Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز به نقل از وزارت نفت؛ امیرحسین زمانی‌نیا که رئیس جمهوری را در سفر نوروز امسال (هفتم تا نهم فروردین‌ماه) به ترکمنستان و آذربایجان همراهی کرده بود از ترکمنستان به‌عنوان یک شریک راهبردی نام برد و یادآور شد: وزارت نفت آمادگی خود را برای همکاری بلندمدت در بخش انرژی و همچنین صادرات مشترک به هند، پاکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس به ترکمنستان اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان از سوی ایران که ژانویه امسال به دلیل کیفیت پایین گاز ترکمنستان از سوی ایران قطع شده بود، اظهار کرد: بر مبنای مذاکراتی که میان رؤسای جمهوری ایران و ترکمنستان انجام شد، دستور از سرگیری سوآپ، از سوی رؤسای جمهوری ۲ کشور در هفتم فروردین ماه صادر و هشتم فروردین‌ماه آغاز شد.

معاون وزیر نفت با تاکید بر این که روند حل‌وفصل اختلاف گازی ایران و ترکمنستان نیز با نظر مثبت رؤسای جمهوری ۲ کشور و با نگاه مثبت به گسترش روابط انرژی آغاز شده است، تصریح کرد: مذاکرات برای دستیابی به تفاهم مشترک با دستور رؤسای جمهوری ایران و ترکمنستان ادامه دارد.

زمانی‌نیا همچنین از پیشنهاد ترکمنستان برای توسعه سه میدان در خزر خبر داد و گفت: پیشنهاد طرف ترکمنی با نظر مثبت در حال بررسی است.

توافق تاریخی «خزر» در باکو

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت همچنین به توافق برای توسعه مشترک ۲ بلوک نفتی در خزر از سوی وزیران نفت ایران و آذربایجان در هشتم فروردین ماه در باکو اشاره کرد و افزود: این تفاهم‌نامه که از سوی رؤسای جمهوری ایران و آذربایجان به‌عنوان «توافق تاریخی» خوانده شد، می‌تواند روابط دوستی و همکاری اقتصادی ۲ کشور را به صورت تصاعدی افزایش دهد.

وی امضای تفاهم‌نامه توسعه مشترک ۲ بلوک نفتی در خزر را نتیجه ۲ سال مذاکره مستمر معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت با سوکار و وزارت امور خارجه آذربایجان دانست و ادامه داد: وزارت خارجه آذربایجان به دلیل مسئله رژیم حقوقی دریای خزر در این مذاکرات حضور داشت.

زمانی‌نیا از تفاهم‌نامه توسعه مشترک ۲ بلوک خزر به‌عنوان یک توافق ویژه نام برد و گفت: ایران و آذربایجان پیش از آن که بحث رژیم حقوقی خزر نهایی شود توافق بزرگ اقتصادی امضا کردند تا عزم ۲ کشور را برای ارتقای روابط اقتصادی نشان دهند.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: امضای تفاهم‌نامه ایران و آذربایجان برای توسعه ۲ بلوک نفتی فارغ از مباحث رژیم حقوقی خزر است.

 حسن روحانی، رئیس جمهوری هفتم تا نهم فروردین ماه امسال برای تعامل و رایزنی‌ دیپلماتیک با همسایه‌های شمالی کشور، به ترکمنستان و آذربایجان سفر کرده بود.

true برچسب ها : امیر حسین زمانی نیا ترکمنستان سواپ صادرات گاز گاز true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۲۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایثارگران میدان‌داران واقعی حکمرانی جمهوری اسلامی ایران هستند

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز پنج‌شنبه در دیدار با گروه‌ها و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در مجتمع توان‌بخشی ایثار اظهار داشت: ایثارگران و جانبازان شاهدان قابل‌رؤیت هستند.

وی افزود: برای دیدن شهدای والامقام باید بصیرت داشته باشیم و باید از شهدا درس بگیریم.

استاندار لرستان از ایثارگران به‌عنوان میدان‌داران واقعی حکمرانی جمهوری اسلامی ایران یادکرد و گفت: با مهربانی مردم به‌ویژه جامعه ایثارگر مشقت کاری برای ما آسان می‌شود.

شفقت، تصریح کرد: در دوران بعد از انقلاب ضمن اینکه دشمنان هجمه‌های مختلفی برای ما داشتند و دارند و خواهند داشت، با وجود همه این مشکلات توانسته‌ایم روبه‌جلو حرکت کنیم.

وی بیان‌داشت: توان و تلاش را به کار خواهیم گرفت که مشکلات را برطرف کنیم و مسئولین باید جهادی کار کنند تا کم‌کاری‌ها جبران شود.

استاندار لرستان با اشاره به نقش ایثارگران در جامعه، اظهار کرد: به پشتیبانی جامعه ایثارگر افتخار می‌کنم.

کد خبر 6095390

دیگر خبرها

  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • امضای تفاهم نامه توسعه رسته کفش دانسفهان
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکمرانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور