Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، در متمم قانون اساسی آمریکا مصوب ۱۵ دسامبر ۱۷۹۱ آمده که هر شهروند این کشور قانوناً مجاز به داشتن سلاح است و هر ساله در آمریکا هزاران نفر به دلیل حملات مسلحانه جان خود را از دست می دهند.

 

همواره پس از حوادث هولناک تیر اندازی در این کشور گروه هایی از مردم آمریکا دست به تظاهرات و مخالفت با این قانون می زدند که به دلیل حضور قدرتمند لابی اسلحه NRA در این کشور، چنین اعتراضاتی راه به جایی نمی برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شاید آخرین نمونه از تظاهرات گسترده مردم آمریکا مربوط به 10 روز پیش و شش هفته پس از حمله مسلحانه به دبیرستانی در پارکلند با ۱۷ کشته برگزار شد که دهها هزار نفر در آن شرکت داشته و عمده تظاهر کنندگان آن را جوانان تشکیل می دادند.

 

دونالد ترامپ دو روز بعد از  برگزاری این راهپیمایی در توییتی ضمن مخالفت با لغو متمم دوم قانون اساسی آمریکا حمل اسلحه را حق مردم آمریکا دانست.

 

تظاهرات گسترده مردم آمریکا در اعتراض به قانون حمل اسلحه

 

با این وجود بد نیست نگاهی به آمارهای ارائه شده درباره حملات مسلحانه در آمریکا که روزانه توسط وب سایت آمریکایی Gun Violence منتشر و به روز رسانی می شود بیندازیم.

 

طبق گزارش این وب سایت در سال گذشته میلادی، 61598 حمله مسلحانه در سراسر آمریکا به وقوع پیوسته است که طی آن 15613 نفر جان خود را از دست داده اند. طبق آمار منتشر شده در این وب سایت، 735 کودک زیر 12 سال و 3239 نوجوان 12 تا 17 سال طی تیراندازی های مسلحانه در سال 2017 کشته و یا زخمی شده اند.

 

آمار حملات مسلحانه در سال 2017

 

همچنین در سال جاری میلادی و تنها پس از گذشت 4 ماه از سال، 14730 حمله مسلحانه در آمریکا انجام شده که موجب کشته شدن  3776 نفر شده است.

 

شاید هولناک به نظر برسد که در 72 ساعت گذشته 193 تیراندازی دارای قربانی در آمریکا شکل گرفته است که باعث مرگ 103 نفر و زخمی شدن 193 تن دیگر شده است و احتمالا در زمانی که شما در حال خواندن این متن هستید بر تعداد آن افزوده شده است!

 

آمار حملات مسلحانه در سال 2018

 

با توجه به چنین وضعیتی هر خانواده آمریکایی نگران این موضوع است که فرزند خود زنده از مدرسه بر می گردد و یا قربانی حادثه ای دیگر می شود که این موضوع، بخشی از واقعیات ینگه دنیا بوده و کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

 

اما نکته جالب توجه جنگ روانی و رسانه ای دشمنان مبنی بر معرفی ایرانیان به عنوان عصبانی ترین مردم جهان هستند. چندی پیش موسسه افکار سنجی گالوپ در آمریکا، ایرانیان را عصبانی ترین مردم دنیا معرفی کرد و مدعی شد 50‌درصد جمعیت ایران عصبانی هستند. رسانه های فارسی زبان ضدانقلاب نیز همواره در برنامه‌های خود از عصبانیت ایرانیان سخن می گویند و صدها خبر حملات مسلحانه مردم آمریکا به یکدیگر را بایکوت کرده تا تصویری آرمانی از غرب نشان داده و جیب خود را پر پول‌تر کنند!

 

سخنان جامعه شناس شبکه «من و تو» مبنی بر عصبانیت ایرانیان

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ینگه دنیا مسلحانه بایکوت بین الملل من و تو آمریکا جام نیوز ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۳۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین، پس از تخریب این سد تاکنون اجساد ۴۲ نفر پیدا شده است و در روزهای قبل نیز سیل در سایر مناطق ده‌ها قربانی برجا گذاشته بود و اکنون مقامات می‌گویند به طور تخمینی مجموع تلفات این حوادث از ۱۲۰ نفر بیشتر شده است.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، یک سخنگوی دولت هشدار داد که بارندگی ها ظرفیت سدهای برق آبی را پر کرده است و یک سرریز گسترده مناطق پایین دست را تهدید می کند.

گروه‌های نجات در حال حفاری در میان گل‌ولای برای یافتن بازماندگان در چندین روستا از جمله کاموشیری و کیانوگو در شهرستان ناکورو هستند و بیم آن می‌رود که شمار جان‌باختگان بیشتر شود.

خبرگزاری رویترز به نقل از «استفان کی‌روی»، فرمانده پلیس محلی گزارش داد ۱۷ نفر از جان‌باختگانی که اجسادشان پیدا شده است کودک بودند.

در پی این حوادث و به دلیل پیش‌بینی هواشناسی دولت، بازگشایی مدارس در سراسر کنیا را به تعویق انداخته است.

بیش از ۱۳۰ هزار نفر بر اثر سیل آواره شده‌اند و بسیاری از مردم در مدارس پناه گرفته‌اند.

همچنین باران‌های شدید تانزانیا و بروندی را هم دربرگرفته است.

به گزارش بی‌بی‌سی، از ژانویه تاکنون حداقل ۱۵۵ نفر در تانزانیا بر اثر بارندگی شدید و در پی آن جاری شدن سیل جان باخته‌اند.

در بوروندی نیز نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر آواره شده‌اند.

کد خبر 848413 منبع: ایسنا برچسب‌ها سيل خبر مهم کنیا حوادث جهان سد

دیگر خبرها

  • مردم دنیا متوجه ماهیت کثیف و خونریز رژیم غاصب صهیونیستی شده‌اند
  • حمله هولناک دسته‌جمعی مسلحانه به یک پزشک در خوزستان
  • اعلام وضعیت اضطراری در ۵ استان اکوادور+ فیلم
  • دانش آموزان نقش مهمی در رفع مشکلات کشور دارند
  • ببینید | حمله هولناک یک مرد شمشیر سامورایی به مردم در خیابان
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • معلم‌ها تحولات جهان را برای دانش‌آموزان تبیین کنند
  • برگزاری تجمع در خاش برای حمایت از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • حملات ضدفرهنگی پدافند شایسته می‌طلبد