Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیلگر مطرح لبنانی در اشاره به ادعای اخیر مبنی بر حملات شیمیایی ارتش سوریه در غوطه شرقی، متذکر شد آمریکا این سناریو را با هدف متوقف کردن عملیات آزادسازی این منطقه و جانی تازه دادن برای تروریست‌ها، طراحی کرده است. ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «غالب قندیل» تحلیلگر برجسته سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اشاره به رویکرد نخ‌نمای تروریست‌های مسلح در سوریه و پدرخوانده‌هایشان مبنی بر استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی، اظهار داشت ایالات متحده آمریکا سناریوی دروغین حملات شیمیایی در غوطه شرقی را با هدف تلاش برای متوقف کردن عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی آخرین پایگاه تروریست‌ها در این منطقه، طراحی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قندیل خاطرنشان کرد، منبع این دروغ‌های ساختگی همان کشورهایی هستند که این گروه‌های تروریستی را به کار گرفته‌اند، و تا زمانی‌که موازنه تحولات میدانی به نفع ارتش سوریه است، آنها به این دروغ‌ها متوسل می‌شود.

این کارشناس سیاسی لبنان افزود، همان‌طور که مشخص است از تمام مناطق آزاد شده در غوطه شرقی مقادیر زیادی تسلیحات شیمیایی کشف و ضبط شده است و کسانی‌که به استفاده از این مواد شیمیایی عادت کرده‌اند، همان گروهک‌های مرتبط با محور آمریکایی- سعودی- صهیونیستی هستند که دشمنی با سوریه را مدیریت می‌کنند. رسانه‌های بین‌المللی نیز گزارش‌های متعددی درباره پشت پرده چنین بازی‌هایی منتشر کرده‌اند.

وی یادآور شد ارتش سوریه نیازی به استفاده از تسلیحات شیمیایی ندارد که دلیل عینی این واقعیت، درنگ این نیروهای برای آغاز هر عملیات نظامی است چرا که آنها به حفظ جان اسیران مستقر در داخل شهر دوما و نیز حفظ جان غیرنظامیانی، که تروریست‌ها از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند، تاکید دارند.

قندیل در ادامه گفت: «این روایت ساختگی در این زمان دلیلی بر فروپاشی وضعیت گروهک‌های تروریستی و تلاشی برای وارد کردن فشارهای بین‌المللی به دمشق است تا از این دروغ‌ها به عنوان اهرمی برای تغییر معادلات میدانی استفاده شود.»

این تحلیلگر سیاسی با بیان این‌که دمشق در هیچ شرایطی از این شایعات و دروغ‌ها سود نمی‌برد، گفت: «هر باری که چنین اتهام‌هایی علیه دولت سوریه مطرح می‌شود، دمشق خواستار اعزام تیم سازمان ملل برای انجام تحقیقات شفاف در این‌باره می‌شود و روسیه نیز بارها تحرکاتی در شورای امنیت در این راستا انجام داده است ولی مسئله این است که ایالات متحده مانند امپراطوری دروغین ظاهر می‌شود و به اکاذیب و شایعات و سناریوهای خصمانه خود علیه ملت‌های آزاد و مستقل متوسل می‌شود.»

قندیل به ماهیت دروغ‌هایی آمریکایی درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز اشاره کرد و گفت: «آنها طی 30 سال گذشته به تمام جهانیان درباره تلاش ایران برای دستیابی به بمب هسته‌ای دروغ گفتند سپس بعد از امضای توافق هسته‌ای، اعتراف کردند که برنامه هسته‌ای ایران دارای اهداف مسالمت‌آمیز است ولی هیچ‌یک از آمریکایی‌ها بابت این دروغ‌شان از جهانیان عذرخواهی نکردند. همین سناریو در عراق نیز تکرار شد و آنها پس از آن‌که این کشور را نابود کرده و سوزاندند و بیش از یک میلیون عراقی را در جریان جنگ به خاک و خون کشیدند، به دروغ‌شان درباره تسلیحات شیمیایی این کشور اذعان کردند.»

این کارشناس لبنان در پایان متذکر شد: «آمریکا با هدف تلاش برای متوقف کردن عملیات آزادسازی تروریست‌ها در غوطه از سوی ارتش سوریه، این دروغ‌ها را می‌سازد تا به تروریست‌ها فرصت نفس کشیدن بدهد.»
انتهای پیام/

R36355/P36461/S8,90/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۰۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از فایننشال تایمز، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید کمک تسلیحاتی کنگره به اوکراین به توقف پیشروی روسیه در این کشور کمک می‌کند.

وی در تکمیل این ادعا افزود: اوکراین بعد از دریافت کمک ۶۱ میلیارد دلاری آمریکا به دنبال انجام یک ضدحمله برای ممانعت از پیشروی هرچه بیشتر روسیه در سال ۲۰۲۵ خواهد بود.

بااین‌حال، این مقام ارشد کاخ سفید اذعان کرد که به‌رغم بسته نظامی کنگره، او همچنان در ۲۰۲۴، انتظار پیشرفت میدانی روسیه را دارد و این‌طور نیست که ورق فوراً برگردد.

سالیوان ادامه داد: اما با بسته کمکی جدید، کی‌یف می‌تواند تاب‌آوری در برابر حملات روسیه طی سال ۲۰۲۴ را تضمین کند.

او درنهایت سناریویی را متصور شد که در آن (طی سال ۲۰۲۵)، اوکراین می‌تواند اراضی خود را از روسیه پس بگیرد.

به گزارش آنا، در طرف مقابل، روسیه می‌گوید که بسته جدید کمک‌های نظامی به اوکراین، وضعیت را در خط مقدم، که روسیه در آن دست برتر را دارد، تغییر نخواهد داد. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین با اشاره به «پیشروی نیرو‌های مسلح روسیه در جبهه» گفت حمایت مالی و تسلیحاتی تخصیص‌یافته «این وضع را تغییر نخواهد داد و تنها بر شمار قربانیان جدید و خسارات بیشتر به اوکراین منتهی می‌شود».

چندی پیش، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی اعلام کرد: بدون تأمین سلاح برای کی‌یف از سوی غرب، درگیری در اوکراین طی ۲ هفته پایان خواهد یافت.

بورل گفته بود: اگر کمک‌های تسلیحاتی متوقف شود، اوکراین نخواهد توانست مقاومت کند و ناچار می‌شود تسلیم شود. در این صورت جنگ پایان خواهد یافت.

در واکنش به این اظهارنظر، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت: این یک اعتراف بزرگ است! راه کامل صلح به شما ارائه می‌شود؛ توقف کمک‌های تسلیحاتی غرب به نظام کی‌یف.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر/ پیش بینی روزهای سخت در انتظار ارتش اوکراین
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه