Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@02:27:55 GMT

جای قایقرانان خوزستانی در مسابقات بین المللی خالی است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۸۲۲۳۶

جای قایقرانان خوزستانی در مسابقات بین المللی خالی است

به گزارش ایرنا غلامرضا امینی روز یکشنبه در مجمع سالیانه هیات قایقرانی خوزستان در اهواز اظهار کرد: در مسابقات آسیایی چین، ورزشکارانی از 14 استان کشور موفق به کسب نشان شدند در حالی که نامی از ورزشکاران خوزستانی نبود که این موضوع باعث ناراحتی ما شد.
وی با اشاره به اینکه استان های زنجان و همدان با وجود اینکه منابع آبی فراوانی ندارند اما ورزشکار المپیکی دارند افزود: در بازی های آسیایی اینچوان، 9 استان کشور نشان کسب کردند اما خوزستان با وجود منابع آبی گسترده نقشی در این زمینه نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امینی، افتخارآفرینی در 2 رویداد المپیک و بازی های آسیایی را از مهمترین اولویت این فدراسیون دانست و افزود: حیف است که قایقرانی خوزستان در این مسابقات نماینده ای نداشته باشد اگر چه حضور خانم قلمبر به عنوان داور بین المللی موجب سربلندی قایقرانی خوزستان شده است.
وی ادامه داد: مهسا کهنسال اگر چه اهل دزفول است اما این شهرستان هیچ اقدامی برای این ورزشکار ملی پوش انجام نداد و در 2 سال گذشته به دلیل نبود امکانات در تهران زندگی می کند.
رییس فدراسیون قایقرانی اظهار کرد: در خوزستان امکانات بسیار خوبی وجود دارد و انتظار می رود که ورزشکاران این استان به خوبی حمایت شوند.
وی ادامه داد: انتظار می رود که هیات قایقرانی خوزستان همچون فدراسیون در بدنه خود از حضور پیشکسوتان استفاده بهینه ای داشته باشد.
رییس فدراسیون قایقرانی همچنین خطاب به اعضای مجمع قایقرانی خوزستان با بیان اینکه انتظار می رود با کمک اعضای مجمع، قایقرانی خوزستان به دوران طلایی خود برگردد گفت: دغاغله زمانی جزو بهترین های 200 متر ایران بود و در رشته کانوپولو قایقرانی خوزستان حرف نخست را در کشور می زد.
وی افزود: خوزستان ظرفیت مناسبی در این رشته دارد و می تواند جزو بهترین های این ورزش در کشور باشد.
وی همچنین با اشاره به اینکه در ایران ما تنها به دنبال درآمد از رودخانه ها هستیم افزود:بر خلاف سال های گذشته که تنها 2 استان گیلان و مازندران در قایقرانی فعالیت می کردند،اکنون 29 هیات فعال در کشور داریم که سالانه 600 قایق بین این هیات ها توزیع می شود.
امینی در ادامه دخالت برخی از پیشکسوتان و مسئولان را از معدود مشکلات خانواده قایقرانی کشور دانست و گفت: ورزشکاران و پیشکسوتان این رشته باید با حفظ ساختار مدیریتی تعامل بیشتری با روسای هیات ها داشته باشند.

** اجازه نصب اسکله قایقرانی اهواز را به ما نمی دهند
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: 24 میلیارد ریال برای اسلکه تخصصی قایقرانی هزینه شده تا یک مرکز تخصصی قایقرانی در رودخانه کارون در اهواز راه اندازی شود اما پس از گذشت چند سال سازمان آب و برق خوزستان اجازه این کار را به ما نمی دهد.
افشین حیدری با اشاره به اینکه جایگاه قایقرانی خوزستان در سال 97 باید ارتقا پیدا کند افزود: انتظار داریم که وضعیت قایقرانی خوزستان با وجود استعداد و ظرفیت های آبی فراوان امسال دچار تحول بشود؛ ما در بخش سخت افزاری هیچ مشکلی نداریم و امیدواریم بخش نرم افزاری کار بر عهده فدراسیون باشد.
وی اظهارکرد: از رییس هیات قایقرانی خوزستان انتظار داریم علاوه بر ورود بخش خصوصی، در جذب نیرو عملکرد بهتری داشته باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به اینکه سال 97 نقطه عطفی برای قایقرانی خوزستان به شمار می رود افزود: امسال برنامه ویژه ای برای این رشته داریم و حتی اگر نیاز به مربی ایرانی خوب یا خارجی باشد تمام حق‌الزحمه آن را پرداخت خواهیم کرد.
وی به راه اندازی پنج سایت قایقرانی در شهرستان های اهواز، دزفول، شوشتر و اندیمشک اشاره کرد و گفت: با توجه به منابع آبی فراوان و وجود امکانات و تجهیزات مناسب در خوزستان، کسب نشان در مسابقات دور از دسترس نیست؛ با راه اندازی این پایگاه ها می توان شاهد رونق دوباره قایقرانی در خوزستان باشیم.
مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان در ادامه افزود: 80 میزبانی مسابقات کشوری و بین المللی، احداث 2 خانه کشتی در ایذه و اندیمشک و 19 میزبانی اردوهای تیم ملی از مهمترین رویدادهای ورزشی در سال 96 بود.
وی به رونمایی از کتابچه پروژه های ورزشی شاخص خوزستان اشاره کرد و گفت: کلنگ زنی خانه وزنه ‌برداری اهواز و خانه جودو شوشتر، بهره برداری از 140 پروژه نیمه ‌تمام خوزستان و احداث 12 استخر در خوزستان از مهمترین پروژه های ورزشی امسال این استان است.
9879/ 6037
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال پیشکسوتان درآمد مدیرکل ورزش و جوانان ملی پوش ورزش و جوانان موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۲۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودداری شهروندان خوزستانی از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان گفت:   به اطلاع هم استانی‌های عزیز ساکن در شهرستان‌های حاشیه رودخانه‌های دز و کارون شامل شهرستان‌های اندیمشک، دزفول، شوش، کرخه، شوشتر، اهواز، آبادان و خرمشهر می‌رساند، به توجه به ادامه بارش‌ها در بخش‌های بالادست سد دز و به منظور کنترل سیلاب‌های وارده به سد، تغییرات خروجی سد متناسب با شرایط ادامه داشته و جریان‌های بالا و نوسانات زیاد در رودخانه تداوم خواهد داشت.

مهدی عظیمی فر افزود: لذا از هم استانی‌های عزیز در مناطق ذکر شده تقاضا می‌شود از اسکان و یا نزدیک شدن در حاشیه رودخانه‌ها خصوصا رودخانه دز خودداری نموده و اقدامات لازم جهت جمع آوری پمپ‌های  کشاورزی و تجهیزات آسیب پذیر در حاشیه رودخانه‌های ذکر شده اقدام نمایند.

دیگر خبرها

  • خودداری شهروندان خوزستانی از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها
  • دومین پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • درخواست اوکراین برای حذف قایقران روسی از المپیک پاریس
  • دعوت ‌نونهالان‌ خوزستانی به اردوی تیم‌ملی کشتی فرنگی
  • حاجی‌پور: فوتبال ‌خوزستان‌ تاوان بی‌تدبیری را می‌دهد
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز
  • پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • داور خوزستانی موفق به کسب درجه داوری آسیا شد
  • رقابت‌های بین المللی دوومیدانی دبی| دست تفتیان از کسب مدال خالی ماند
  • بازگشت حجاج خوزستانی از بیت الحرام به فرودگاه بین‌المللی اهواز