Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@15:55:10 GMT

مواد خوراکی مفید برای سلامت قلب را بشناسیم

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۸۰۶۷۳

محققان توصیه می کنند رژیم غذایی سالم و متعادل موجب می شود سلامت قلب و عروق حفظ شود.

به گزارش مهر، به گفته محققان مصرف مواد خوراکی سالم برای قلب در کنار دوری از سبک زندگی بی تحرک و استرس می تواند تضمین کننده سلامت قلب باشد. در ادامه به برخی مواد خوراکی مفید برای حفظ سلامت قلب توصیه می شود.

انواع توت ها

محققان بر گنجاندن انواع توت ها نظیر بلوبری و توت فرنگی در رژیم غذایی توصیه می کنند، چراکه این گروه از میوه ها حاوی میزان بالا ترکیبات طبیعی موسوم به فلاوونوئیدها هستند که با تشکیل پلاک مقابله کرده و دارای فواید متعدد دیگری برای قلب و عروق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماهی سالمون

مصرف ماهی سالمون به کاهش ریسک آریتمی قلب (تپش نامنظم قلب) و تصلب شریان (تشکیل پلاک در عروق خون) کمک می کند و از آنجائیکه مملو از اسیدهای چرب امگا۳ است موجب کاهش تری گلیسیریدها می شود.

مرکبات

پرتقال و گریپ فروت سرشار از فلاوونوئیدها هستند که ریسک سکته ایسکمیک را کاهش می دهند. مرکبات همچنین سرشار از ویتامین C هستند که با ریسک پایین تر بیماری قلبی مرتبط هستند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی میزان بالا ویتامین C مرتبط با سلامت قلب بوده و غنی از لیکوپن است. ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و از سلول های شما در برابر آسیب محافظت می کند.

کلم بروکلی

کلم بروکلی سرشار از مواد مغذی برای قلب از جمله ویتامین های C و E، پتاسیم، فولات، کلسیم و فیبر است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۰۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این میوه‌ها از پرتقال بیشتر ویتامین C دارند

ویتامین C آنتی‌اکسیدانی است که می‌تواند به جبران آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو بیش از حد کمک کند و ایمنی را احیا کند. در حالی که عموما تصور می‌شود پرتقال حاوی بیشترین میزان ویتامین C در میان میوه‌ها را دارد، در این مطلب به برخی از مواد غذایی که به طور طبیعی غنی از ویتامین C هستند و ویتامین بیشتری نسبت به پرتقال دارند، اشاره شده است. مطلب را بخوانید تا متوجه شوید.

ویتامین C چیست؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، ویتامین C یک آنتی اکسیدان ضروری است که به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد مضر کمک می‌کند و در نتیجه خطر بیماری‌های مزمن مانند سرطان و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. ویتامین C همچنین نقش حیاتی در تقویت سیستم ایمنی دارد، به تولید و همچنین عملکرد گلبول‌های سفید خون برای مبارزه با عفونت‌ها و بیماری‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این ویتامین C، برای سنتز کلاژن، پروتئینی که از ساختار و استحکام بافت‌ها، پوست، استخوان‌ها و رگ‌های خونی حمایت می‌کند، ضروری است. در نهایت، مصرف کافی ویتامین C برای سلامتی و شادابی کلی، به ویژه در فصل تابستان ضروری است.

فلفل دلمه‌ای قرمز

پرتقال معمولا حدود ۵۳ میلی‌گرم ویتامین C در هر ۱۰۰ گرم دارد، در حالی که افزودن فلفل دلمه‌ای قرمز به رژیم غذایی می‌تواند حدود ۱۲۷ میلی‌گرم ویتامین C در هر وعده ۱۰۰ گرمی به شما بدهد. فلفل دلمه‌ای قرمز همچنین منبع عالی ویتامین A است که برای بینایی، سلامت و عملکرد سیستم ایمنی ضروری است. علاوه بر این، فلفل قرمز همچنین حاوی ویتامین B ۶، ویتامین K ۱ و فولات، همراه با مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم و منگنز است. فلفل دلمه‌ای قرمز سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند کاروتنوئید‌ها و فلاونوئید‌ها است که به کاهش التهاب و محافظت در برابر بیماری‌های مزمن کمک می‌کند.

کیوی

کیوی سرشار از ویتامین C، مواد معدنی، فیبر و مواد معدنی است که به بهبود سلامت کلی و همچنین متابولیسم کمک می‌کند، کیوی حاوی حدود ۹۳ میلی گرم ویتامین C در هر ۱۰۰ گرم است.

توت فرنگی

انواع توت‌ها به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بالا و محتوای فیبر بالا شناخته شده اند، که به افزایش سلامت متابولیک کلی کمک می‌کند و برای تقویت سیستم ایمنی عالی است. توت فرنگی در هر ۱۰۰ گرم تقریباً ۵۸ میلی گرم ویتامین C دارد.

آناناس

آناناس یک میوه است که در هر ۱۰۰ گرم آن حدود ۴۷ میلی گرم ویتامین C دارد. وجود ویتامین C، بروملین و سایر مواد مغذی ضروری در این میوه، آن را به یک میوه مناسب برای مصرف در یک رژیم غذایی سالم تبدیل کرده است.

دیگر خبرها

  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • جنجال «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و آیا برای سلامتی مفید است یا مضر؟!
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • کاهش قند خون با مصرف یک سبزی معطر
  • محکومیت قاچاقچیان سوخت و مواد خوراکی در خوزستان
  • این میوه‌ها از پرتقال بیشتر ویتامین C دارند
  • برای سلامت استخوان‌ها این میوه را بخورید