Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، احزاب در فصل پاییز و پس از برگزاری انتخاباتی داغ و پرشور روزهای آرامی را سپری کردند و بازیابی و بازسازی شوراهای مرکزی و بافت‌های اجتماعی و ترمیم سازوکار استانی از مهم‌ترین دستور کار احزاب در فصل پاییز سال 1396 بود.

بخشی از مهم‌ترین وقایع و تحرکات سیاسی احزاب فعال در سال گذشته در ادامه از نگاه‌تان می‌گذرد:

صادقی: احتمال تجدید سازمان شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به احتمال تجدید سازمان شورای عالی، گفت: ما به دنبال بررسی و رفع نقایص احتمالی شورای عالی هستیم بنابراین ممکن است در روش کار و ساختار تغییراتی اعمال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیبی: تست موشک خرمشهر پاسخ عملی به بدعهدی‌های غرب بود

دبیرکل حزب موتلفه با اشاره به رونمایی از موشک بالستیک دوربرد خرمشهر گفت: تست موشک بالستیک دوربرد خرمشهر و رونمایی آن در رژه نیروهای مسلح پاسخ عملی به بدعهدی‌های غرب بود.

گفت‌و‌گوی تفصیلی فارس با سیدمصطفی هاشمی‌طبا: چیزی از دولت در مورد اقتصاد مقاومتی ندیدم/ قدرت خرید مردم پایین آمده است

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کابینه دوازدهم با کابینه قبلی(یازدهم) تفاوتی ندارد، گفت: من ترجیح می‌دادم برای چینش کابینه نیروهای خیلی جوان‌تری را انتخاب کنم.

وی درحالی‌که تأکید دارد آمریکا در اجرای برجام بدعهدی کرده است، معتقد است که با برجام بسیاری از تحریم‌ها برداشته‌شده است اما می‌گوید که نباید از برجام انتظار داشت مسائل اقتصادی کشور را حل کند!

از عملکرد دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی انتقاد دارد و بر این باور است که اقدامی از دولت در مورد اقتصاد مقاومتی ندیدم و این روش برخورد صحیح نیست چون نمی‌توان اسم هر اقدامی را اقتصاد مقاومتی گذاشت.

بازگشت پیکر شهید محسن حججی و تشییع او در پایتخت باعث شد در پاییز سال 96 احزاب و گروه‌های سیاسی مردم را به حضور پرشور در این مراسم فرابخوانند.

 

جبهه مردمی نیروی های انقلاب اسلامی، پایداری، موتلفه و بسیاری از احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب ضمن دعوت از مردم برای حضور یکپارچه در آیین بزرگداشت شهیدحججی بر استمرار راه امام و شهیدان تاکید کردند.

پناهیان:‌ انتقام خون حججی تنها با نابودی اسرائیل فراهم می‌شود/ مردم مرگ استکبار را در چنین تشییع‌هایی جشن خواهند گرفت

همچنین پناهیان در مراسم تشییع شهید محسن حججی گفت: شهید حججی برای نیروهای حزب‌اللهی الگو شد،‌ به سازمان عاشق‌پروری مثل سپاه برای جذب، حفظ و پرورش نیروهایی مثل شهید حججی باید تبریک گفت.

گفت‌و‌گوی تفصیلی فارس با سیدمحمود میرلوحی: انتظار اصلاح‌طلبان از کابینه دوازدهم بیشتر بود/ 3 میلیون فارغ‌التحصیل بیکار در کشور داریم

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه انتظار اصلاح‌طلبان از کابینه دوازدهم بیشتر بود،گفت: تدبیر دلسوزانه اصلاح‌طلبان باعث پیروزی مجدد روحانی شد.

اقدام مجرمانه عضو حزب حامی فتنه و یک روزنامه اصلاح طلب/ علت بازنشر مطالب «رحمت الله بیگدلی» در آمدنیوز چیست؟

پس از ادعاهای آمدنیوز که با تمسخر و بی اعتنایی ضد انقلاب هم همراه شد، در اقدامی قابل تامل یکی از روزنامه های اصلاح طلب، با انتشار مقاله ای از بیگدلی ضمن بازنشر ادعای کذب آمدنیوز علیه رئیس دستگاه قضا سعی کرد برای مطلب دیده نشده فرصت دوباره ایجاد کند.

ثمری: مرحوم داوود احمدی‌نژاد به‌دلیل حرکت صحیح در مسیر ولایت بی‌مهری‌های زیادی دید

در پی فوت داوود احمدی‌نژاد برادر رئیس‌جمهور سابق کشورمان، حجت‌الاسلام علی ثمری دبیر هیأت عالی گزینش کل کشور در دولت دهم گفت: مرحوم داوود احمدی‌نژاد پای ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب ایستاد و به همین دلیل مورد غضب خیلی‌ها واقع شد و بی‌مهری‌های زیادی دید.

شخصیت‌های حزبی در پی موج تخریبی علیه قوه قضائیه به تبیین جایگاه این نهاد و حساسیت عملکرد آن پرداختند.

 

ترقی: مأموریت ضدانقلاب از حمله به قوه قضائیه تخریب نیروهای انقلاب و منصوبان رهبری است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با بیان اینکه بخشی از تخریب‌های قوه قضائیه توسط عناصری صورت می‌گیرد که در داخل‌اند ولی مرتبط با خارج هستند، گفت: این افراد به قوه قضاییه حمله می‌کنند تا نتواند بدون درنظر گرفتن استثناها در برخورد با عوامل فساد‌انگیز در رده‌های مختلف گام بردارد.

فروزنده: رئیس قوه قضائیه بداند هرچه انقلابی‌تر عمل کند بیشتر تخریب می‌شود

فروزنده با بیان اینکه هرکس روی ارزش‌ها محکم‌تر بایستد استکبار جهانی و اذناب داخلی‌اش شروع به تهمت زدن علیه‌اش می‌کنند، گفت: رئیس قوه قضائیه بداند هرچه بیشتر روی ارزش‌ها تأکید کند بیشتر تخریب می‌شود و این برای ایشان افتخار است.

مقدم: دشمن می‌خواهد آیت‌الله لاریجانی را مانند شهید بهشتی ترور شخصیتی کند/ تخلیه روانی کینه ورشکستگان فتنه از مسئولان قضایی

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: دشمن استراتژی خود را تغییر داده است و همچون اول انقلاب که چون چیزی در چنته نداشت با شایعه‌پراکنی شهید بهشتی را ترور شخصیتی و سپس حذف فیزیکی کرد، درصدد است بار دیگر این طرح را اجرایی کند.

سراج: جریان نفوذ با اقدامات قوه قضائیه احساس ناامنی می‌کند/ مافیای قدرت و ثروت می‌خواهند آیت‌الله لاریجانی را منفعل کنند

یک کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه جریان نفوذ داخل ایران با اقدامات قوه قضائیه دچار احساس ناامنی شده است، گفت: پروژه دشمن برای تغییر مختل شده و سرویس‌های اطلاعاتی غرب و رسانه‌ آنها کینه آیت‌الله لاریجانی را به دل گرفته‌اند.

کواکبیان: شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان وزن اشخاص را بر وزن احزاب ترجیح می‌دهد

دبیر کل حزب مردم‌سالاری با اشاره به دلیل رأی نیاوردن وزیر پیشنهادی نیرو گفت: عده‌ای از نمایندگان به‌سرعت تغییر جهت سیاسی می‌دهند و یکی از دلایل اساسی مخالفت ما با شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان نیز این است که وزن اشخاص را بر وزن احزاب ترجیح می‌دهد.

ناطق نوری: هرچه سد، سیمان، پتروشیمی و فولاد در این کشور می‌بینیم مربوط به زمان هاشمی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما خیلی هاشمی را تبیین و معرفی نکرده‌ایم، گفت: ایشان چنان مدیریت کرد که هرچه سد، سیمان، پتروشیمی و فولاد در این کشور میبینیم مربوط به زمان هاشمی است و این با نفت 12 و 14 دلار محقق شده است.

فاطمه هاشمی: هاشمی رفسنجانی فرمانده صلح بود نه فرمانده جنگ

آقای هاشمی رفسنجانی فرمانده صلح بود نه فرمانده جنگ، ایشان برای صلح با امام صحبت میکرد و میخواست هرچه زودتر صلح و آرامش را به مردم ایران بازگرداند.

رضایی: چرا دولت‌ها در چهار سال دوم خود قیمت ارز را افزایش می‌دهند؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حساب اینستاگرامی خود نوشت چرا دولت‌ها بدون استثنا در چهار سال دوم فعالیت خود ارزش پول ملی را تضعیف کرده و قیمت ارز را افزایش می‌دهند؟

حسینی خبر داد: برنامه‌ریزی برای انتخابات مجلس یازدهم در دستور کار جبهه مردمی است

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی با اشاره به تعیین اولویت‌ها و راهبردها و برنامه‌های عملیاتی جبهه مردمی گفت: برنامه‌ریزی برای انتخابات مجلس یازدهم در دستور کار است تا بتوانیم با همگرایی، انسجام وبرنامه‌ریزى بهتر در فضای سیاسی کشور اثر گذار باشیم.

منتجب‌نیا حرف‌های خود درباره حمایت از دولت را پس گرفت؛ پاسخگوی عملکرد دولت نیستیم

ماجرای «عبور اصلاح‌طلبان از روحانی» به اندازه‌ای جدی شده است که چپ‌ها حرف‌های سابق خود در دفاع از دولت و رئیس‌جمهور را حتی یک‌شبه هم پس می‌گیرند.

از نهضت خداپرستان سوسیالیست تا سخنگویی مجاهدین خلق

حوزه احزاب خبرگزاری فارس، در پرونده‌ای با عنوان «‌حرمان و خسران» به مرور زندگی سیاسی ابراهیم یزدی پرداخت.

یزدی تأکید داشت که نهضت آزادی ایران در خارج از کشور، مبارزه مسلحانه سازمان مجاهدین را تأیید کرد و حاضر به هر نوع کمک و همراهی بود و مهندس بازرگان نیز بعدها نوشت «مجاهدین خلق! شما فرزندان نهضت آزادی هستید.»

ماه عسلی که اصلاح‌طلبان می‌خواهند انکارش کنند/ فدائی دولتیم؛برویم دست روحانی و ظریف را ببوسیم + فیلم و عکس

خبرگزاری فارس در گزارشی به بررسی نسبت اصلاح‌طلبان با دولت در مساله برجام پرداخت و نوشت اصلاح‌طلبان طی روزهای گذشته از انتخابات 96 و بویژه با داغ شدن مباحث مربوط به سرنوشت محتوم «شکست رسمی برجام»، یکان یکان در حال ابراز برائت از رئیس‌جمهور روحانی و کتمان گذشته مشترک خود با دولت اعتدال هستند.

 

این چهره‌ها «4 نفر» نیستند آقای عطریانفر!/ کارگزارانی‌ها یک تنه انتقادات از روحانی را انکار می‌کنند

وند «طلاق سیاسی اصلاح‌طلبان از روحانی» وارد مراحل جدیدتری شده است؛‌ رخدادی که تازگی‌ها خودش را بیشتر به رخ فعالین سیاسی کشیده و آنها را به واکنش برمی‌انگیزد.

انتقاد اصلاح‌طلبان از روحانی در حال تبدیل شدن به یک مقوله فراگیر است اما گویا حزب کارگزاران با نگاه به انتخابات 1400 قصد دارد منکر احتمال «طلاق اصلاح‌طلبان از روحانی» باشد!

در پاییز سال 96 اظهارات ترامپ درباره خلیج ع ر ب ی به جای «خلیج فارس» بازتاب گسرتده‌ای داشت و اکثر شخصیت‌ها و احزاب این سخنان ترانپ را محکوم کردند.

رضایی: آقای ترامپ! شما غلط کردی به‌جای خلیج فارس، خلیج عربی را بکار بردی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی توئیتری در پاسخ به اظهارات ضدایرانی ترامپ نوشت: آقای ترامپ شما غلط کردی به‌جای خلیج فارس، خلیج عربی را بکار بردی.

ولایتی:‌ترامپ فرصت مطالعه تاریخ نداشته است/رفتار رئیس جمهور بی‌منطق آمریکا برای ملت ایران جدید نیست

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رفتار رئیس جمهور کاسب‌کار آمریکا که فرصت مطالعه تاریخی نداشته و صرفا به امور بازرگانی مشغول بوده، برای ملت بزرگ ایران که سابقه تمدنی چندهزار ساله دارد، موضوع جدیدی نیست.

مصباحی مقدم: سخنان ترامپ مواضع یک رئیس‌جمهور نادان بود

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز سخنان اخیر ترامپ علیه کشورمان را سخنانی بسیار سخیف و بی‌ارزش از سوی یک رئیس‌جمهور نادان توصیف کرد.

انصراف سیدهادی خامنه‌ای از ریاست دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات/برخی اختلاف نظرهای درون‌جبهه‌ای دلیل انصراف است

نماینده حزب مردم سالاری در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اعلام خبر انصراف سیدهادی خامنه‌ای از ریاست دوره‌ای این شورا گفت: افرادی در حال رایزنی با آقای خامنه‌ای برای بازگشت به ریاست این جبهه هستند ولی اگر ایشان این ریاست را نپذیرد حزب اسلامی کار رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خواهد شد.

آیت‌الله مجتهد شبستری در گفت‌و‌گوی تفصیلی با فارس: مواضع اخیر ترامپ بسیار سخیف بود/ مسئله بانک‌ها حل نشود مجمع ورود می‌کند

عضو کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ربوی بودن دیرکرد مسلم است، گفت: موضوع بانک‌ها یکی از مهم‌ترین مسائل کشور است که اگر توسط مجلس حل نشود قطعاً مجمع تشخیص وارد می‌شود.

در هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای کمیسیون‌های سه‌گانه جامعه مدرسین تشکیل شد+جزئیات

کمیسیون‌های سه‌گانه هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین تشکیل و مصوبات آن در اجلاس عمومی فردا پنج‌شنبه ارائه خواهد شد.

اواخر پاییز سال 96 بود که سید علی خمینی به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها به تریبون نماز جمعه آمد و سخنان او باعث شد که درخواست‌ها برای حضورش به عنوان خطیب جمعه پررنگ شود.

حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی: مرگ بر آمریکا یک شعار کاملا اخلاقی است/ سردمداران آمریکا هنوز آدم نشده‌اند

نوه امام (ره) گفت: فریاد مرگ بر آمریکا که مرگ بر استکبار است باید در کشورها طنین‌انداز شود تا آنها ساکت شوند. مرگ بر آمریکا یک شعار کاملا اخلاقی است.

نشست جمعیت ایثارگران برگزار شد

لطف‌الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به برگزاری نشست داخلی تشکل متبوعش در روز پنج‌شنبه از تدوین استراتژی جمعیت ایثارگران تا پایان سال خبر داد و اظهار داشت: در این نشست که همه اعضای شورای مرکزی حضور داشتند آسیب‌شناسی کاملی از برنامه آینده جمعیت و راهبردهای آن انجام شد.

فروزنده با تاکید بر اینکه جمعیت ایثارگران در عرصه سیاسی و اجتماعی یک تشکل موثر است ادامه داد: این ظرفیت تشکیلاتی باید حفظ شود و این از طریق ارتباط با مردم و اطلاع‌رسانی و افزایش بصیرت ممکن است.

سخنگوی جمعیت ایثارگران با اشاره به مهمترین‌ استراتژی‌های تصویب شده در نشست روز پنج‌شنبه خاطرنشان کرد: نقد منصفانه دولت،‌ مطالبه از قوه مجریه، تاکید بر لزوم رفع موانع تولید از مهمترین موضوعاتی است که ما از دولت انتظار داریم که به جای روزمرگی گام‌های اساسی بردارد.

وی تبیین برجام و تشریح بدعهدی‌های دشمن را یکی دیگر از تاکیدات این تشکل برشمرد و گفت: لیبرال‌ها در این چهار سال نشان دادند که نمی‌توانند هیچ حرکت مثبتی برای کشور انجام دهند و کماکان شاهد استمرار رکود و بیکاری هستیم در حالی که راه حل آن اقتصاد مقاومتی است.

فروزنده یادآور شد: راهکارها و استراتژی‌های بیان شده در قالب بیانیه‌ها و تحلیل‌ها مطرح خواهد شد و ما سعی می‌کنیم در صحنه سیاسی نقش خود را به صورت موثر انجام دهیم.

سخنگوی جمعیت ایثارگران همچنین از برگزاری همایش‌های فصلی تشکل متبوعش خبر داد و گفت: همایش فصلی ما با حضور نمایندگان استان‌ها و کمیته‌های ایثارگران انشاءالله برگزار می‌شود.

نامه‌های کروبی و بی‌صداقتی با تاریخ/ سانسور دعواهای چندین ساله بیت امام و منتظری

اصلاح‌طلبان و جریان هاشمی زد و خوردهای سالهای 70 تا 84 را سانسور می‌کنند؛ حامیان منتظری و خط‌‌ امامی‌ها دعواهای چندین ساله بیت امام و منتظری را سانسور می‌کنند؛ تحریفهایی که محکومِ مشترکشان کسی جز «امام» نیست و راز تاکید رهبر انقلاب بر «تحریف امام» همین است.

سالگرد درگذشت حاج‌آقامصطفی با واکنش‌هایی در بین احزاب همراه بود.

 

موسوی بجنوردی: شهادت «آقا مصطفی خمینی» علت تامه پیروزی انقلاب اسلامی بود

عضو مجمع روحانیون مبارز تاکید کرد: پس از شهادت آقا مصطفی تحرک انقلاب نخوابید و با قدرت بیشتر از قبل جلو رفت و به پیروزی رسید بنابراین شهادت آقا مصطفی علت تامه پیروزی انقلاب اسلامی بود.

محتشمی پور: «حاج آقا مصطفی» حیات و شهادتش مبارک بود

عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه مرحوم حاج آقا مصطفی یکی از افرادی بود که هم حیات و هم شهادتش مبارک بود، گفت: اگر امام وارد عرصه مبارزه شد و رژیم شاه را مورد عتاب قرار داد مرحوم حاج آقا مصطفی هم سایه به سایه همراه ایشان بود.

واکنش مرتضی اشراقی به خاطره نقل شده یک هنرمند قدیمی از امام راحل

نوه امام (ره) به خاطره نقل شده توسط یکی از هنرمندان با سابقه کشورمان از امام راحل که راوی آن مرحوم حاج سیداحمد خمینی ذکر شده بود، پاسخ داد.

مرحوم آیت‌الله مروارید: مرحوم «حاج‌آقا مصطفی» جلوی هیچ‌کس خودش را نمی‌باخت

نشریه «پاسدار اسلام» در تکریم نام و خاطره مرحوم آیت‌الله علی‌اصغر مروارید، گفت وگویی منتشر نشده از خاطرات وی درباره برخی فراز و نشیب‌های نهضت اسلامی را منتشر کرده است.

میرزایی‌نیکو: درخواست 20 انجمن اقلیت‌های مذهبی بررسی شد/ تغییر نماینده قوه قضائیه در کمیسیون ماده 10 احزاب

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: 20 انجمن و مجموعه از گروه‌های اقلیت ارامنه، زرتشتی و کلیمی مجموعه درخواست‌هایی در قالب تأسیس، تمدید و اصلاح اساسنامه‌شان داشتند که به جز 2 مورد، سایر موارد در این زمینه تصویب شد.

با مسئول جدید دفتربازرسی رهبر انقلاب بیشتر آشنا شوید

تأسیس اتحادیه انجمن اسلامی،فرماندهی ستاد فوریت‌های جنگ، تشکیل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، ریاست کارگروه مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس هفتم از جمله مسئولیت‌‌ها و فعالیت‌های گذشته حسین فدایی است.

تاریخ نگاری سفارشی اشرافیت یهود

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در یادداشتی اظهارات اخیر رئیس دولت نهم و دهم درباره آزادی اشرافیت یهود در بابل را مورد نقد قرار داد.

شمخانی در جمع راهپیمایان 13 آبان: ملت ایران رکورددار ذلیل ساختن توطئه‌های آمریکا در جهان است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز ملت ایران رکورددار ذلیل ساختن توطئه‌های آمریکا در ذهن جهانیان، مسلمانان و مستضعفان شده و این رکورد را به نام خود ثبت کرده است.

فلاحیان: وقت‌ گذاشتن برای مذاکره با آمریکا دیوانگی است

وزیر اسبق اطلاعات درباره دیوانگی مذاکره با آمریکا که مورد اشاره روحانی قرارگرفته است گفت: وقتی شما با یک کشوری مذاکره کرده و قرارداد می‌بندید اما طرف مقابل آن تفاهم را اجرا نمی‌کند، وقت‌ گذاشتن برای این کشور دیوانگی است.

هادی غفاری: اصلاح‌طلبان باید مسئولیت دولت روحانی را برعهده بگیرند

عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام، گفت: اصلاح‌طلبان باید مسئولیت دولت یازدهم و دوازدهم حسن روحانی را برعهده بگیرند.

خیزش اصلاح‌طلبان علیه بیعت‌شکنی بهزاد نبوی/ شریعتی: با روحانی فراائتلاف داریم؛ جلایی‌پور: ائتلاف با او ابتکار خودمان بود

برخی اصلاح‌طلبان پس از بروز زمزمه‌هایی مبنی بر «انکار ائتلاف چپ‌ها با رئیس‌جمهور روحانی»، زبان به اعتراض گشوده و تأکید دارند که ما با روحانی فراائتلاف داشته‌ایم.

نیشابوری در جمع خبرنگاران: حزب اسلامی کار عضو احزاب آسیایی شد

سخنگوی حزب اسلامی کار گفت: حزب اسلامی کار عضو آیکپ (icapp ) احزاب آسیایی شد.

غفوری‌فرد: قانون جدید احزاب بدون توجه به شرایط فعلی احزاب نوشته شده است

رئیس اسبق خانه احزاب ایران گفت: قانون احزاب ممکن است قانون خوبی باشد اما بدون توجه به شرایط فعلی احزاب نوشته شده است.

مرحوم شجونی: مهندس بازرگان معتقد بود که شاه بماند و سلطنت کند

مرحوم شجونی درباره رویکرد بازرگان به سلطنت نقل می‌کرد، مهندس بازرگان می‌گفت آقای خمینی که اصرار می‌کنند شاه باید برود، مگر این آدم می‌رود؟ تازه اگر برود، مگر آمریکا دست بردار است؟ خوب است یک نفر برود و از ایشان بپرسد تا کجا می‌خواهند پیش بروند؟

چپ‌ها نمی‌خواهند با روحانی به انتخابات 1400 بروند/ عبور از روحانی با هزینه اصولگریان!

ستاد جریان سیاسی خاص بصورتی آشکار، آهنگ «عبور از روحانی» را دارد. اما گویا تصمیم گرفته کاری کند تا هزینه این کار از اصولگرایان ستانده شود.

اواسط پاییز ماه بود که گروگان‌گیری نخست‌وزیر لبنان توسط سعودی‌ها واکنش‌های بسیاری را برانگیخت.

 

کنعانی‌مقدم: بازداشت نخست‌وزیر لبنان در عربستان مصداق گروگانگیری سعودی‌هاست

کارشناس مسائل منطقه اقدام اخیر رژیم سعودی را مصداق گروگانگیری و آدم ربایی بین‌المللی دانست و گفت: از مقدمات کار برمی‌آید که سعودی آماده حمله گسترده به لبنان با ایجاد تزلزل در ساختار دفاعی و امنیتی این کشور است.

هانی‌زاده: اقدام رژیم سعودی آدم‌ربایی در عرصه بین‌المللی است

یک کارشناس مسائل منطقه اقدام عربستان در گرو‌گان‌گیری سعد حریری را توهین آشکار به دولت، ملت و پارلمان لبنان و تحقیر آن‌ها ارزیابی کرد و گفت: این اقدام رژیم سعودی آدم‌ربایی در عرصه بین‌المللی است و باید توسط شورای امنیت محکوم کرد.

آیت‌الله حیدری: اقدام رژیم آل سعود در بازداشت «سعد حریری» قانون جنگل و حرکتی راهزنانه است

عضو مجلس خبرگان رهبری اقدام رژیم سعودی در استعفای اجباری و بازداشت سعد حریری در عربستان را نوعی قانون جنگل و شبیه اقدامات راهزنان توصیف کرد.

آیت‌الله کعبی: بازداشت «سعدحریری» توسط رژیم سعودی گروگان‌گیری یک دولت و تحقیر ملت لبنان است

عضو مجلس خبرگان رهبری بازداشت سعدحریری توسط رژیم سعودی را گروگان‌گیری یک دولت و تحقیر ملت لبنان عنوان کرد و گفت: عربستان به جز هیاهو و پروپاگاندای تبلیغاتی برای تضعیف جبهه مقاومت، هیچ غلط دیگری نمی‌تواند انجام دهد.

متقی‌فر به فارس خبر داد: «چند مجموعه هم‌گفتمان» به جبهه پایداری اضافه می‌شوند

سخنگوی جبهه پایداری از اضافه شدن چند مجموعه هم‌گفتمان به جبهه پایداری خبر داد و گفت: ما همه مراحل را طی کرده‌ایم و مشکلی برای فعالیت در عرصه سیاسی نداریم.

کواکبیان در کنگره حزب مردمی اصلاحات: احزاب ما در انتخابات آتش‌بیار معرکه می‌شوند/ما در مجلس دنبال پیگیری جدی کارهای حزبی هستیم

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه قانون احزاب در اجرا دچار مشکل است، گفت: حزب در ایران درگیر سنگلاخ‌هایی است و ما در مجلس پیگیری می‌کنیم تا کارهای حزبی را جدی‌تر پیگیری کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی: امام رضا (ع) با مناظرات و مبارزات کلامی خود جنگیدند تا دین تثبیت شد

امام جمعه مشهد مقدس گفت: همان‌طور که امیرالمؤمنین علیه‌السلام با ذوالفقار خود علیه کافرین و مشرکین جنگیدند تا دین تثبیت شد، امام رضا علیه‌السلام با مناظرات و مبارزات کلامی خود جنگیدند تا دین تثبیت شد.

فارس گزارش می‌دهد: اختلافات «جبهه‌ای» اصلاح‌طلبان درون «حزبی» شد/ عدم حضور شخصیت‌های اصلاح‌طلب در کنگره «حزب مردمی اصلاحات»

اختلافات در جبهه اصلاحات فقط مربوط به مخالفت چند حزب با ماموریت مجدد به شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نیست بلکه سطح بالاتری از این اختلافات در سطح احزاب نیز وجود دارد.

ترقی به فارس خبر داد: اصلاح اساسنامه مؤتلفه با توجه به قانون جدید احزاب/ در بیش از 200 شهرستان شعبه داریم

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مجمع عمومی مؤتلفه طبق روال سال 97 برگزار خواهد شد چرا که در حال حاضر صرفا موضوع ویراستاری مرام‌نامه در دستور کار است و نیاز به برگزاری مجمع فوق‌العاده وجود ندارد.

نمازی به فارس خبر داد: انطباق کارگزاران با قانون جدید احزاب/ ارسال گزارش فعالیت‌ استانی به کمیسیون ماده 10 احزاب

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر انطباق کامل حزب متبوعش با قانون جدید احزاب گفت: کارگزاران صورت‌جلسات را امضا و به کمیسیون ماده 10 ارسال و اعضا و شعب استانی را به فرمانداری‌ها معرفی کرده است.

خجسته‌پور: جامعه مهندسین با قانون جدید احزاب هماهنگ است/ امکان برگزاری کنگره جام در فرصت شش‌ماه آتی

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به انطباق کامل حزب متبوع خود با قانون جدید احزاب گفت: با شرایطی که در قانون جدید احزاب آمده، درصورت لزوم امکان برگزاری کنگره توسط جامعه اسلامی مهندسین در فرصت شش ماه آتی وجود دارد.

پایان داعش موجی از واکنش‌ها و اظهارنظرها را در اهالی سیاست ایجاد کرد.

 

سروری: داعش را هسته‌های منطقه‌ای بسیج از بین بردند/تفکر بسیجی در اقتصاد کشور نامحرم است

دبیرکل جمعیت رهپویان با تأکید بر اینکه پیروزی محور مقاومت در منطقه نتیجه شکل‌گیری بسیج در منطقه است، گفت: اگر می‌خواهیم اقتصاد به گل نشسته خود را که موجب نارضایتی‌های وسیع در بین مردم شده است سامان دهیم، باید به فکر تسری تفکر بسیجی باشیم.

جبهه پایداری پاکسازی سرزمین‌های اسلامی از لوث وجود داعشیان را تبریک گفت

جبهه پایداری انقلاب اسلامی پاکسازی سرزمین‌های مقدس اسلامی از لوث وجود داعشیان را به رهبر معظم انقلاب و ملت شهید پرور ایران و امت اسلامی تبریک گفت.

جامعه مدرسین: پایان داعش نویدبخش فصل جدیدی از تحولات درخشان در منطقه و جهان است

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی آورده است: اکنون وظیفه حیاتی علما و متفکران اسلامی ایجاب می‌کند که با روشنگری و آگاهی‌بخشی، تفکر سیاه و باطل وهابیت و تکفیر را رسوا نموده و به معرفی اسلام ناب و تفکر استکبارستیزی بپردازند.

تقدیر جامعه روحانیت مبارز از نقش‌آفرینی سردار سلیمانی در نابودی داعش

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: وجود داعش معلول سیاست‌های بی‌ثبات کننده آمریکا و صهیونیست نسبت به غرب آسیا است چراکه امنیت رژیم صهیونیستی اقتضا می‌کرد کشورهای اسلامی در درون خود دچار چالش باشند و به فکر مقابله با این رژیم نیفتند.

فروزنده به فارس خبر داد: اعضای شورای مرکزی برای حضور در جبهه مردمی حق عضویت می‌پردازند

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی از طراحی یک مدل جدید برای جذب همه سلایق نیروهای انقلاب در ذیل چتر این تشکل خبر داد و گفت: مقرر شد که اعضای شورای مرکزی برای حضور در جبهه حق عضویت بپردازند.

تقوی: بعد 17 سال از مسئولیت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کنار می‌روم

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور گفت: ان‌شالله در هفته‌های آینده بعد از 17 سال که مسئولیت شورای سیاست‌گذاری را برعهده داشته‌ام، این مسئولیت را واگذار می‌کنم.

باهنر با آیت‌الله یزدی دیدار کرد/ توصیه‌های عقیدتی و سیاسی رئیس جامعه مدرسین به نیروهای انقلاب

حمدرضا باهنر دبیرکل و شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در ادامه سفر به قم با آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دفتر این تشکل دینی سیاسی دیدار کرد.

باهنر در این دیدار ضمن تبریک پیروزی محور مقاومت و برچیده شدن داعش، بر لزوم تدابیر لازم جهت پیشگیری از بازگشت داعش به سرزمین‌های تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به تاثیرگذاری جمهوری اسلامی در مسائل منطقه‌ای درخصوص مسائل سیاست داخلی گفت: با توجه به اینکه نیروهای انقلاب همواره از جامعتین تبعیت داشته‌اند خوب است که چتر آنها برای نظارت بر فعالیت اصولگرایان مستمر باشد.

به گزارش فارس، آیت‌الله یزدی نیز در این دیدار برخی توصیه‌های عقیدتی و سیاسی را مطرح و بر پیروی از محور ولایت تاکید کردند.

کواکبیان در کنگره حزب همبستگی: فعالیت شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان باید متوقف شود

دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان اینکه فعالیت شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان باید متوقف شود چون در آنجا افراد تصمیم می‌گیرند و احزاب نقشی ندارند، گفت: شورای عالی حتی رئیس دوره‌ای هم ندارد بلکه رئیسش دائمی است.

حضرتی در دومین کنگره حزب همبستگی: تشکیل نظام پارلمانی بدون تحزب یک شوخی است و راه به جایی نمی‌برد

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تاکید کرد: تا زمانی که به اهمیت تحزب توجه نکنیم، راه به جایی نمی‌بریم و تشکیل نظام پارلمانی بدون تحزب تنها یک شوخی است.

رهامی در دومین کنگره سراسری حزب همبستگی: احزاب فعالیت نداشته باشند مدل‌های محفلی جایگزین می‌شود

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان اینکه ارتقای سطح شفافیت از وظایف احزاب است گفت: وقتی که احزاب فعالیت نداشته باشند، مدل‌های محفلی جایگزین شده و هیچ‌کس پاسخگو نیست.

جلسه شورای مرکزی جامعه مدرسین با حضور فتاح برگزار شد/ ارائه گزارش عملکرد کمیته امداد به اعضای مدرسین

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، جلسه شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شب گذشته به ریاست آیت‌الله یزدی و اکثریت اعضا در دفتر این تشکل سیاسی مذهبی برگزار شد.

در جلسه شب گذشته پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی و اعضای هیات امنای این کمیته حضور داشتند.

صادق خرازی به محمدجواد ظریف نامه نوشت

صادق خرازی در نامه‌ای به ظریف خواستار تشکیل کارگروه ویژه افراد دارای معلولیت با محوریت مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای آن وزارتخانه‌ شد.

همچنین حجت‌الاسلام کازرونی رئیس هیات امنای کمیته امداد نیز گزارشی از فعالیت عملکرد این نهاد به اعضای مدرسین ارائه داد.

سید حسن خمینی: روزی قرار بود بیت المقدس را آزاد کنیم/ گروههای تکفیری حدّ یقف ندارد

 

تولیت حرم امام خمینی (ره) گفت: در جهان اسلام بزرگترین لطف به کسانی شد که می‌خواستند قلب‌ها به اسلام نزدیک نشود؛ به خودمان مشغول شدیم، به تریبون های صهیونیستی اجازه دادیم به اسلام هراسی دامن بزنند؛ مسلمانان را در خوف قرار دادیم.

 

 

زاکانی: آورده‌های جریان اصولگرا کافی نیست/ چپ‌ها فرمایشات امام را طوطی‌وار تکرار می‌کردند

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه 90 درصد اثرگذاری کشور دست دولت است، گفت: پایه خوراندن جام زهر به امام را بدعملی دولت وقت نسبت به جنگ رقم زد و بهزاد نبوی و امثال او امکانات کافی برای جنگ ندادند.

عارف در دیدار با جبهه اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان: «اعتدال» را یک گفتمان نمی‌دانم

رییس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه «اعتدال» را یک گفتمان نمی‌دانم، گفت: شرایط زمانی ما را به مسیری برد که واژه «اعتدال» را به «اصلاحات» الصاق کردیم در حالیکه الزاما نیازی به این کار نبود

به گزارش فارس، انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس موجی از اعتراض را در جهان اسلام و بین نخبگان سیاسی برانگیخت.

 

آیت‌الله هاشمی‌‌شاهرودی: انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس توهین به مقدسات اسلامی است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مجاهدت و مقاومت را تنها راه نجات امت اسلامی دانست و اظهارات رئیس جمهور آمریکا برای انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس اشغالی را محکوم کرد.

صولی: اعلام قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام جنگ ترامپ با جهان اسلام است

معاون امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: این تصمیم تحریک آمیز اعلام جنگ آشکار ترامپ با جهان اسلام است و بی شک موجب شعله ور شدن انتفاضه جدید و تشدید اقدامات متقابل تدافعی در سراسر منطقه غرب آسیا خواهد شد.

ولایتی: قدس شریف به عنوان قبله اول مسلمین و متعلق به فلسطینی‌ها باقی خواهد ماند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ضمن محکوم کردن اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: قدس شریف به عنوان قبله اول مسلمین و متعلق به فلسطینی‌ها باقی خواهد ماند.

جامعه روحانیت مبارز موضع ترامپ درخصوص بیت‌المقدس را محکوم کرد

جامعه روحانیت مبارز اقدام رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

بیانیه مجلس خبرگان رهبری: اعلام بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت گامی بزرگ برای فروپاشی رژیم صهیونیستی است

مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌‌ای اقدام آمریکا در اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم و آن را گامی بزرگ برای سقوط و فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی و خدمتی ناخواسته به تحقق آرمان فلسطین دانست.

«قدس خط قرمز جهان اسلام» در گفت‌وگوی تفصیلی فارس با سعدالله زارعی: ترامپ پس از شکست داعش برگ نهایی فلسطین را روی میز گذاشت

یک کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا ضمن تاکید بر اینکه اگر قدس به دست اسرائیل بیفتد پرچم فلسطین بر زمین می‌افتد گفت: جریان چپ اسرائیل معتقد است تحریک مسلمانان کمک به اسرائیل نیست و شرایط آنها را سخت‌تر می‌کند؛ بنابراین مخالف اقدام ترامپ هستند.

«قدس خط قرمز جهان اسلام» در گفت‌وگوی تفصیلی فارس با مطهرنیا:‌ اقدام ترامپ راستی‌آزمایی دولت‌های عرب بود/ آمریکا می‌خواهد به عنوان رهبر وارد مذاکرات صلح شود

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه آمریکا در پی راستی‌آزمایی دولت‌های عربی برای تشکیل یک اتحاد علیه تهران است، گفت: بهترین وسیله آزمایش مطرح کردن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل بود زیرا جهان اسلام به آن حساس است.

میرباقری به فارس خبر داد: شکایت کمیته حقوقی خانه احزاب از روحانی/احتمال مسکوت ماندن قانون جدید احزاب

رئیس کمیته حقوقی‌ و داوری خانه احزاب از تهیه لایحه شکایت از رئیس‌جمهور و دولت وی به دیوان عالی کشور به دلیل آنچه «بدقولی» نامید، خبر داد.

منتجب‌نیا: رکود و بیکاری در کشور بیداد می‌کند، شعارهای انتخاباتی روحانی بر زمین مانده‌

قائم مقام حزب اعتماد ملی با انتقاد از عدم تحقق شعارهای انتخاباتی روحانی گفت: هنوز بسیاری از شعارهای روحانی عملی نشده و رکود و بیکاری همچنان در جامعه بیداد می‌کند.

گزارش فارس به مناسبت سالروز نخستین انتخابات مجلس خبرگان رهبری

تلاش‌های ناکام برای عدم تشکیل نخستین مجلس خبرگان با قاطعیت امام/ از انتخاب «قائم‌مقام» تا تعیین «رهبر انقلاب» در خبرگان اول

در 19 آذر سال 61 در حالی اولین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری‌ برگزار شد که آن زمان این شبهه برای برخی از افراد به وجود آمده بود که آیا برگزاری انتخابات مجلس خبرگان که وظیفه‌اش نظارت بر رهبری است تضعیف امام محسوب می‌شود یا خیر که این موضوع با واکنش قاطع امام مواجه شد.

چمران در گفت‌‌وگو با فارس: سازمان‌دهی جدید در جمنا را دنبال می‌کنیم/ اگر جمنا نبود اتفاقی شبیه سال 92 تکرار می‌شد

 

عضو هیأت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه سازمان‌دهی جدید در جمنا را دنبال می‌کنیم، گفت: مردم از ما می‌خواهند کاری کنیم که بتوانیم متحد و منسجم باشیم؛ این ضرورت مورد نیاز است حال چه برنده شویم، چه نشویم.

 

 

کمالی: بیش از 5 میلیون بیکار داریم/ اعتقادی به سرپوش گذاشتن بر مشکلات نداریم

دبیرکل حزب اسلامی کار با تاکید بر اینکه طبق اعلام مراکز رسمی بیش از 5 میلیون بیکار داریم، گفت: 400 هزار واحد صنعتی دچار مشکل است و خبرهایی خوبی در این زمینه نیست.

جلیلی در نشست تخصصی بررسی عملکرد وزیر کار: کسی که در هفته یک ساعت کار میکند نباید شاغل محسوب شود/ ویژگی دولت مقتدر ایجاد جنجال نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بخش مهمی از امنیت، امنیت شغلی است و شاید حتی بتوان امنیت شغلی را مهمترین مقوله در بحث امنیت در ذهن مردم دانست.

نوبخت: هیچکس جز نوبخت مسئول اقدامات بودجه 97 نیست/خوب نیست حزب اعتدال و توسعه بعد از 4 سال منحل شود

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه گفت: در بودجه 97 موظفیم اقداماتی انجام دهیم که هیچ‌کس حتی رئیس‌جمهور مسئول آن نیست و فقط محمدباقر نوبخت مسئول آن است.

دو اعتراف تاریخی مریدان آیت‌الله منتظری پس از اکران مستند قائم‌مقام

اعترافات مصطفی ایزدی از مریدان آیت‌الله منتظری نکته مهمی را در ذهن‌ها تداعی می‌کند؛ اینکه چنین مریدانی، روزگاری چگونه برای مرحوم منتظری در مورد مسائل مختلف کشور فضاسازی می‌کردند و نقش آن‌ها در اتفاقات تلخ سه دهه اخیر چقدر زیاد بوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۶۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ روز مانده به انتخابات ۲۱ اردیبهشت

فعالیت ستاد انتخابات وزارت کشور برای برگزاری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز ۲۱ اردیبهشت ماه به صورت منسجم و هماهنگ با ۱۵ استان کشور از هفته قبل به صورت فعال‌تری دنبال شده و احزاب ، تشکل‌ها و شخصیت‌های سیاسی نیز به ارائه تحلیل‌ها و انجام فعالیت‌های‌ انتخاباتی خود شدت داده‌اند. 

احزاب و تشکل‌ها چه کرده‌اند؟

جامعه اسلامی مهندسین با انتشار بیانیه‌ای فهرست کاندیداهای مورد حمایت خود در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران را به ترتیب بالاترین آراء ماخوذه در دور اول به این شرح اعلام کرد: احمد نادری، سمیه رفیعی، حسین نجابت، عبدالحسین روح الامینی، ابوالقاسم جراره، زهره سادات لاجوردی، علیرضا سلیمی، صالح اسکندری، محمدحسین حسین زاده بحرینی، سمیه گلپور چمرکوهی، علی اصغر پورمحمدی، علی طهرانی مقدم، سیدنظام الدین موسوی، مجتبی رحماندوست، مهدی شریفیان، غلامحسین رضوانی.»

نشست ۱۴۰ نفر از منتخبان مجلس شورای اسلامی دوازدهم سه شنبه شب ۱۱ اردیبهشت در مسجد نور تهران به دعوت شورای ائتلاف انقلاب اسلامی با حضور غلامعلی حدادعادل، محمدباقر قالیباف، مرتضی آقا تهرانی، علی نیکزاد، حمیدرضا حاجی بابایی و اسماعیل کوثری برگزار شد.

هم‌چنین نشست خبری انتخاباتی تعدادی از کاندیداهای زن دومین دوره انتخابات مجلس دوازدهم در محل خبرگزاری دانشجویان ایران برگزار شد و زینب قیصری، سمیه رفیعی و سمیه گلپور سه کاندیدی انتخابات دومین دوره مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به تشریح برنامه‌های خود پرداختند.

شورای وحدت اصولگرایان هم اعلام کرده است که ارائه هرگونه فهرست انتخاباتی منتسب به شورای وحدت در هر خبرگزاری و یا پایگاه خبری و فضای مجازی، فاقد اعتبار است و فهرست انتخاباتی شورای وحدت فقط از وبسایت و کانال‌های رسمی این شورا در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

شخصیت‌ها چه می‌گویند؟

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در جلسه تبیین مواضع این حزب از همگان برای حضور در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم دعوت کرد و انتخابات ۲۱ اردیبهشت را تکمله برای مجلس تحول و تکامل دانست و گفت: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است که نباید در آن کوتاهی کرد.

زینب قیصری داوطلب مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: حضور نمایندگان خانم در مجلس برای شهری مثل تهران مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند مسائل زنان را دنبال و حل کنند.

علیرضا عباسی نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌وگوی اظهار داشت: نیاز است که مردم مانند دور اول، در دور دوم انتخابات پای صندوق‌های رای حضور یابند و با مشارکت در انتخابات، الباقی نمایندگان را انتخاب کنند.

هم چنین ابوالفضل ظهره‌وند یک داوطلب انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در گفت وگویی تاکید کرد: اگر سطح مشارکت در انتخابات از دور اول هم بیشتر شود، آورده بیشتری به لحاظ امنیت ملی برای کشورمان دارد.

هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفته است که شورای نگهبان مفتخر است که نظارت بر انتخابات را با بهره‌گیری از مشارکت مردم، خصوصا فرهنگیان به انجام می‌رساند.

چه کسی رئیس می‌شود؟


با مشخص‌شدن نتایج انتخابات مجلس دوازدهم در بیشتر کرسی‌های نمایندگی،‌ رقابت‌ها برای ریاست بر قوه مقننه شدت گرفته است که شنیده‌ها از محافل سیاسی و راهروی مجلس از لابی‌های پشت‌پرده و برگزاری جلسات گوناگون حکایت دارد.

از همان ابتدای اعلام نتایج انتخابات،‌ موضوع اصلی در محافل سیاسی تعیین «رئیس مجلس دوازدهم» بود. موضوعی که هم در رسانه‌ها پیگیری شد، هم چهره‌های سیاسی داخل و خارج مجلس را به واکنش واداشت و هم زمینه جناح‌بندی‌ها در این باب را فراهم کرد؛ این روند در روزهای پس از برگزاری انتخابات مجلس آنقدر سرعت گرفت که به موازات اعلام نتایج در مهمترین حوزه‌های انتخابیه، اسامی چهره‌هایی برای تکیه‌زدن به صندلی ریاست مجلس شنیده می‎شد. با نزدیک‌شدن به شروع کار مجلس آینده اما این رقابت‌ها رنگ‌وبوی بیشتری گرفته و خبرها حکایت از برگزاری جلسات متعدد رسمی و غیررسمی برای تصمیم‌سازی درباره ریاست مجلس آینده دارد. گزارش ایسنا در این موضوع را اینجا بخوانید.


رسانه‌های دیگر
 

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت دوازدهم در گفت‌وگویی مدعی شده است: درباره برخی اشخاصی که در جریان رد صلاحیت‌ها پیگیری کردم، دیدم که تایید شدند.

محمد مهاجری روزنامه نگار هم  در گفت‌وگوی ابراز عقده کرده است: اشتباه آقای قالیباف در ائتلاف با پایداری‌ها این بود که بسیاری از دوستان خود را به بهای این ائتلاف کنار گذاشت و پذیرفت که این افراد همسو با خود را از لیست حذف کند. باید بپذیریم قالیباف در مجلس یازدهم تیم قوی و یاران زیاد همسو با خود را داشت که یک موج قوی و پرجمعیت نمایندگان را پشت‌ سر او (قالیباف) به وجود آورد که حرف و سخن و تصمیم قالیباف را منشأ اثر در مجلس کرده بود. ولی آقای قالیباف برای انتخابات مجلس دوازدهم یک اشتباه کرد.

حسین نوش‌آبادی به عنوان گزینه شورای ائتلاف برای دور دوم انتخابات حوزه انتخابیه ورامین انتخاب شد.

ظهره‌وند خبر داده است: صبح ایران، ائتلاف امناء، جبهه ایران اسلامی و وفاداران در انتخابات مرحله دوم در تهران لیست انتخاباتی می‌دهند.

زهره طبیب‌زاده نوری عضو فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در یک نشست خبری گفته است: ،مجلس سازو کار خاص خودش را دارد. نماینده نمی‌تواند به طور فردی تصمیم بگیرد و به تنهایی برنامه‌ریزی کند. نمایندگان می‌توانند طرحی را تنظیم ‌کنند و یا دولت لوایحی ارائه می‌دهد که بر اساس فوریت آن در مجلس بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود. معمولا دو فوریتی‌ها و بعد یک فوریتی‌ها در اولویت قرار می‌گیرند و لوایح و طرح‌های دیگر هم به صورت عادی در مجلس بررسی می‌شود. اینکه نماینده چه برنامه‌ فردی برای تدوین طرح‌ها دارد، یک چیز ایده‌آلیستی و دور از ذهن است.

ریحانه اخلاقی عضو فهرست ائتلاف امناء هم در همان نشست خبری گفته است: نمی‌توانیم منکر این قضیه شویم که یک فضای اکثریت مردانه در مجالس ما وجود دارد، طبعأ مطرح کردن مسائل زنان به صورت خاص در مجلس و همراه کردن آقایان کمی مشکل است. چرا لایحه امنیت زنان باید ۱۱ سال در مجلس بماند؟ قطعا در مجالس مختلف دهم و یازدهم زنان قدرت یا لابی مورد نظر را نداشتند، زنان معمولا در هیأت رئیسه حضور ندارند تا بتوانند نیازهایشان را مطرح و از پشتوانه آرای نمایندگان استفاده کنند.

هم‌چنین صمصامی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در گفت وگویی مدعی شده  است: اگر مجلس شفاف بود و مردم می‌دانستند یک عده چه بلایی سر سفره‌ آنها آوردند قطعا در دور اول به آنها رای نمی‌دادند.

حسن روحانی ریس‌جمهور سابق هم در دیدار جمعی از وزرا و معاونان سابق رئیس‌جمهور از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

جزییاتی از مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

اخذ رای راس ساعت ۸ صبح روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه جاری شروع می شود و به مدت ۱۰ ساعت ادامه خواهد داشت. زمان اخذ رای با تشخیص ستاد انتخابات و وزیر کشور قابل تمدید است که دراین صورت توسط ستاد انتخابات کشور اطلاع رسانی خواهد شد.

واجدین شرایطی که درحوزه انتخاباتی که به مرحله دوم کشیده شده است؛ اگر درمرحله اول انتخابات شرکت کرده باشند فقط می توانند در همان حوزه رای دهند. اما افرادی که در مرحله اول انتخابات رای نداده اند می توانند درهر کدام از حوزه های ۲۲گانه شرکت نمایند.  بازه سنی برای شرکت در انتخابات ۱۸ سال است؛ بنابراین افراد متولد پیش ۱۳۸۵/۲/۲۱می‌توانند در انتخابات روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه شرکت نمایند. تشخیص اینکه افراد در مرحله اول در چه حوزه ای رای داده اند از طریق دستگاه احراز هویت و سیستم های موجود در شعب اخذ رای انجام می گیرد.

۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه درمرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان و ۲۲حوزه انتخابیه به این شرح وجود خواهند داشت: «تبریز، آذرشهر و اسکو» ، «شبستر»، «میانه»، «پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان »، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «مشهد و کلات»، «بیرجند، درمیان، خوسف»،«آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدا بنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبد کاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی» و «ملایر» که در ۱۵ استان کشور قرار دارند.

در هشت حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه  تهران به جز حوزه انتخابیه ورامین  به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.

۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

تبلیغات این انتخابات هم از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد امروز؛ پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز شد و تا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۸ صبح ادامه دارد. در این مرحله ۴۵ نماینده برای ۲۲ حوزه انتخاب  می‌شوند.

ستاد انتخابات کشور اعلام کرده است که مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه «انتخاب ایران»، از سوابق نامزد مورد نظرشان جویا شوند.

دیگر خبرها

  • ۹ روز مانده به انتخابات ۲۱ اردیبهشت
  • مهدی نصیری; زیر تیغ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان/ توهم یا شوخی یا پروژه هدفمند؟! +جدول
  • رایتل پرسرعت‌ترین سیم‌کارت کشور
  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  • جوان: مهدی نصیری «باطن» اصلاح‌طلبان است که «ظاهر» شده
  • اولین واکنش یک روزنامه اصولگرا به موضوع مهدی نصیری: او مهره تاج زاده است
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • حمله شدید کرباسچی به نصیری: تعادل نداری و به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خوری | دنبال جذب جایگاه هست
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!