Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@10:37:46 GMT

مراسم پاسداشت هنر انقلاب اسلامی در اراک برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۸۱۵۰۱

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، برای دومین سال متوالی مراسم پاسداشت «هنر انقلاب اسلامی» در استان مرکزی فردا، 20فروردین در سالن آمفی تئاتر اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود.
در این مراسم از 8 هنرمند استان از جمله علی گودرزی بایت نمایش چادر خاکی مادرم، پرستو علی عسگر نجاد بابت کتاب داستان پرستوی آذرین، محمدرضا حاج محمد حسینی بابت مستند نان گزیده‌ها، علی احمدی بابت مجموعه آثار خوشنویسی، علی شعبانی بابت کاریکاتور پایان کار داعش، جواد مختاری بابت شعر روز یازدهم، مطهره مشایخی بابت مجموعه عکس زندگی، رسول شعبانی بابت گروه سرود ایستادگان تقدیر می‌شود، این مراسم فردا ساعت 10 صبح برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۱۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پاسداشت سعدی با محوریت انتقال نگاه این شاعر پارسی گوی به دیگر کشورها اجرا خواهد شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: برنامه های یاد روز سعدی با محوریت بین المللی برگزار خواهد شد و طی گفت و گوهای صورت گرفته با رایزن های فرهنگی کشورها علاوه بر شیراز و استان فارس، برنامه های پاسداشت سعدی با محوریت انتقال نگاه این شاعر پارسی گوی به دیگر کشورها اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، حمیدرضا قانعی امروز_ سه شنبه بیست و هشتم فروردین_ در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته بزرگداشت روز سعدی اظهار کرد: هفته فرهنگی سعدی بزرگترین رویداد فرهنگی فارس محسوب می‌شود. چرا که برای شخصیتی همچون سعدی که با گذر زمان هنوز هم ما به زبان شیرین سعدی سخن می‌گوئیم اندیشه‌ها، پند و حکمت او که در قالب شعر و نثر به ما رسیده است مایه مباهات و افتخار نسل گذشته و امروز و آیندگان خواهد بود.

وی افزود: با توجه به برگزاری چند رویداد ملی استان با مشارکت انجمن آثار و مفاخر ملی، تلاش شد تا گستره فعالیت‌های فرهنگی هنری از استان خارج شود و این ظرفیت را به بخش‌های بین المللی، رایزن‌های فرهنگی و سفارت خانه اهتمام یابد تا حوزه تأثیر اندیشه‌ها بیش از پیش شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه بخش علمی برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی با حضور اساتید برجسته و سعدی پژوهان برگزار می‌شود، تصریح کرد: عمده برنامه‌های اجرایی هفته بزرگداشت سعدی با محوریت مؤسسات فرهنگی و هنری استان برگزار شود.

قانعی ادامه داد: برنامه‌های یاد روز سعدی با محوریت بین المللی برگزار خواهد شد و طی گفت و گوی صورت گرفته با رایزن‌های فرهنگی دیگر کشورها علاوه بر شیراز و استان فارس، برنامه‌های پاسداشت سعدی با محوریت انتقال نگاه این شاعر پارسی گوی به دیگر کشورها اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های علمی یاد روز سعدی با مشارکت مرکز سعدی شناسی برگزار خواهد شد، افزود: ویژه برنامه‌های علمی یاد روز سعدی در روز یکم اردیبهشت ماه پس از گلباران آرامگاه سعدی، اجرا خواهد شد و آغاز برنامه‌های فرهنگی و هنری از روز پنج شنبه سی ام فروردین با برگزاری محفل انس خوشنویسی با حضور اساتید برجسته و نامی این حوزه خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اظهار کرد: برنامه یاد روز سعدی در جمعه سی و یکم فروردین از ساعت ۱۹ عصر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سفیر سابق کشور ترکیه در ایران به عنوان سخنران علمی برنامه، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و استاندار فارس برگزار می‌شود.

قانعی در ادامه به تشریح برنامه‌های اجرایی یاد روز سعدی در بخش بین المللی پرداخت و تصریح کرد: روز سوم اردیبهشت برنامه سعدی در اقلیم چین در دانشگاه علامه طباطبایی، روز چهارم اردیبهشت برنامه سعدی و نسخه‌های سعدی در کشور هندوستان، روز پنجم اردیبهشت برنامه سعدیه و نظامیه بغداد در سفارت عراق در تهران برگزار می‌شود. همچنین روز ششم اردیبهشت مراسم اختتامیه هفته سعدی در محل انجمن آثار و مفاخر ایران به همراه تجلیل از سعدی پژوهان دوره‌های گذشته ایران برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری سه جشنواره ویژه خبر داد و خاطر نشان کرد: سه جشنواره بزرگ با مشارکت شهرداری شیراز و مراکز فرهنگی و هنری در سال آینده با موضوعاتی همچون تهیه کالاهای فرهنگی با موضوع سعدی، جشنواره عروسکی درباره داستان‌های گلستان و بوستان سعدی و جشنواره نقاشی کودک و نوجوان با موضوع ارتباط با سعدی و آثار سعدی در این هفته اعلام فراخوان خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اضافه کرد: پس از اجرای برنامه رسمی یاد روز سعدی در محل آرامگاه این شاعر پارسی گوی، اجرای زنده سالار عقیلی را خواهیم داشت و قطعاتی با موضوع و اشعار سعدی اجرا خواهند داشت و در تلاشیم تا در روز یکم و دوم اردیبهشت ماه در تالار حافظ اجرای زنده این خواننده صورت گیرد.

قانعی تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های هفته بزرگداشت سعدی تلفیق بخش‌های علمی، فرهنگی، هنری و کودکان و نوجوانان است تا همه مردم بیش از پیش در رویدادهای فرهنگی شرکت کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: اجرای رویدادهایی که در حوزه فرهنگی رقم می‌خورد با هدف شناسایی بیشتر این شاعر پارسی گوی شیرازی به مردم در سطح بین المللی، ملی و استانی باشد.

به گزارش ایمنا، اجرای چند پویش با موضوع سعدی به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اجرای گروه نمایش عروسکی در آرامگاه سعدی با موضوع بازگویی حکایت‌های سعدی، آذین بندی خیابان سعدی، تقدیر و گفت و گو با سعدی پژوهان در قالب برنامه صحبت یار، از دیگر برنامه اجرایی در این ایام است.

کد خبر 745213

دیگر خبرها

  • تعیین ردیف بودجه برای حفظ و مرمت آثار تاریخی اراک
  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • راهپیمایی همبستگی با مردم غزه فردا در هرمزگان برگزار می‌شود
  • راهپیمایی مردم آبادان و خرمشهر در حمایت از اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم تیر منصوب شد
  • اقدام بلاتأمل جمهوری اسلامی در صورت خطای دشمن
  • حمایت از تولید آثار فاخر انقلاب اسلامی در مرکزی
  • دورهمی هنرمندان به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی + فیلم
  • برنامه پاسداشت سعدی با محوریت انتقال نگاه این شاعر پارسی گوی به دیگر کشورها اجرا خواهد شد
  • هنرمندان با تولید آثار فاخر عملیات روانی دشمن را خنثی کنند