Web Analytics Made Easy - Statcounter


­به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ، مرتضی موسی خانی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما با بیان اینکه مسابقات ربوکاپ امسال با حضور بیش از 38 تیم از 11 کشور به همراه کشورمان برگزار شد ، افزود: مسابقات امسال از نظر کیفیت تیم های شرکت کننده متفاوت بود و تیم های ایرانی هم از دانشگاه های خوب کشورمان از جمله دانشگاه های صنعتی امیرکبیر ، صنعتی خواجه نصیر ، دانشگاه های آزاد اسلامی قزوین و یزد در این مسابقات حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مسابقات ربوکاپ آزاد ایران، بهترین و با کیفیت ترین مسابقات غرب آسیاست که هر سال برگزار می شود و از نظر تعداد شرکت کننده و کیفیت، جزو برترین مسابقات جهان است به نحوی که امسال 4 تیم از آلمان ، سه تیم از چین و تیم هایی از فرانسه ، هلند ، انگلستان و آمریکا در این مسابقات شرکت کردند.
موسی خانی درباره نتایج این مسابقات با اشاره به درخشش تیم های ایرانی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بیشترین مقام ها را کسب کرد و مسابقات با کیفیت بسیار خوبی برگزار شد .
وی با بیان اینکه کشورمان در مسابقات جهانی ربوکاپ معمولاً جزو سه تیم برتر جهان در این زمینه است، افزود: مسابقات جهانی سال 2018 ربوکاپ در کانادا برگزار می شود و کشورمان هم در آن شرکت خواهد کرد.
رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران گفت: در حاشیه مسابقات ربوکاپ آزاد ایران، ربات آتش نشان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین رونمایی شد که محصول یک سال و نیم تحقیق و کاملاً کاربردی است و تا دمای حدود 1000 درجه را تحمل می کند.
موسی خانی افزود: دانش هوش مصنوعی و علم رباتیک و سخت افزار و دانش ساخت هر نوع ربات مورد نیاز در کشورمان وجود دارد.
وی اضافه کرد: فاصله کشورمان از نظر میزان استفاده از ربات در صنعت با کشورهای دیگر زیاد است و حدود 60 تا 70 درصد از آنها پایین تریم که باید تلاش کنیم استفاده از ربات را در صنایع کشورمان گسترش دهیم.
موسی خانی گفت: خودروی الکتریکی را در کشورمان ساختیم اما صنایع خودرو سازی ما از آن استقبال نمی کند و خودمان در حال ساخت 100 دستگاه از این خودرو هستیم.
وی از مسئولان نظام وظیفه خواست محققان، خدمت سربازی را در دانشگاه ها ادامه دهند.
رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران گفت: حدود 35 درصد افراد برتر کشورمان در مسابقات ربوکاپ به خارج از کشور رفته و بقیه کسانی که در کشور مانده اند در حال تاسیس شرکت های دانش بنیان هستند.
وی افزود: اگر منابع کافی در اختیار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه های کشورمان قرار گیرد می توانیم در آینده نزدیک بخش بزرگی از درآمدهای ارزی را در حوزه صادرات نرم افزاری داشته باشیم .
موسی خانی اضافه کرد: آقای رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دستور داد دانشجویان و پژوهشگران و نخبه های رباتیک در این دانشگاه استخدام شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران گفت: باید به متخصصان و مهندسان داخلی، اعتماد و آن ها را باور و حمایت کنیم .
میثم تیموری عضو تیم ربات انسان نما هم با حضور در این برنامه گفت: امسال در مسابقات ربوکاپ آزاد ایران، قهرمان و نائب قهرمان مسابقات جهانی ربوکاپ حضور داشتند اما با این وجود، امسال 2 بار تیم قهرمان جهان و 3 بار تیم نائب قهرمان جهان را شکست دادیم .
وی با اشاره به پیشرفت ربات های انسان نما افزود: در حال حاضر بر روی بحث هایی مانند پردازش تصویری و یادگیری ربات های انسان نما کار می کنیم.
تیموری اضافه کرد:این ربات ها در حوزه های مختلف از جمله گردشگری، توان بخشی و آموزشی استفاده می شوند.
وی تاکید کرد: باید خودباوری را در دانشجویان ایرانی تقویت کنیم.
تیموری گفت: ربات های انسان نما در پلت فرم اندازه کودک و نوجوان هستند که ساخت هر کدام 50 میلیون (تومان)هزینه دارد و این هزینه ها را دانشگاه تامین می کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


حامد باقری عضو تیم ربات امدادگر واقعی نیز در ارتباط تصویری با این برنامه گفت: ربات های امدادگر با هدف کمک به امدادگران ساخته می شوند و به گونه ای برنامه ریزی شدند تا بتوانند در موقعیت های واقعی هم کاربرد داشته باشند.
وی با بیان اینکه ربات های ایرانی در این زمینه بسیار خوب پیشرفت کردند، افزود: مسابقات امسال هم از سطح خوبی برخوردار بود و تیم دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در این مسابقات مقام نخست را بدست آورد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گفتگوی ویژه مسابقه رباتیک ایران مقام قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۵۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور شمس آذر در لیگ برتر منجر به افزایش نشاط اجتماعی شد

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه شورای ورزش و تربیت بدنی استان قزوین گفت: امسال، سال پر خیر و برکتی برای ورزش استان بود و قزوین در ورزش‌های قهرمانی، توسعه ورزش، ایجاد زیرساخت و ظرفیت سازی برای ورزش همگانی اقدامات قابل توجهی را انجام داده است.

وی افزود: جا دارد از مردم خوب استان به دلیل حمایت از ورزش تشکر ویژه‌ای داشته باشیم، حضور مردم در مسابقاتی از جمله لیگ برتر کشتی و حمایت از تیم تاکستان و سایر مسابقات اقدام ویژه و جذابی بود، در کنار تمامی اینها حمایت و حضور مردم در مسابقات شمس آذر بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود و توانسته منجر به ایجاد نشاط در سطح استان شود.

اعلایی با بیان اینکه حضور شمس آذر در مسابقات لیگ برتر یکی از اتفاقات ویژه سال ۱۴٠۲ بود، اضافه کرد: تیم شمس آذر علاوه بر ایجاد شور و نشاط، منجر به شناساندن ظرفیت‌های استان و ایجاد ظرفیت برای کشور برای توسعه مجموعه‌های ورزشی غیر مرتبط با دولت و بخش خصوصی شد که این موضوع هم نیازمند قدردانی و تقدیر است.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به طرح آمایش ورزش استان قزوین ادامه داد: یکی از عمده‌ترین مسائل کشور مسئله عدم بهره وری در تمامی حوزه‌ها است و یکی از موضوعات مهم در زمینه عدم بهره وری عدم توجه به آمایش است، موضوعی که باید در تمامی حوزه‌ها از جمله ورزش در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: عدالت با بررسی نیاز‌های آمایشی تحقق پیدا می‌کند و طرح آمایش می‌تواند اطلاعات آماری مناسبی را در حوزه میزان امکانات و کمبود آن در بخش‌های مختلف ارایه دهد و برنامه ریزی را برای توسعه ورزش فراهم نماید.

اعلایی گفت: در حوزه موضوعات آمایشی استعداد یابی هم از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه خیلی از استعداد‌ها به دلیل نقص در این حوزه کشف و شکوفا نمی‌شوند و اگر در این حوزه قدم برداریم بهره وری افزایش پیدا خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پیروزی ملی پوش اسنوکر ایران در دور اول مسابقات آزاد جهانی
  • معرفی تیمهای برتر مسابقات والیبال بانوان کانون وکلای اصفهان
  • پاداش نقدی اتحادیه جهانی به پادشاه کشتی
  • دانشگاه آزاد خاتم ۵ هزار و ۹۹۲ دست لباس انتظامات تولید می‌کند
  • حضور شمس آذر در لیگ برتر منجر به افزایش نشاط اجتماعی شد
  • هندبال نوجوانان مسکو؛ رویارویی پسران ایران مقابل روسیه در دومین دیدار
  • آغاز مسابقات فوتسال جام رمضان در شهرستان مهر
  • راهیابی ۱۶ تیم آذربایجان غربی به مرحله کشوری مسابقات کرسی‌های آزاداندیشی
  • کشتی آزاد جام قهرمانان - ترکیه| فینالیست شدن ۵ کشتی‌گیر ایران
  • مرسدس ربات‌های انسان‌نما را برای انجام کار‌های «تکراری و ساده» آزمایش می‌کند