Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:40:11 GMT

سومالی 10 میلیون دلار پول امارات را مصادره کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۸۵۳۳۸

سومالی 10 میلیون دلار پول امارات را مصادره کرد

الجزیره-ایرنا- تارنمای شبکه الجزیره یکشنبه شب نوشت، نیروهای امنیتی سومالی دو کیف حاوی 10 میلیون دلار را که توسط یک هواپیمای اختصاصی اماراتی به موگادیشو منتقل شده بود، مصادره کردند.

به گزارش ایرنا، مقام های امنیتی سومالی با مشکوک شدن به این دو کیف در فرودگاه موگادیشو، دستور بازرسی آن را دادند که پس از آن مشخص شد این دو کیف حاوی 10 میلیون دلار پول نقد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الجزیره افزود: مسئولان سفارت امارات در موگادیشو، این دو کیف را مربوط به سفارت این کشور و پول های موجود در آن را برای پرداخت حقوق یگان هایی از ارتش سومالی در موگادیشو ومنطقه پورتلند دانستند اما مقام های فرودگاه موگادیشو حاضر نشدند این کیف را تحویل اماراتی ها دهند و پس از آن فرماندهان ارتش، پلیس ، سازمان امنیت سومالی و وزیر حمل و نقل هوایی این کشور وارد عمل شدند.
این تارنمای خبری در پایان نوشت: سفارت امارات نتوانست توضیحات قانع کننده ای در مورد این پول ها بدهد در نتیجه این پول ها مصادره شد اما سازمان اطلاعات و امنیت سومالی به هواپیمای اماراتی اجازه ترک خاک این کشور را داد.
امارات و دولت سومالی هنوز توضیحی در این خصوص نداده اند.
سومالی پیش از این نیز به اقدامات و سیاست های امارات در داخل مرزهای خود اعتراض کرده بود.وزارت خارجه سومالی هفتم فروردین با احضار «محمد احمد عثمان الحمادی » سفیر امارات در موگادیشو از وی در خصوص عقد قرارداد شرکت بنادر دبی با مقام های محلی سومالی لند و نقض حاکمیت این کشور، توضیح خواست.
نماینده سومالی در سازمان ملل نیز اوایل فروردین، در سخنانی در شورای امنیت، اقدامات امارات در سومالی لند ( ساخت پایگاه نظامی و آموزش نیروهای نظامی در آن) را نقض آشکار قوانین بین المللی دانست.
نماینده سومالی در سازمان ملل با محکوم کردن اقدامات امارات در سومالی لند، تاکید کرد کشورش اقدامات لازم برای دفاع از حاکمیت خود را انجام می دهد و از سازمان ملل خواست برای متوقف کردن نقض حاکمیت این کشور دست به اقدامات لازم بزند و ساخت پایگاه نظامی در خاک سومالی را که بدون موافقت دولت فدرال صورت می گیرد، متوقف کند.
مجلس نمایندگان سومالی 21 اسفند گذشته تمامی توافقنامه های شرکت بنادر دبی برای فعالیت در بنادر سومالی را باطل و فعالیت این شرکت اماراتی را ممنوع اعلام کرد.
شرکت بنادر دبی چندی پیش توافقنامه ای با مقام های «سومالی لند» برای فعالیت در این منطقه و فعال کردن بندر «بربره» امضا کرد.
خاورم **2041**3404

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سومالي امارات مصادره پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۵۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند

فایننشال تایمز می‌نویسد که کشور‌ها از آینده دارایی‌های خود در غرب می‌ترسند. آنها به طور خصوصی از نمایندگان اتحادیه اروپا خواستند "تسلیم فشار‌های آمریکا و انگلیس نشوند" و بر جلوگیری از مصادره ۲۰۰ میلیارد یورو از دارایی‌های روسیه پافشاری کردند.

در گردهمایی اخیر وزرای دارایی گروه ۲۰ در برزیل، نمایندگان در یک موضوع مبرم احساس ناراحتی عمیقی داشتند: مصادره بالقوه یا استفاده از دارایی‌های روسیه که تحت تحریم‌های غرب پس از حمله روسیه به اوکراین مسدود شده بودند.

دو وزیر - محمد الجدان از عربستان سعودی و سری مولیان ایندراواتی از اندونزی - از جمله کسانی بودند که از این بابت نگران بودند. سؤالات آنها از همتایان غربی خود به یک بحث پرتنش در مورد اینکه آیا صد‌ها میلیارد یورو از دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی روسیه باید برای کمک به تأمین مالی اوکراین اختصاص داده شود، تبدیل شد.

آمریکا و هم پیمانانش استدلال می‌کنند که انجام این کار باعث تقویت مالی با پتانسیل تبدیل جنگ به نفع کی‌یف خواهد شد. برای مخالفان این ایده، چنین اقدامی خطر ایجاد یک سابقه خطرناک در حقوق بین‌الملل را به همراه دارد - سابقه‌ای که می‌تواند منافع هر کشوری را در غرب درگیر کند و نظم حقوقی بین‌المللی را نیز به خطر بیندازد.

در حال حاضر، کی‌یف به بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری که در ۲۴ آوریل توسط سنای ایالات متحده تصویب شد، پس از ماه‌ها کشمکش سیاسی متکی است. اما جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، متحدانش را تحت فشار قرار می‌دهد تا به دنبال راه‌هایی برای بهره‌برداری از ذخایر تقریباً ۲۶۰ میلیارد یورویی روسیه باشند، در حالی که نشست سران گروه هفت در ایتالیا در ماه آینده به عنوان لحظه‌ای کلیدی برای فشار جهت پیشرفت تلقی می‌شود. پیش از این، نمایندگان G۷ گفتند که موضوع مصادره کامل دارایی‌های فدراسیون روسیه دیگر مورد بحث قرار نمی‌گیرد و اقدامات جایگزین در حال بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • جزئیات دستگیری اعضای چند تیم تروریستی توسط اطلاعات سپاه
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته
  • تیم‌های تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در استان کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • چندین تیم تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان (عج)
  • هزینهٔ حج امسال، ۳۰۰ دلار کمتر است
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • اقدامات هیئت امنای با تجربه؛ جهش خوبی برای احیای موقوفات