Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در جلسه‌ای که همه اعضای شورا حضور داشتند بر حمایت از کالای ایرانی تاکید و مقرر شد در تمامی فروشگاه‌های کوثر شهر اصفهان این امر مورد توجه قرار گیرد. ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، فتح الله معین ظهر امروز در بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بارش باران در روزهای گذشته، اظهار داشت: این بارش سبب شادی مردم شد اما بازهم برابر آمار، بارندگی حوضه آبریز زاینده رود کاهشی 53 درصدی داشته‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بازدید از سد زاینده رود نشان از وضعیت اسفبار آن می‌دهد، گفت: اما در همین شرایط برداشت‌های غیرقانونی و سرقت آب در بالادست همچنان ادامه دارد که تهدیدی برای تاریخ کشور است و برای جلوگیری از آن انتظار داشتیم یک اراده جدی حکومتی مصوبات شورای عالی آب را پیگیری کند که متأسفانه شاهد آن نبودیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید با وجود شرایط بحرانی وضعیت آب که ناشی از عدم اعمال مدیریت صحیح مصرف در حوضه زاینده رود در بالادست است جلوی برداشت‌های غیرقانونی گرفته شود، گفت: باید حق‌آبه‌های قانونی و شرعی که همه مراجع آن را تایید کردند به آن‌ها بازگرداننده شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم شاهد تغییر و تحول جدی در حوزه پرداخت حق‌آبه‌ها باشیم، گفت: نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و استاندار اصفهان نیز باید این مسئله را تا حصول نتیجه پیگیری کنند تا معضل زاینده که مهم‌ترین معضل اصفهان است و در دو سفر ریاست جهموری نیز به آن تاکید شد مرتفع شود.

معین با اشاره به شعار سال 97، گفت: در جلسه‌ای که همه اعضای شورا حضور داشتند بر حمایت از کالای ایرانی تاکید و مقرر شد در تمامی فروشگاه‌های کوثر این امر مورد توجه قرار گیرد.

لزوم توسعه همکاری‌ها در کاربوم شهر

در ادامه کوروش خسروی در نطق میان دستور با بیان اینکه شورای پنجم در 7 ماه گذشته اقدامات، سیاست‌ها و برنامه‌های خوبی را در حوزه بهبود کاربوم اصفهان به کار گرفته است، اظهارداشت: این اقدامات در حوزه سخت افزاری و تشکیل ستادها و سازمان‌های مربوطه بوده است.

وی افزود: یکی از الزامات توسعه همکاری‌ها در کاربوم شهر فراهم آمدن امکانات نرم‌افزاری است؛ درحالت کلی انتخاب فناوری‌های هدف برای یک شهر باید توسط مدیران و سیاست‌گذاران یک شهر انجام شود، فناوری‌های هدف باید شهر را به یک شاخص خاص هدایت کند، فناروی هدف اثرات دومینووار دارد و تمامی مجموعه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: فناوری‌های حوزه آب، اثرات دومینووار خود را دارد، به طور مثال انیمیشن و هوش مصنوعی نیز از چنین قابلیتی برخوردارند و می‌توانند به عنوان فناوری‌های محور شهر اصفهان قرار گیرد، اما باید از تهیه یک لیست بلندبالا از فناوری‌های هدف خودداری کرد.

وضعیت آب شرب در سال جاری بسیار نگران کننده است

در ادامه فریده روشن پیرامون پیامدهای بحران آب و تأثیر آن بر مسئله اشتغال، اظهارداشت: در اصفهان هزاران نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل خود را به سبب کم آبی از دست داده‌اند و بیش‌ترین اعتراضات مردمی نیز همین افراد بوده است، از سویی دیگر آلودگی آب نیز یکی دیگر از معضلات شهر است که می‌تواند منجر به آلوده شدن مواد غذایی شده و می‌تواند منجر به افزایش بحران غذایی شود.

وی با بیان اینکه این کم‌آبی و آلودگی آب، زمینه بروز بیماری‌های مختلفی را ایجاد می‌کند، گفت: این بیماری‌ها منجر به تحمیل هزینه‌های درمانی کلان، می‌شود و نکته مهم در اینجاست که عده زیادی از افراد در معرض خطر را کودکان تشکیل می‌دهند.

این عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به وضعیت نامناسب وضعیت بارش‌ها در سال گذشته، گفت: این میزان بسیار بد بوده ولی به همان اندازه شرایط خوبی است تا بتوانیم به خود آییم و با برنامه ریزی‌های مطلوب و استفاده از الگوهای صحیح و دقیق بتوانیم براساس قانون برنامه ریزی لازم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه وضعیت آب شرب در سال جاری بسیار نگران کننده است و برداشت‌های غیر قانونی می‌تواند جان افراد زیادی را برای تامین آب شرب به خطر اندازد، گفت: به همین دلیل باید به شدت با مصرف بی رویه مقابله کرد و در زمان سختی بتوانیم عقل و مدیریت خود را به کار گیریم.

در ادامه نصیر ملت با بیان اینکه تحقق شفاف سازی در این شهر زمینه این می‌شود که "خیلی‌ها" در معرض پاسخگویی قرار بگیرند، اظهار داشت: برخی اتفاقات در شهرداری فاجعه است و یکی از مهم‌ترین آن‌ها این است که یک سازمانی به هر دلیلی بدهکار است و زیان انباشته دارد.

وی ادامه داد: این فاجعه است که کار به جایی برسد که پیمانکاران برای شهرداری تعیین تکلیف بکنند و اسم بیاورند که فلان شخص اجازه نمی‌دهد فلان زمین به فروش برسد؛ و لازم است سازمان مربوطه به صورت شفاف به شورای شهر توضیح بدهد که چرا یک نفر وارد سازمان شهرداری می‌شود و شلوغ می‌کند و دست می‌شکند.

انتهای پیام/ش

R41346/P1377/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۰۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا

روسیه پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن به شورای امنیت در مورد عدم استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را که هدف آن بدنام کردن روسیه بود، مسدود کرد و به همراه چین اصلاحیه‌ای را برای روشن شدن مفاد قطعنامه قبلی در این زمینه پیشنهاد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که ایالات متحده با ارائه پیش نویس قطعنامه مورد نظر خود در شورای امنیت در مورد عدم استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا تلاش کرد روسیه را بدنام کند.

وی شب گذشته در نشست شورای امنیت گفت: نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل (لیندا توماس-گرینفیلد)، با خواندن پیشنهاد کشورش، در واقع اهداف کشورش را افشا کرده و مستقیماً تأیید کرد که تنها هدفی که واشنگتن از ارائه این پیش نویس دارد، تحقیر  و بدنام کردن روسیه بود.

نبنزیا تاکید کرد که طرف روسی "حتی همین فردا" آماده است تا یک توافقنامه بین المللی الزام آور قانونی را امضا کنیم که شامل ممنوعیت جامع استقرار هر نوع سلاح در فضای ماوراء جو، و نه فقط تسلیحات کشتار جمعی، که قبلاً ممنوع شده است،  ولی اطمینان دارد که ایالات متحده مایل نیست از نظامی سازی فضا دست بکشد. او گفت: «مشکل اینجاست که شرکای غربی ما که فعالانه در اکتشافات فضایی-نظامی فعالیت می‌کنند، برای این کار آماده نیستند.»

روسیه و چین اصلاحیه‌ای را برای قطعنامه آمریکا و ژاپن پیشنهاد کردند

واسیلی نبنزیا همچنین گفت که روسیه و چین پیشنهاد کردند شورای امنیت سازمان ملل در مورد اصلاحیه پیش نویس قطعنامه آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا رای گیری کند. به عقیده او، اصلاحیه روسیه و چین تنها [پیش‌نویس پیش‌نویس آمریکا و ژاپن] را با مقرراتی در مورد غیرقابل قبول بودن استقرار هر نوع سلاح در فضا تکمیل می‌کند.

نماینده دائم روسیه در نشست شورای امنیت توضیح داد: واشنگتن و توکیو پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در شورای امنیت تهیه کرده‌اند که از کشورها می‌خواهد سلاح‌های هسته‌ای یا انواع دیگر سلاح‌های کشتار جمعی که برای قرار دادن در مدار زمین یا نصب بر روی اجرام آسمانی و همچنین قرار دادن آن در فضا به هر شکل دیگری را متوقف کنند. به نوبه خود، مسکو و پکن اصلاحیه‌ای را برای این پیش نویس پیشنهاد کردند که از همه کشورها خواسته "اقدامات فوری برای جلوگیری از استقرار تسلیحات نظامی در فضای بیرونی و تهدید استفاده از زور در فضا و از فضا به سمت زمین و همچنین از زمین به سمت اجرام در فضای بیرونی زمین، اتخاذ کنند. 

علاوه بر این، نبنزیا به این واقعیت توجه کرد که پیش نویس قطعنامه ایالات متحده و ژاپن در مورد عدم استقرار سلاح‌های کشتار جمعی در فضا فقط با هدف تقویت شکاف بین اعضای شورای امنیت سازمان ملل است و همچنین «ماهیت محدود و سیاسی شده ای» داشته و «هیچ ربطی به مسائل فضایی صلح آمیز ندارد».

این دیپلمات یادآور شد که اصلاحات روسیه در پیش نویس قطعنامه شورای امنیت درباره سلاح‌های هسته‌ای در فضا مورد توجه قرار نگرفته است. نبنزیا افزود که طرف روسی خستگی ناپذیر از نویسندگان این ابتکار خواسته تا "خط مشی مغرضانه خود را کنار بگذارند و به مسیر تعامل سازنده بازگردند تا نظرات همه اعضای شورا را در نظر بگیرند."

شب گذشته ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز توضیح داد که چرا این کشور پیش نویس قطعنامه مشترک آمریکایی و ژاپنی با هدف قرار دادن تسلیحات در فضا را مسدود کرده است. به گفته وی، اصلاحات پیشنهادی روسیه نادیده گرفته شد، علیرغم این واقعیت که آنها نشان دهنده اهمیت توسعه یک سند بین المللی الزام آور بوده و در عین حال تنها چندین مفاد متن اصلی پیش نویس قبلی را روشن می‌کند.

زاخارووا تاکید کرد که تصویب این پیش نویس به آمریکا عملا آزادی کامل می‌دهد تا به روشی مشابه توافقات مربوط به مسائل امنیت بین المللی و ثبات استراتژیک که منافع آمریکا را تامین می کند، به اقدامات خود مشروعیت ببخشد.

 او یادآور شد که روسیه پس از وتوی قطعنامه آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا، به زودی پیش نویس خود را به شورای امنیت ارائه خواهد کرد.

مسکو:آمریکا مانع تدوین سند درباره استقرار سلاح در فضا می‌شودروسیه اتهام‌زنی آمریکا درخصوص استقرار سلاح در فضا را رد کرد

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان
  • تصویب طرح تفصیلی شهر اردبیل
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل به تصویب رسید
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول