Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@05:34:59 GMT

بلوطها زخمی می شوند/ طغیان آفت بلوط بر پیکره زاگرس

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۸۶۵۷۸

بلوطها زخمی می شوند/ طغیان آفت بلوط بر پیکره زاگرس

استان‌ها > لرستان - طغیان آفت بلوط به جنگل های زاگرس از جمله آفاتی است که می تواند خسارت های شدید و جبران ناپذیری بر پیکره درختان ارزشمند بلوط وارد کند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان طی بازددید از مناطق هدف در خصوص آفت برگ خوار بلوط ابراز داشت: گستردگی و پراکندگی جنگلهای بلوط و انتشار این آفت در سطح جنگلهای زاگرس، عملیات حفاظت و مراقبت را با مشکل مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرزاد نجفی با بیان اینکه کانون های مهم و حساس آلوده به این آفت شناسایی شده است،اظهار داشت: دستور اقدامات پیشگیرانه و عملیات سم پاشی در بخش سپید دشت ، چم چیت و دیگر نقاط بحرانی آلوده به این آفت در روزهای آینده صورت می گیرد.

وی گفت: امیدواریم با سم پاشی و مراقبت از کانون های حساس،بتوانیم گام موثر و بلندی در امر حفاظت و صیانت از جنگلهای بلوط برداریم.

در ادامه مدیرکل حفاظت و حمایت سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور ضمن تقدیر از زحمات و پیگیری های مدیر کل منابع طبیعی استان گفت: تغییر اقلیم،عدم بارش های مناسب سالانه،ورود ریزگردها به کشور و نشستن بر روی برگ درختان و بستن روزنه آنها،گرم شدن هوا و...می تواند از عوامل شیوع این آفت باشد.

بهمن افراسیابی بهترین راه مبارزه با این آفت را، سم پاشی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: از هیچ کوششی برای نجات جنگل های زاگرس دریغ نمی کند و این امر ، یکی از اولویت های کاری سازمان نیز می باشد.

46

کلید واژه‌ها : استان لرستان - درخت - سازمان محیط زیست - دوستداران محیط زیست -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان لرستان درخت سازمان محیط زیست دوستداران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۶۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد کامیون با وانت یک کشته و یک زخمی بر جا گذاشت

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری از کشته و زخمی شدن یک زن و شوهر در تصادف جاده‌ای در محور زرند رفسنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری زرند، مرتضی بخشی با بیان اینکه حادثه برخورد کامیون با وانت در ساعت ۱۲ و ۱۴ دقیقه امروز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت به این سازمان اعلام و نیروهای امداد و نجات بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند، اظهار کرد: در این حادثه یک دستگاه کامیون با وانت مزدا برخورد داشته که متاسفانه سرنشین وانت در این حادثه جان باخته است.

وی با اعلام اینکه نیروهای این سازمان، سرنشین را از داخل خودرو به خارج منتقل و بعد از تأیید فوت وی توسط اورژانس به سردخانه منتقل شد, افزود: در این حادثه راننده خودرو دچار مصدومیت شده بود که توسط نیروهای اورژانس به مرکز درمانی منتقل شده و علت حادثه توسط پلیس راه در حال بررسی است.

کد خبر 749535

دیگر خبرها

  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • برخورد کامیون با وانت یک کشته و یک زخمی بر جا گذاشت
  • طوفان و بارش سنگین در راه ۱۴ استان ؛ از طغیان رودخانه‌ها و تگرگ تا صاعقه و رعد و برق
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • سوسکچه‌ بلوط ؛ پینوکیو دنیای حشرات! (عکس)
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته