Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@00:02:44 GMT

هفت وقف جدید در یزد ثبت شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۸۰۵۲۵

هفت وقف جدید در یزد ثبت شد

حجت الاسلام محمد حسین زارع زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیشتر موارد وقف مربوط به حوزه کشاورزی و مناطق روستایی است.
وی جایگاه استان را از نظر تعداد موقوفه در رتبه پنجم و از نظر تعداد رقبه در رتبه دهم در کشور عنوان کرد و ادامه داد: 67.5 درصد موقوفه های استان مربوط به بخش کشاورزی است و درآمدزایی لازم را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر نقش مهم رسانه ها در ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف اظهار کرد: در اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری از 28 اسفند 1396 تا 13 فروردین ماه 1397، 100 هزار نفر مسافر در اماکن اقامتی زیر نظر این اداره کل اسکان یافتند.
مدیرکل اوقاف یزد افزود: طرح آرامش بهاری شامل برگزاری مسابقه های فرهنگی، مشاوره، پاسخگویی به شبهه ها، تبلیغ چند رسانه ای و خمیه های معرفت است که با شرکت 560 هزار نفر در 60 امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار شد.
زارع زاده با بیان استقبال 50 هزار از 30 خیمه معرفت در سراسر استان، ادامه داد: در لحظه تحویل سال 1397، 55 هزار نفر در امامزادگان استان حضور داشتند.
وی اضافه کرد: 90 مبلغ اعزامی از قم و 50مبلغ دینی از استان در قالب طرح آرامش بهاری در غرفه های خیمه معرفت پاسخگوی پرسش های شرعی مراجعه کنندگان بودند.
به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد ، امسال برای نخستین بار مبلغان اعزامی از قم ارزیابی شدند و برترین ها مورد تجلیل قرار گرفتند.
زارع زاده افزود: اختتامیه طرح آرامش بهاری سه شنبه هفته جاری در امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد برگزار می شود.
استان یزد 12 هزار موقوفه و 108 امامزاده و بقعه متبرکه دارد.
زراع زاده اسفند ماه 96 گفته بود که 64 مورد وقف جدید در استان به ثبت رسید و شهرهای یزد، تفت و اردکان با 17، 15 و 9 مورد وقف بیشترین تعداد موقوفه را داشتند و از مجموع وقف ها 6 مورد وقف قرآنی بود.
7532/ 2047/
@irnayazdd
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال اوقاف و امور خیریه طرح نوروزی قم لحظه تحویل سال یزد موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۰۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عظیمی: تیم ملی در آرامش کامل قرار دارد

به گزارش "ورزش‌سه"، بهروز عظیمی که یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا بوده، در گفتگویی کوتاه درباره پیروزی برابر کویت و صعود مقتدرانه از دور گروهی گفت: خدا را شکر که بازی را مقتدرانه بردیم و به دور بعدی صعود کردیم. تیم ما کاملا همدل است و در آرامش کامل به سر می‌بریم.

او با اشاره به بازی کویت گفت: همانطور که دیدید باتمرکز بازی کردیم و موفق شدیم بازی با کویت را ببریم. آن چیزی که کادر از ما خواست را انجام دادیم.

عظیمی سپس دربازی بازی مرحله یک چهارم برابر قرقیزستان هم صحبت کرد و گفت: بازی بعدی با قرقیزستان داریم. قطعا برای پیروزی و قهرمانی با قرقیزستان بازی می‌کنیم.

گفتنی است که تیم ملی فوتسال ایران از ساعت 12:30 دقیقه امروز (چهارشنبه) در بانکوک به مصاف قرقیزستانی می‌رود که موفق شده مقابل ژاپن نتیجه خوبی بگیرد و یکی از دلایل حذف زودهنگام این غول فوتسال قاره کهن به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ خودروی حامل تریاک توقیف شد
  • وضعیت محور دروازه قرآن شیراز و آرامش در تردد خودروها + فیلم
  • انجام ۴ماموریت پلیسی در سمنان/ ۵۶۷هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد
  • ثبت دو وقف جدید کردستان
  • ثبت۲ وقف جدید در کردستان
  • عظیمی: تیم ملی در آرامش کامل قرار دارد
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور
  • ردپای آرامش در بازار‌ها