Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - جرايم خشونت‌بار در پايتخت انگليس در سال 2018 افزايش شديدي داشته به گونه‌اي که در دو ماه نخست سال جاري اين خشونت‌ها 50 قرباني گرفته و پليس انگليس اعلام کرده که 300 نيروي اضافي را در اين شهر مستقر خواهد کرد.
به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري ميزان، جرايم خشونت‌بار در پايتخت انگليس در سال 2018 افزايش شديدي داشته به گونه‌اي که در دو ماه نخست سال جاري اين خشونت‌ها 50 قرباني گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آمارهاي رسمي نشان مي دهد که پليس لندن طي دو ماه گذشته تحقيقات بيشتري درباره پرونده هاي قتل نسبت به پليس نيويورک انجام داده است. اين در شرايطي است که شهردار لندن قول داده است تا با خشونت در سطح خيابان ها مقابله کند.
بر اساس آمارهاي پليس لندن، 15 مورد قتل در اين منطقه در ماه فوريه رخ داده است. اين رقم در نيويورک به 14 مورد رسيده است. در ماه مارس نيز لندن شاهد 22 مورد قتل بوده و اين رقم در نيويورک به 21 مورد رسيده بود.
پليس لندن براي برقراري امنيت بيشتر و مقابله با موج جرم و جنايت در پايتخت، ماموران بيشتري در سطح شهر مستقر کرده است. قرار است 300 مامور پليس نيز به نقاطي از شهر که شاهد جرايم خشونت‌ باري بوده‌ اند، اعزام شوند.
از پليس درخواست شده تا با استفاده از اختيارات خود در مناطقي که شاهد بيشترين خشونت‌ها بوده، فعال‌تر باشد و با بازرسي از افراد، سلاح‌هاي احتمالي آنها را توقيف کند
پنجشنبه گذشته پنج نوجوان طي 90 دقيقه قبل از غروب آفتاب با ضربات چاقو زخمي شدند و يکي از آنها يک نوجوان 13 ساله بود. همه اين حملات طي يک هفته گذشته در شهر لندن رخ داد و به نظر مي رسد پايتخت انگليس با موجي از خشونت مواجه است. پس از يک دوره طولاني که جرائم خشن روند نزولي داشت، لندن امسال تاکنون به طور ميانگين شاهد سه قتل در هر هفته بوده است.

پليس لندن اعلام کرده که به دليل افزايش بي‌سابقه چاقوکشي در خيابان‌هاي پايتخت انگليس، 300 نيروي امنيتي در سطح شهر مستقر خواهد کرد.
اطلاعات پليس انگليس نشان مي‌دهد که بيش از 37 هزار مورد خشونت با چاقو و حدود 7 هزار مورد خشونت با سلاح گرم در سراسر انگليس در طول يک سال و تا سپتامبر سال 2017 روي داه و اين آمار براي لندن حدود 13 هزار مورد خشونت با چاقو است که در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از آن 2500 مورد افزايش داشته است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوي مرکز آمار ملي انگليس، خشونت با سلاح سرد در اين کشور در طول 12 ماه تا سپتامبر سال 2017 افزايشي 21 درصدي داشته است.
خشونت با سلاح سرد در لندن نسبت به سال گذشته افزايشي 23 درصدي داشته و به بالاترين سطح در طو 6 سال گذشته رسيده است.

«صادق خان»، شهردار لندن در واکنش به اين افزايش بي‌سابقه گفته است: اين آمار نشان دهنده انعکاسي فاجعه‌بار از دولتي است که به طور نااميد کننده‌اي در طول 8 سال گذشته در زمينه مبارزه با جرايم و نيز بررسي دلايل آنها بسيار ضعيف عمل کرده است.

يکي از مقامات سابق پليس انگليس نيز در اين باره گفته است: خشونت در حال افزايش است و به نظر مي‌رسد که پليس کنترل خيابان‌هاي لندن را از دست داده است.
«ويکتور اوليسا»، رئيس سابق پليس تاتنهام افزايش حملات با چاقو و ساير اقدامات خشونت‌آميز را به کاهش بودجه نسبت داده و هشدار داده است چنانچه با اين مسئله برخورد نشود، شرايط بدتر نيز خواهد شد.

اوليسا در توصيف اين وضعيت گفته است: مردم مي‌گويند پليس را ديگر در اطراف خود نمي‌بينند، افرادي که من با آنها گفتگو کردم اينگونه تصور مي‌کنند که پليس کنترل اماکن عمومي و خيابان‌ها را از دست داده است.
اين اظهارات پس از آن مطرح شد که 6 مورد حمله با چاقو ظرف مدت 90 دقيقه در سراسر شهر لندن روي داد.

افراد و گروه‌هاي ديگري در انگليس نيز کاهش بودجه پليس را دليل اين افزايش خشونت‌ها عنوان کردند و حزب کارگر انگليس اعلام کرد که کاهش 21 هزار نفري افسران پليس از سال 2010 تاکنون عامل اصلي افزايش اين خشونت‌ها به‌خصوص در لندن شده است.
وزاري دولت انگليس در واکنش به اين ادعا با تصويب طرحي
ماه گذشته و در طول 2 هفته 13 نفر جان خود را در پي خشونت‌ با چاقو جان خود را از دست داده‌اند که در پي وقوع اين حوادث، خشونت در انگليس و ولز از سال‌هاي 2010 و 2011 به بالاترين سطح خود رسيده است.


روزنامه گاردين در گزارشي به اين خشونت‌ها پرداخته و مي‌نويسد: انگليس با يک «بحران قتل» مواجه است و يا با يک بحران گزارش‌دهي-وسياست- ارائه آمار مواجه است.

افزايش وقوع قتل در انگليس را بايد به ليست جنايت‌هايي مانند اسيدپاشي، افزايش برده‌داري مدرن، تجاوز جنسي و آزار و اذيت مسلمانان اضافه کرد که در اين کشور در حال افزايش هستند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۴۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود

معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور جزئیات جدیدی از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور و جلوگیری از قاچاق انسان و سلاح بیان کرد.

به گزارش فارس، سیدمجید میراحمدی درباره آخرین اقدامات درباره فنس‌کشی و ایجاد دیوار در مرزها گفت: یکی از اقدامات بسیار شایسته و تعیین کننده دولت رئیسی تصمیم‌گیری و سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزهاست.

معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور افزود: در ابتدای کار ما یک جمع‌بندی را خدمت رئیسی ارائه و شرایط و وضعیت مرزها را تبیین کردیم و خسارت‌های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی که‌عدم انسداد مرزها برای کشور دارد نیز برای رئیس جمهور تشریح شد.

میراحمدی با بیان اینکه سالیانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور یا از کشور خارج می‌شود فقط یک بخش از خسارت‌های اقتصادی درباره مرزها است، تصریح کرد: قاچاق مواد مخدر و ناامنی‌هایی که برای کشور وجود دارد همه از طریق یک سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزها قابل حل است همان اقدامی که در دولت‌های قبلی از آن غفلت‌های اساسی شده بود.

وی ادامه داد: رئیسی به‌سرعت با این موضوع موافقت و دستور دادند تا ۳ میلیارد یورو ظرف پنج سال در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح قرار داده شود و نیروهای مسلح به‌سرعت فرآیند انسداد مرز را آغاز کنند.

معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه راهبری موضوع انسداد مرزها توسط سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌گیرد، تاکید کرد: این کار اکنون جزو اولویت‌های کاری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است و با هدایت و راهبری وی در حال پیگیری است.

وی افزود: در این راستا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همه ظرفیت‌های مهندسی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، فراجا و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) را به‌کار گرفته‌اند و یک تقسیم کار انجام شده که این نهادها اقدامات خوبی را برای انسداد مرز آغاز کردند.

میراحمدی گفت: یک اولویت‌بندی برای انسداد مرزها انجام شده و مسیرهایی که از طریق آن‌ها قاچاق انسان و قاچاق سلاح انجام می‌گیرند در اولویت بوده و در حال پیگیری است که بخشی از این اولویت نیز، مرز افغانستان است.

معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه انسداد مرزها فقط به‌صورت دیوارکشی است یا به‌طریق دیگری انجام می‌شود، اظهار کرد: انسداد مرزها یک طرح جامع است که در چند لایه انجام می‌گیرد، هم به صورت فنس و هم به صورت دیوارکشی و هم سیستم‌های هوشمند کنترل مرزی.

وی در پایان افزود: اگر این طرح به‌طور کامل انجام شود آن‌گاه دستاوردهای راهبردی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی برای کشور حاصل می‌شود.

دیگر خبرها

  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • رابطه عاشقانه درخیابان گاندی با ۲۰ ضربه چاقو به خون کشیده شد
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است
  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • افزایش حضور روانشناسان در بخش‌های مختلف پلیس
  • ببینید | افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود