Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 «قاسم سلیمانی دشتکی» در دیدار نوروزی با دبیران سازمان‌های مردم نهاد استان ایلام، افزود: در دولت تدبیر و امید اعتبارات خوبی برای مبارزه با ریزگردها و ایجاد جنگل در مناطق بیابانی مهران و دهلران جذب شده است .

استاندار ایلام در خصوص نقش مردم در انقلاب و شکل‌گیری آن گفت: عوامل مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی موثر بودند اما بدون اتحاد مردم، این پیروزی ممکن نبود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وحدت کلمه را یکی از اصول اساسی انقلاب اسلامی دانست که باعث همگرایی شعارها و حرکت‌های مردمی شد و تصریح کرد: در طول انقلاب اسلامی، هر زمانی که مردم را نامحرم دانستیم، و از شعارهای اساسی جمهوری اسلامی فاصله گرفتیم، متضرر شدیم .

استاندار ایلام استفاده ابزاری از مردم را موجب ایجاد تنش‌های اجتماعی دانست و گفت: افرادی که حتی رأی مردم را نیز بر نمی‌تابند، کسانی هستند که در پیروزی انقلاب و زمان حضرت امام(ره) هیچ نقشی نداشتند .

وی ادامه داد: این افراد پس از رحلت امام(ره) به مردم نهیب می‌زدند و وقتی دولتی مخالف نظر آنان بود مردم را تحریک می‌کردند که مردم چرا قیمت تخم مرغ و نان گران شده است؟ در حالی که وقتی تورم کنترل شد و زیر 10 درصد بود، می‌گفتند وضع خیلی خراب است و اگر فردی که مخالف نظر آنان باشد و بحث قانون اساسی و اصل 57 این قانون را مطرح کند او را مرتد می‌دانند .

سلیمانی دشتکی با بیان این‌که برخی در مقابل دولت‌های مختلف مواضع متناقضی دارند، تصریح کرد: ما همه اعضای یک خانواده، یک انقلاب، دارای یک نظام و رهبر و تابع جمهوری اسلامی ایران هستیم و همه باید تلاش کنیم که این نظام موفق شود چرا که این نظام بر پایه هزاران شهید و جانباز بنا شده است .

استاندار ایلام نظر رهبری مبنی بر شرکت مخالفان و موافقان نظام در انتخابات را نتیجه توجه نظام به نظرات مردم دانست و گفت: سخنان رهبری فصل‌الخطاب است و ایشان بارها تأکید کردند مطلبی که از قول من نقل می‌شود باید از طریق دفتر و یا خودم باشد، زیرا سخنگو ندارم .

وی با بیان این‌که پایه نظام ما مردم، اساس کار اتکال به خداوند متعال و پذیرش رهبری و اصل کشور ما بر پایه قانون اساسی است، اظهار کرد: جایگاه کشور به خاطر خون‌های پاک شهیدان آن قدر رفیع است که در تمام معادلات جهانی نقش دارد و زیر بار فشارها و حرف زور نمی‌رویم .

سلیمانی دشتکی جایگاه رهبری در قانون اساسی را فصل‌الخطاب دانست و گفت: از ابتدای انقلاب افرادی بودند که مخالف حضور مردم در صحنه بودند اما قانون اساسی و رهبری انقلاب اجازه عرض اندام به این افراد را نخواهند داد .

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش، هدف از سفرهای شهرستانی را شنیدن حرف مردم در شهرستان‌های مختلف دانست و گفت: با مدیرانی که به تشکل‌های مردم نهاد اعتقاد نداشته باشند، برخورد می‌کنم، چون طبق قاعده دولت، سمن‌ها را همراه خود می دانیم و با نظرات آنها هم سو هستیم .

وی با بیان این‌که اعتبارات خوبی برای ریزگردها و ایجاد جنگل در مناطق مهران و دهلران جذب شده است، گفت: هر پروژه‌ای که در استان اجرا شود باید بحث زیست محیطی آن مورد توجه قرار گیرد.

سلیمانی با توصیه به رعایت الگوهای مصرف آب در استان در سال جاری اظهار کرد: در بحث بارندگی 13 درصد نسبت به سال قبل کاهش داریم و باید در خصوص مصارف آب دقت لازم را داشته باشیم .

استاندار ایلام یادآور شد: باید به گونه‌ای عمل شود که تا جایی که قانون اجازه دهد فعالیت‌های زیست محیطی را به سمن‌های تخصصی واگذار کنیم.

انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۱۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، چنگیز نیازی گفت: نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد، یک متخلف زیست محیطی را قبل از هر گونه اقدام به شکار دستگیر و از وی یک قبضه اسلحه شکاری تک لول غیر مجاز به همراه ١٨ عدد فشنگ و سایر ادوات شکار را کشف و ضبط کردند.

وی اظهارداشت: پس از تنظیم صورتجلسه اولیه و تشکیل پرونده قضایی، متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد از دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره
  • بازدیدهای سرزده و شهرستانی ادامه دارد؛مدیران آماده و به گوش باشند
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • علم‌الهدی: وقتی نیرو‌های نخبه نظام به دنبال اجرای شرع و قانون بیفتند، باید حمایت مردم نیز پشتیبان آنها باشد/ حجاب متعلق به فرهنگ ایران است؛ در شاهنامه، فردوسی از قول منیژه نقل می‌کند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب»
  • طرح جلوگیری از ورود مستقیم فاضلاب برخی محله‌ها به خورها آغاز می‌شود