Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ صمد کارگر درباره تولید محصولات تکمیل‌کننده زنجیره ارزش در طرح پتروشیمی صدف اظهار کرد: این شرکت در حال مذاکره با شرکت ورسالیس برای خرید دانش و فناوری تولید لاتکس غلیظ است که برای نخستین بار در ایران تولید و به عنوان محصول اولیه در صنعت چسب و دیگر صنایع استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به لحاظ ارزشی تولید لاتکس غلیظ ۴ تا ۵ درصد اقتصاد طرح را بهبود می‌بخشد.
 
وی به انعقاد قراردادهای جدید برای تسریع تکمیل و راه‌اندازی طرح شیمیایی صدف اشاره و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود  این طرح تا ۲۲ ماه دیگر به بهره‌برداری برسد.
 
کارگر با بیان این که برای تکمیل طرح صدف به ۱۶۰ میلیون یورو نقدینگی نیاز است که نیمی از این مبلغ صرف هزینه ساخت و نصب و نیمی دیگر صرف خرید تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز می‌شود، گفت: براساس تصمیم هیئت مدیره هلدینگ خلیج فارس، سهام شرکت شیمیایی صدف از شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایرانیان به پتروشیمی پارس منتقل خواهد شد که این روند در مرحله قیمت‌گذاری و انتقال سهام است؛ عمده سهام هر دو شرکت متعلق به هلدینگ خلیج فارس است.
 
مدیرعامل شرکت شیمیایی صدف با اشاره به این که امسال بخش لوله‌گذاری این طرح فعال شده و بخش ساختمان نیز از قبل آغاز شده و ادامه خواهد داشت، افزود: ساخت مخازن داخل سایت در حال تکمیل است، ضمن این که ۶ برج ریکاوری نیز از سوی سازنده آماده حمل است.
 
وی با بیان این که واحد اس‌بی‌آر طرح شیمیایی صدف با ظرفیت ۱۳۶ هزار تن با فناوری شرکت ورسالیس از زیرمجموعه‌های شرکت انی و مهندسی شرکت تکنیمونت ایتالیا طراحی شده و در حال ساخت است، گفت: این پروژه راهبردی هم‌اکنون در پارک استایرن عسلویه در حال ساخت است.
 
کارگر به استفاده حداکثری از فناوری و توان داخلی در اجرای طرح صدف اشاره کرد و افزود: ورق‌های مخازن، شیرآلات، لوله و سازه از تولیدات داخلی تامین شده است. پس از راه‌اندازی نیز ۸۰ درصد از موادشیمیایی و کاتالیست ایرانی و از دستاوردهای داخلی استفاده خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت شیمیایی صدف عسلویه اظهار کرد: ساخت ۶ برج بزرگ و ۱۸۰ مخزن تحت فشار در ابعاد مختلف نیز از سوی سازندگان ایرانی در حال انجام بوده و رو به پایان است.
 
کارگر با بیان این که محصولات تولیدی طرح صدف از کیفیت بالایی برخوردار بوده و قابلیت صادر شدن به کشورهای اروپایی و کشورهای هدف یعنی هند و چین را دارد، یادآور شد: این پتروشیمی سالانه به ۸۳ هزار تن بوتادین و ۴۵ هزار تن استایرن نیاز دارد که به ترتیب از پتروشیمی جم و پتروشیمی پارس تامین می‌شود و بخش عمده‌ای از محصول تولید شده در صنایع تایرسازی و لاستیک‌سازی استفاده می‌شود.
 
وی گفت: با توجه به کمبود بوتادین در جهان، ثبات تامین خوراک و تولید مستمر یکی از مزیت‌های ما محسوب می‌شود که حضور ما را در بازارهای جهانی تثبیت می‌کند، به طوری که چند شرکت خارجی آمادگی خود را برای پیش‌خرید محصولات اعلام کرده‌اند

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۳۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی شاهمیرزایی در کنگره ملی نفت و گاز آسیا-اروپا اظهار داشت: ایران با دارا بودن ذخایر غنی نفت و گاز، جایگاه ویژه و برجسته‌ای از زمان‌های بسیار دور در نقشه انرژی جهان داشته است.

وی، ایران را لنگرگاه ثبات و امنیت در منطقه خواند و گفت: کشور ما به دلیل دارا بودن سواحل طولانی در خلیج فارس تا دریای عمان و اقیانوس هند به‌عنوان شاهراه عبور و حمل‌ونقل نفت، میعانات گازی، گاز مایع، محصولات مختلف پتروشیمی و دیگر محصولات به شمار می‌رود و نقش مهمی را ایفا می‌کند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: صنعت پتروشیمی ایران در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی به‌عنوان یکی از بازیگران مهم در دنیا مطرح و آماده همکاری در زمینه تولید و فروش کالاها و تجهیزات به شرکت‌ها و مشتریان همسو در سراسر جهان است.

شاهمیرزایی با اشاره به روند پرشتاب توسعه صنعت پتروشیمی ایران، یادآور شد: ظرفیت تولید این صنعت در سال ۱۴۰۲ از مرز ۹۵ میلیون تن عبور کرد و این ظرفیت تا پایان امسال بیش از ۱۰۰ میلیون تن خواهد شد.

وی با اشاره به تنوع سبد محصولات پتروشیمی ایران با بیش از ۵۵۰ گرید مختلف تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران همکاری و سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی با کشورهای همسو از جمله روسیه و کشورهای حوزه آسیای‌میانه در قطب‌های توسعه‌ای به‌ویژه در مناطق ماهشهر، چابهار و جاسک دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه ۹۷ درصد از کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و صنایع معدنی داخلی‌سازی شده است، گفت: آمادگی کامل داریم تا با همسایگان و کشورهای همسو در زمینه‌های طراحی، اجرا، راه‌اندازی و بهره‌برداری، تعمیرات و نگهداشت تجهیزات و نیز تولید انواع فناوری‌ها و کاتالیست‌های مورد نیاز همکاری کنیم.

شاهمیرزایی افزود: ایران در تولید دانش‌فنی محصولات آمونیاک، اوره، الفین، تبدیل گاز به متانول، اتان، اتیلن و سایر فرآیندها به خودکفایی کامل رسیده است.

کنگره ملی نفت و گاز آسیا - اروپا ۲۸ فروردین‌ماه با حضور سفیر ایران در روسیه، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیر انرژی فدراسیون روسیه برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • پیش‌راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام آغاز می‌شود
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند
  • برنامه ریزی شركت نفت و گاز كارون برای تحقق شعار سال
  • برنامه‌ریزی نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه
  • تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی بوشهر از اولویت‌ها
  • برنامه ریزی شرکت نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در آذربایجان شرقی تدوین شود