Web Analytics Made Easy - Statcounter

فوق‌تخصص بیماری‌های کلیه گفت: درد کلیه در کیست ممکن است اتفاق بیفتد؛ ولی معمولا کیست‌ها بدون علائم هستند و به صورت اتفاقی در سونوگرافی دیده می‌شوند.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، حسن ارگانی، متخصص داخلی و فوق تخصص بیماری‌های کلیه و فشارخون با بیان اینکه کیست‌های کلیه می‌تواند مادرزادی یا اکتسابی باشد، افزود: کیست‌های مادرزادی معمولا از همان دوران طفولیت وجود دارند یا زمینه شان وجود دارد و در بزرگسالی بروز پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بررسی‌های بیشتر می‌بینیم که در پدر و مادر و خواهر این بیماران هم کیست‌های متعددی وجود دارد. این کیست‌ها بر حسب نوع و زمینه ژنتیکی ممکن است باعث نارسایی کلیه شوند یا تنبلی کلیه ایجاد کنند.

وی ادامه داد: معمولا ترس همه از وجود کیست‌های مادرزادیست. از همین رو، فرد با مشاهده یک کیست، با ترس زیاد به پزشک مراجعه می‌کند؛ معمولا این کیست‌ها از نوع دوم یعنی اکتسابی است که معمولا عارضه خاصی ایجاد نمی‌کنند.

این فوق تخصص بیماری‌های کلیه و فشارخون تاکید کرد: کیست‌های اکتسابی، کیست‌های ساده‌ای اند و بیش از ٥٠ درصد افراد بالای ٥٠ سال به این کیست‌ها مبتلا می‌شوند و عارضه‌ای هم ایجاد نمی‌کنند؛ اما اینکه واقعا کیست‌ها ساده‌اند یا خیر باید به تشخیص پزشک باشد.

ارگانی در برنامه رادیویی سلامت اظهار داشت: یکی از درمان‌های کیست‌های کلیه، مصرف آب بیشتر و پرهیز از مصرف نمک و گوشت قرمز و مواد لبنی بیش از حد و کلا موادی است که با حیوان‌ها سر و کار دارد.

منبع:فارس

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۲۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی ۱۳ اردیبهشت برگزار می شود/ افزایش تعداد داوطلبان

ابوالفضل باقری فرد با اعلام این خبر افزود: پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی ۱۳ اردیبهشت در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می شود.

وی افزود: امسال بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری تخصصی پزشکی شرکت کرده اند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: داوطلبان برای حضور در ۲۵ رشته تخصصی پزشکی با یکدیگر رقابت می کنند و خوشبختانه تعداد شرکت کنندگان در این آزمون نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی ۱۳ اردیبهشت برگزار می شود/ افزایش تعداد داوطلبان
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن