدن چگونه به قلب آسیب وارد می‌کند؟
  • چرا ناخواسته وزن اضافه می‌کنیم؟/ ۸ دلیل افزایش وزن غیرارادی
  • محققان عنوان می کنند؛ نقش موثر رژیم غذایی گیاهی برای سیگاری ها