Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-06@00:03:01 GMT

دومین قهرمانی پرسپولیس در هفته بیست و هفتم

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۸۳۴۹۶

دومین قهرمانی پرسپولیس در هفته بیست و هفتم

به گزارش وانانیوز، 

پرسپولیس در حالی روز گذشته با برد برابر پدیده به مقام قهرمانی رسید که این تیم می توانست دو هفته زودتر و در پایان هفته بیست و پنجم نیز به این مهم دست یافته و رکوردی جالب از خود به جای بگذارد. اما پرسپولیس در برابر استقلال و سایپا در هفته های بیست و پنجم و بیست و ششم شکست خورد تا کار کمی پیچیده تر از قبل برای این تیم به نظر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند پرسپولیس با یک مساوی در مشهد یا حتی یک مساوی از سوی تیم ذوب آهن نیز می توانست قهرمان شود اما روند بازی با روزگذشته و بازی های اخیر پرسپولیس کمی باعث نگرانی شده بود. با این حال در دقیقه 77 با ضربه سر زیبای وحید امیری پرسپولیس برای دومین سال متوالی و برای چهارمین بار به مقام قهرمانی در لیگ برتر رسید. 

ارزش حضور برانکو

پرسپولیس از زمان حضور برانکو ایوانکوویچ در این تیم دو قهرمانی در لیگ برتر و یک نایب قهرمانی به دست آورده است. نکته جالب این جا است که پرسپولیس در لیگ پانزدهم هم می توانست به مقام قهرمانی برسد اما در نهایت به لطف تفاضل گل این عنوان را به استقلال خوزستان داد. اما در دو دوره گذشته که پرسپولیس به مقام قهرمانی رسیده این عنوان را با اقتدار کامل و از هفته ها قبل به دست آورده است. پرسپولیس در لیگ شانزدهم و هفدهم در هفته بیست و هفتم و سه هفته زودتر به مقام قهرمانی رسید و این ارزش کار برانکو را در این تیم نشان می دهد.

امیری خاطره تلخ را پاک کرد

پرسپولیس در لیگ پانزدهم قهرمانی را در حالی از دست داد که خیلی ها معتقد بودند  بازی کلیدی فصل برای این تیم در هفته بیست و هشتم بود. پرسپولیس در این هفته و در بازی برابر نفت تهران اگر یک مساوی هم گرفته بود به مقام قهرمانی می رسید اما برانکو و پرسپولیس مغلوب نفت علیرضا منصوریان شدند.  وحید امیری که روز گذشته گل قهرمانی پرسپولیس را به ثمر رساند در آن بازی عجیب پرسپولیس و نفت گل اول نفت را در دقیقه 83 به ثمر رساند. درواقع امیری دیروز به گلی که به ثمر رساند و باعث قهرمانی پرسپولیس شد آن خاطره را کاملا پاک کرد.

 

 

قهرمانی در ایستگاه 27

پرسپولیس در دو دوره از چهار دوره ای که قهرمانی لیگ برتر شده این عنوان را در آخرین هفته و در آخرین دقایق بازی به دست آورده است. اما دو عنوانی که این تیم در دو فصل اخیر کسب کرده ، در هفته بیست و هفتم رقم خورده است.

 


لیگ اول؛ فجر سپاسی


پرسپولیس در لیگ اول حرفه ای به مقام قهرمانی رسید. این تیم شانس خیلی کمی تا آخرین هفته مسابقات برای قهرمانی داشت. مسابقات اولین دوره لیگ برتر با حضور 14 تیم برگزار می شد و تا قبل آخرین بازی در رده دوم قرار داشت. استقلال صدرنشین مسابقات در انزلی به مصاف ملوان رفت و با یک مساوی به مقام قهرمانی می رسید. پرسپولیس هم در برابر فجر سپاسی بازی می کرد و می دانست که حتی با وجود پیروزی هم شانس زیادی برای قهرمانی نخواهد داشت. با این حال استقلال در انزلی بایک گل از حریف عقب افتاد تا گل دقیقه 66 ابراهیم اسدی پرسپولیس را قهرمان مسابقات کند. استقلال در انزلی باخت و پرسپولیس هم همان یک گل را حفظ کرد و به مقام قهرمانی رسید.

 

 

لیگ هفتم؛ سپاهان

دومین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر هفت سال بعد به دست آمد. این تیم با مربیگری افشین قطبی از همان ابتدای مسابقات مدعی قهرمانی بود. در آن سال رقابت اصلی میان دو تیم سپاهان و پرسپولیس بود که طی سال های گذشته اش در چند مقطع به خصوص در فینال جام حذفی رقابت های جدی و پرحاشیه ای باهم داشتند و اغلب این مسابقات به سود سپاهان پایان یافته بود. با این حال بازی آخر که در هفته سی و چهارم برگزار می شد حکم فینال مسابقات را پیدا کرد. پرسپولیس و سپاهان در حالی به مصاف هم رفتند که سپاهان با 61 امتیاز و پرسپولیس با 60 امتیاز در رده های اول و دوم بودند و بالطبع یک مساوی هم سپاهان را قهرمان می کرد. پرسپولیس ابتدا در دقیقه 16 روی یک ضربه زیبای پای چپ از پشت محوطه جریمه توسط محسن خلیلی از سپاهان پیش افتاد اما احسان حاج صفی ستاره سپاهان در دقیقه 26 بازی را به تساوی کشاند تا مشخص شود پرسپولیس بازهم در برابر سپاهان با مشکل مواجه خواهد شد. بازی در پایان نود دقیقه با همین نتیجه در جریان بود اما در دقیقه 97 سپهر حیدری روی یک رفت و برگشت توپ را وارد دروازه سپاهان کرد و پرسپولیس قهرمان شد.

 

 

لیگ شانزدهم؛ ماشین سازی

پرسپولیس در لیگ شانزدهم با اقتدار و چند هفته مانده به پایان مسابقات به مقام قهرمانی رسید. این تیم درحالی  در هفته بیست و هفتم در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف ماشین سازی رفت که برای قهرمانی به یک برد نیاز داشت اما از طرفی ماشین سازی برای اینکه سقوط نکند باید پرسپولیس را می برد و همین موضوع باعث شده بود تا بازی دو تیم یک بازی حساس از آب در آید. علی علیپور اما در همان ثانیه های ابتدای بازی و در ثانیه 31 دروازه ماشین سازی را باز کرد. بعد از این گل اما حملات پرسپولیس روی دروازه ماشین سازی به جایی نرسید و طارمی هم چند فرصت خوب را از دست داد. در نیمه دوم و در دقیقه 70 طارمی عاقبت روی یک ضربه پنالتی گل دوم را زد تا خیال پرسپولیس از قهرمانی راحت شود.

 

 


لیگ هفدهم؛ پدیده


پرسپولیس در لیگ هفدهم نیز مانند لیگ شانزدهم مقتدرانه قهرمان شد. پرسپولیس در لیگ امسال از همان هفته های اول نشان داد که برای دفاع از عنوان قهرمانی اش به مسابقات آمده و خیلی زود توانست به عنوان تنها مدعی اصلی قهرمانی مطرح شود. پرسپولیس می توانست در هفته بیست و پنجم نیز با کسب یک مساوی برابر استقلال قهرمان شود اما قهرمانی این تیم به هفته بیست و هفتم موکول شد. این تیم روزگذشته نیز با یک مساوی قهرمان می شد اما گل وحید امیری خیال این تیم را راحت و قهرمانی را قطعی را کرد تا پرسپولیس برای دومین سال پیاپی در هفته بیست و هفتم قهرمان شود.

 

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۳۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس لباس قهرمانی را برتن نمی‌کند!

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست و ششم لیگ برتر، نساجی در قائمشهر میزبان پرسپولیس است. سرخ‌های تهرانی و مازندرانی شرایط حساسی برای قهرمانی و بقا دارند و سه امتیاز این مسابقه برای‌شان اهمیت بسیار زیادی دارد.

نساجی در این بازی با لباس قرمز رنگ به میدان می‌رود و پرسپولیس نیز یکدست مشکی‌پوش خواهد بود.

نکته جالب اینکه پرسپولیس فصل پیش در هفته سی‌ام در ورزشگاه وطنی با برتری چهار بر صفر مقابل نساجی قهرمان شده بود. پرسپولیسی‌ها در آن بازی سفیدپوش بودند ولی این فصل در وطنی مشکی به تن خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • پرسپولیس لباس قهرمانی را برتن نمی‌کند!
  • حلالی: پرسپولیس با جبران یک امتیاز، صدرنشین می‌شود و قهرمان لیگ
  • مهاجم کلیدی استقلال در آستانه محرومیت از بازی با فولاد
  • اتفاق خوب برای پرسپولیس در بازی با نساجی
  • نکونام، ناجی اوسمار می شود؟ | قرار مهم در باشگاه پرسپولیس لغو شد
  • هفته بیست و ششم لیگ برتر| اهداف متفاوت پرسپولیس و نساجی/ حفظ صدرنشینی استقلال به شرط شکست ذوب‌آهن
  • سایه‌روشن‌های هفته بیست‌وپنجم؛ مدعیان، جام را به هم تعارف کردند!
  • آمار ضعیف پرسپولیس مقابل مدعیان قهرمانی
  • چرا پرسپولیس مقابل سپاهان موفق به گلزنی نشد؟
  • دلایل «سرد» بودن بازی پرسپولیس - سپاهان/ راه قهرمان شدن سرخپوشان