Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@10:15:26 GMT

مردمی کردن جشن‌های ملی و مذهبی نباید شکل شعاری بگیرد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۸۴۵۰۲

مردمی کردن جشن‌های ملی و مذهبی نباید شکل شعاری بگیرد


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: مردمی برگزار کردن جشن‌ها در اعیاد و مناسبت‌های ملی و مذهبی نباید شکل صوری و ظاهری بگیرد بلکه باید در عمل این واقعیت تحقق یابد. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده در جلسه هماهنگی برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه در استانداری اردبیل اظهار کرد: در بین برنامه‌های مناسبتی برگزاری باشکوه جشن‌های ماه شعبان به ویژه نیمه شعبان که سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) است برای ما از اهمیت خاص و قابل توجهی برخوردار است که همه ساله بخش عظیمی از این جشن‌ها به صورت خودجوش و مردمی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی با بیان اینکه براساس تصمیم شورای فرهنگ عمومی بر غنای محتوای برگزاری چنین جشن‌هایی تاکید داریم و امیدواریم پربارتر از سال‌های گذشته جشن اعیاد شعبانیه امسال نیز با محوریت خود مردم در محلات و مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری به شکل گسترده برگزار شود، خاطرنشان کرد: البته سال به سال با نظارت‌ها و تاکید مبلغان دینی سعی شده تا اصل موضوع مهدویت در این جشن‌ها و مناسبت‌ها به عنوان یک اصل مهم در شرایط کنونی مورد توجه قرار گیرد که امسال نیز با دعوت از مبلغان قم سعی خواهیم کرد با پرهیز از شکل ظاهری این جشن‌ها به شکل مردمی بر غنا و محتوای آن افزوده شود. 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در سال‌های اخیر البته برخی از محتوای غیرقابل قبول و موسیقی‌های نامتناسب با چنین اعیادی وارد برنامه‌های جشن و سرور مردم شده که انتظار می‌رود خود اهالی با دقت و نظارت کامل اجازه ندهند جشن‌های اعیاد شعبانیه تبدیل به مجلس پایکوبی، رقص و یا برخی رفتارهای دور از شان ائمه اطهار شود. 
ستوده گفت: ما آمادگی داریم علاوه بر ظرفیت بنیاد مهدویت در استان اردبیل در برگزاری جشن نیمه شعبان از ظرفیت خیرین، شوراها و هیئت‌های مذهبی و انجمن‌های اسلامی استفاده کنیم تا به شکل مناسب و آبرومند جشن‌های نیمه شعبان برگزار شود. 
وی پیشنهاد بنیاد مهدویت را در برگزاری برنامه‌های متنوع برای این ایام یادآور شد و افزود: 7 مورد برنامه پیشنهادی این بنیاد به دست ما نیز رسیده است که از جمله این برنامه‌ها احیای شب نیمه شعبان با حضور مبلغان دینی، برگزاری همایش پیاده‌روی در شورابیل با حضور خانواده‌ها، تدارک غرفه پذیرایی از مردم در میادین و مکان‌های پرجمعیت، جشن عصر نیمه شعبان، برنامه فرهنگی در تقارن این ایام با روز معلم با عنوان امام عصر معلم برتر و همچنین تدارک برنامه‌های پرمحتوا در بیش از 20 مدرسه مورد استقبال و توجه ما نیز هست. 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم با همکاری شهرداری، اوقاف و امور خیریه، میراث فرهنگی، ورزش و جوانان و تشکل‌ها و نهادهای مردمی در نیمه شعبان امسال برنامه‌های پرمحتوا و متنوعی را با حضور گسترده مردم شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال اوقاف و امور خیریه شهرداری کانون های فرهنگی و هنری مدرسه ورزش و جوانان موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۴۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود مدعیان به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس ساحلی

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، در ادامه برگزاری مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی در جزیره کیش تنیسورها برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی هفته نخست بازی ها به مصاف حریفان خود رفتند.

این مسابقات در بخش آقایان با انجام ۱۲ دیدار برگزار شد و در پایان با انجام ۲ راند جدول اصلی تیم های حاضر در نیمه نهایی مشخص شدند.

در بخش آقایان کامبیز درویش نژاد – سامی داوطلب ، مهدی بازگیر – سالار ریاحی ، رسول آراوند – فربد فتاح و فرهاد اهرزاد با شکست حریفان خود به نیمه نهایی رسیدند و در بخش بانوان نیز ساره هژبری -فاطمه سرسنگی ، نیکی ثابتی – نیکو شیرازی فرد، یاسمن حیدری -شیرین سیدیان و نیلوفر گونودی و درنا یگانه به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.

این مسابقات امروز با انجام دیدارهای نیمه‌ نهایی و فینال به پایان می رسد.

در بخش بانوان ۱۴ تیم و در بخش آقایان ۳۰ تیم حضور دارند.

این مسابقات از ۷ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در زمین های تنیس مارینا و پلاژ بانوان آغاز شده و در حال برگزاری است.

سرداوری این مسابقات در بخش آقایان بر عهده مسیح صلاح سرداور نشان نقره کشورمان است و کسری حجازی مدیریت بازی ها را بر عهده دارد و در بخش بانوان نیز لعیا خیام باشی داور نشان سفید و سمیرا قدسی به عنوان سرداور و مدیر مسابقات حضور دارند.

کد خبر 6090750

دیگر خبرها

  • برگزاری «روایت پیشرفت و مشارکت‌های مردمی» در دومین نمایشگاه ملی «آبادیران»
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • قطعی شدن مدال سلطانی و حذف شعبان در بوکس جوانان آسیا
  • بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • نخستین مدال ایران قطعی شد/ شعبان از دور رقابتها کنار رفت
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • صعود مدعیان به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس ساحلی
  • تیم ساوالان قهرمان مسابقات لیگ برتر فوتسال استان اردبیل شد