Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@08:21:58 GMT

کالای ایرانی سفیر انقلاب اسلامی

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۸۶۸۴۴

کالای ایرانی سفیر انقلاب اسلامی

نام سال 97 « حمایت از کالای ایرانی » در شرایطی با موضوع حمایت از کالای داخلی گره خورده است که کشور ما هم‌اکنون نیازمند جهش و خیزشی بزرگ است شهباز حسن پور عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

ایران آنلاین /  حمایت از کالای داخلی فراتر از شعار سال یا حتی راهبردی برای شکوفایی اقتصاد، باید به مثابه اسم رمز کیفیت حیات نسل‌های مختلف در کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرورت حمایت از کالای داخلی چیزی نیست که در کشور ما برای نخستین بار طرح بشود یا حتی در نقاط دیگر دنیا نمونه‌ای نداشته باشد. بعد از جنگ جهانی دوم قرار دادن همین شعار در سرلوحه سبک زندگی مردمان ژاپن، این کشور کوچک و تقریباً ویران شده را از خاک خرابه‌های جنگ به نقطه اوجی رساند که نزدیک به پنج دهه به‌طور مستمر یکی از پنج قدرت برتر اقتصادی و صنعتی دنیا باشد. کشوری که هیچ جای جهان وجود ندارد که ردی پررنگ از تولیدات و محصولات شرکت‌های مختلف آن دیده نشود.ایران ما چهار دهه بعد از انقلاب اسلامی اکنون به ثبات سیاسی لازم خود در عرصه بین‌الملل دست یافته و دیگر دشمنان و معارضان نظام هم بخوبی می‌دانند که شعار تغییر این نظام چیزی بیشتر از یک رؤیای خام نیست. این در واقع تثبیت کلیت نظام سیاسی است، اما این نظام سیاسی تثبیت شده باید در درون خود سطحی استاندارد و قابل قبول از کیفیت زندگی برای شهروندانش را ایجاد کند و در بیرون هم الگویی باشد برای ملت‌های دیگری که به‌دنبال استقلال طلبی هستند. ما در تمام این چهل سال در ابعاد مختلف سیاسی، دینی و ایدئولوژیک الگویی جدی بوده‌ایم و اکنون وقت آن است که اقتصاد را نیز به این فهرست اضافه کنیم و بگوییم ایران اسلامی باید الگویی برای توسعه و پیشرفت اقتصادی و صنعتی ملت‌های آزادیخواه باشد. به طور خلاصه باید گفت اگر در چهار دهه گذشته شعارها، راهکارهای سیاسی و حمایت‌های بین‌المللی از حرکت‌های استقلال طلبانه و ضد استکباری نشانه تأثیرگذاری و موفقیت ما بوده‌اند از اینجا به بعد باید کالای ایرانی هم در این فهرست جایی داشته باشد. کالایی که می‌تواند در صورت تضمین کیفیت و داشتن توان رقابت در قیمت‌گذاری به مثابه سفیری برای انقلاب ما عمل کند. گام اول رسیدن به این وضعیت بی‌شک آن است که تولیدات ایرانی در داخل خود ایران بازار را در اختیار بگیرند و توان رقابت خود را بسنجند.

نام سال 97 در شرایطی با موضوع حمایت از کالای داخلی گره خورده است که کشور ما هم‌اکنون نیازمند جهش و خیزشی بزرگ است. از همین رو است که انتخاب این نام در این برهه نشان از وجود یک هوشمندی در روش راهبری رهبر معظم انقلاب دارد. ایشان بدرستی تمام سمت و سوی حرکت ملی را که باید در سال پیش رو در تمام لایه‌های کشور دنبال شود  ترسیم کرده‌اند. حمایت از کالای ایرانی از یک منظر وظیفه ملی و شهروندی تک تک ایرانیان است و از طرفی دیگر دوای بسیاری از دردهایی که اکنون جامعه به آن دچار شده است و از آن می‌نالد. انتخاب چنین شعاری فضای روانی لازم و انگیزه‌های مورد نیاز جامعه و مسئولان را برای تغییر شرایط فعلی مهیا می‌کند اما در عین حال باید توجه داشت که ایجاد چنین فضایی به تنهایی پاسخ دهنده نیازها نیست. در واقع ایجاد این فضا تنها گام اول حرکت به سوی تغییرات بنیادین در شرایط اقتصادی کشور است. بعد از این گام نوبت قدم‌هایی است که سیاستگذاران، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان، تولیدکنندگان، متخصصان و کارگران و در نهایت تک تک شهروندان کشور در این مسیر برمی‌دارند./ روزنامه ایران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاندیداهای شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در فارس (شانا) از اعلام کاندیدای مورد حمایت این شورا در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان شیراز و زرقان خبر داد. - اخبار استانها -

مجید فروردین در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم از شیراز، بیان کرد: شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در فارس (شانا)، آقایان سید اسماعیل حسینی و ابراهیم عزیزی را دو کاندیدای مورد حمایت در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز و زرقان معرفی کرده است.

وی گفت: اطلاعیه رسمی شانای کشور نیز در خصوص اعلام حمایت از این دو کاندیدا تا فراد اعلام خواهد شد.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در فارس (شانا) افزود: در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد نیز شانا هنور فرد مورد حمایت خود را اعلام نکرده و به احتمال زیاد صبح فردا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/424.

دیگر خبرها

  • پیش بینی ایرانی ها از ۵ سال آینده کشور چیست؟ (+اینفوگرافی)
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)