Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@12:49:17 GMT

زندگی نامه شهید محرم الهیاری

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۸۶۵۲۵

زندگی نامه شهید محرم الهیاری

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید محرم الهیاری یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید؛

شهید محرم الهیاری در سال1347 در شهر شهیدان گمنام و اسطوره حماسه و مقاومت، شهرستان نقده به دنیا آمد. دوران ابتدایی را در زادگاهش گذراند و قدم به مدرسه راهنمائی تحصیلی گذاشت و در كلاس اول راهنمائی ثبت نام كرد ولی بعداً به علت كهولت سنی پدر و درآمد كم او مجبور شد ترك تحصیل كرده و در گذران زندگی خانواده عصای دست پدر شود.

شهید با وجود كمی سنش در دوران پیروزی انقلاب در اكثر راهپیمائیها و تظاهرات حضور فعالانه و چشمگیر داشت. محرك او در فعالیتهای اجتماعی، عشق به اسلام و اعتقادش به انقلاب اسلامی و شناخت صحیح و عمیقش از حركت اسلامی بود.

بعد از مدتی كار و تلاش، شهید جهت گذران خدمت سربازی به خدمت اعزام شد و در آتش سوزنده جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی، وقتی خرمن مرزهای جنوب كشور به دست متجاوزین به آتش كشیده شد، شهید نیز همراه همرزمانش برای خاموش كرن آتش دشمن به جبهه شتافت و به نبرد رویاروی با صدامیان متجاوز پرداخت.

بالاخره این غیرتمند برآمده از سرزمین دلاوران آذربایجان پس از یك عمر كوتاه اما لبریز از ایمان و اعتقاد و ایثار در روز یكشنبه به تاریخ1367/5/1 در منطقه مهران در حین پاسداری از آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی، بر اثر اصابت تركش خمپاره دشمن بعثی به شهادت كه آرزوی دیرینه اش بود رسید و پیكر مطهرش بعد از تشییع در میان سیل مشتاقان انقلاب اسلامی در گلزار شهدای شهرستان نقده به خاك سپرده شد.

انتهای پیام/

 بیوگرافی شهید محرم الهیاری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهدا دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۶۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس

پیکر پاک یک شهید گمنام از جوانان رشید ایران زمین در دوران پرافتخار دوران دفاع مقدس امروز در دانشگاه قم بر روی دستان دانشجویان نسل جدید انقلاب تشییع شد.

دانشجویان دانشگاه قم بعد از اقامه نماز ظهر و عصر به مراسم بدرقه‌ی پیکر یک لاله‌ی گمنام آمدند و با ادای احترام به مقام این شهید والامقام، علت حضورشان را قدردانی از شهیدان و خانواده‌های صبورشان بیان کردند.

این شهید گمنام که در عملیات کربلای پنج به فیض شهادت نائل آمد؛ یکی از دو شهیدی است که عصر جمعه در قم تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده خواهند شد.

در پایان مراسم هم دانشجویان اساتید و طلاب با تجمع در ورودی دانشگاه از جنبش ضد صهیونیستی دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا حمایت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • حاجی‌صادقی: دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد