Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي خوزستان گفت: عملکرد چهار شهرستان خوزستان در ارايه طرح براي اشتغالزايي صفر بوده و 6 شهرستان نيز عملکرد زير چهار طرح داشته اند.

به گزارش ايرنا سيد نور محمدپور يکشنبه در جلسه شوراي اشتغال خوزستان در استانداري خوزستان افزود: شهرستان انديکا، حميديه، گتوند و لالي هيچ طرح اشتغال فراگيري به دبيرخانه اين شورا ارايه نکردند و شهرستان هاي اميديه، رامشير، هفتکل، هنديجان، دشت آزادگان هرکدام با يک طرح و شهرستان کارون با چهار طرح هم عملکرد ضعيفي داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: کل طرح هاي ارجاع شده به دبيرخانه کارگروه اشتغال خوزستان يکهزار و 248 طرح بوده که از اين تعداد تاکنون 603 طرح مصوب شده است.
محمدپور باي بيان اينکه چهار هزار و 600 ميليارد ريال براي اجراي اين طرح اختصاص يافته افزود: در اين طرح که اواخر پارسال آغاز شده قابليت ايجاد اشتغال براي چهار هزار و 797 نفر پيش بيني شده است.
وي ادامه داد: 332 طرح روستايي با يکهزار و 700 ميليارد ريال اعتبار مصوب شده که براي 2هزار و 47 نفر شغل ايجاد مي کند؛ 271 طرح فراگير نيز با 2هزار و 890 ميليارد ريال نيز به تصويب رسيده که قابليت ايجاد اشتغال براي 2هزار و 750 نفر را دارد.
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي هدف از ايجاد اين طرح را اشتغال فراگير دانست و گفت: ايجاد شغل در خوزستان نيازمند توجه به زنجيره توليد و جلوگيري از تصويب طرح هاي تکراري است.
وي با اشاره به اينکه طبق اعلام وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعي، سرانه اشتغال 750 ميليون ريال است افزود: برخي طرح هاي اشتغال در خوزستان به اعتباري بيش از 2 برابر اين رقم نياز دارند.
بر اساس آمار رسمي، خوزستان از لحاظ بيکاري رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده که در صورت توجه به سرمايه گذاري به ويژه در بخش نفت و گاز و صنايع، مي تواند در زمره استان هاي فعال در بخش اشتغال محسوب شود.
بر پايه اين گزارش در پنج سال گذشته بيش از 108 هزار شغل پايدار در خوزستان ايجاد شده که به دليل آمار بالاي بيکاري اين تعداد خيلي به چشم نيامده است.
9887/ 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه توانمندسازی محلات شهر نمی‌تواند صرفاً ایجاد اشتغال باشد، گفت: این موضوع باید به‌صورت یک فعالیت هدف‌مند باشد و در دل محلات به مباحثی همچون آگاهی‌بخشی و آسیب‌شناسی بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در نشستی پیرامون توان‌مندسازی محلات شهر اصفهان با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: این شعار می‌تواند چراغ راهی برای فعلان اقتصادی و اجتماعی جامعه ما باشد.

وی با اشاره به برگزاری نشست با معتمدان و موثران منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان افزود: تمام دستگاه‌ها دارای ظرفیت‌هایی است، اما اصل موضوع ایجاد فرصت‌های مردمی بوده و وظیفه دستگاه حاکمیت، شناسایی و احصای فرصت‌هایی است که این ظرفیت‌ها شناسایی و بستری برای هم‌افزایی فراهم شود تا این ظرفیت‌ها به منصه ظهور رسد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه توانمندسازی محلات شهر نمی‌تواند صرفاً ایجاد اشتغال باشد، تصریح کرد: در این موضوع باید به دل محلات رویم و در دل آن‌ها به مباحثی چون آگاهی‌بخشی و آسیب‌شناسی بپردازیم.

صیرفی‌نژاد خاطرنشان کرد: این موضوع باید به صورت یک فعالیت هدف‌مند باشد و با شناسایی ظرفیت‌ها و تمرکز بر دو یا چند مورد مشخص شده در سال جاری، می‌توان آن را به‌صورت هدفمند به ثمر رساند.

کد خبر 745834

دیگر خبرها

  • تحقق بیش از ۸۰ درصد از برنامه‌های اشتغال تبصره ۱۸ مددجویان
  • عواقب حذف دردناک: 4 ستاره در لیست فروش آرسنال
  • پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور
  • توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • عملکرد ضعیف ستاره آرسنال: همه‌ش صفره!
  • عملکرد ضعیف رونالد آرائوخو مقابل پاری سن ژرمن / فیلم
  • اشتغالزایی ۲ هزار نفر در چهار واحد فرآوری سنگ آهن اسدآباد
  • کارآفرین اردبیلی مهمان برنامه «کار خونه»
  • سیستان و بلوچستان متعهد به ایجاد شغل برای بیش از ۴۱ هزار نفر شد